4GB RAM til ny MBP
Fra : Ger

Dato : 03-03-09 19:04

Jeg overvejer lige om jeg skal opgradere min næsten nye MBP 15" UniAlu fra
2GB til 4GB RAM. Jeg antager at der kun sidder to slots på bundkortet, så
jeg skal vel have 2x2GB?

Men lige for at være sikker - er det denne jeg skal købe?

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=181825

Lagerkapacitet 4 GB ( 2 x 2 GB )
Opgraderingstype System specifik
Ækvivalent til OEM fabrikants delnr. Apple MB786G/A
HukommelseType DRAM
Teknologi DDR3 SDRAM
Model SO DIMM 204-pin
Hukommelsesfrekvens 1066 MHz ( PC3-8500 )
RAM egenskaber Ikke bufferet
Ekspansion / KonnektivitetKompatible åbninger 2 x Hukommelse - SO DIMM
204-pin

Kr. 550 inkl moms hvilket jeg synes er så billigt at jeg end ikke gider
overveje det, hvis det lige er dét RAM jeg skal have

Jeg har tidligere hørt at Kingston laver noget godt RAM?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-09 19:36

"Ger" <sdfsdjfgergsdf@gmail> wrote:

> [...]
> jeg skal vel have 2x2GB?
>
> Men lige for at være sikker - er det denne jeg skal købe?

ja

> Jeg har tidligere hørt at Kingston laver noget godt RAM?

hverken værre eller bedre ... de fleste klodser er stort set ens, bare
med et andet klistermærke på ..

/thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-03-09 12:47

On 3 Mar., 19:04, "Ger" <sdfsdjfgergsdf@gmail> wrote:
> [...]
> overveje det, hvis det lige er dét RAM jeg skal have
>
> Jeg har tidligere hørt at Kingston laver noget godt RAM?

Jeg skal selv have akkurat det samme, og har tænkt mig at bestille
disse: www.kortlink.dk/6c33

Fra : Ger

Dato : 03-03-09 22:28

> Jeg skal selv have akkurat det samme, og har tænkt mig at bestille
> disse: www.kortlink.dk/6c33

Øh, det er jo de samme ved samme leverandør.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-09 00:20

> [...]

> http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=181825
> Jeg har tidligere hørt at Kingston laver noget godt RAM?

Det er lige præcis dem. Jeg købte dem selv til min forrige MacBook Pro
for et år siden (min nuværende er leveret med 4 GB). Det er den RAM,
Kingston garanterer virker til din computer. Kingston har også deres
ValueRAM serie. Det er generisk RAM, der opfylder specifikationerne, men
som ikke er testet i en bestemt computermodel. I princippet skulle det
være billigere, men i vel nok et par år har der faktisk ikke været noget
at spare. Som du skriver er priserne simpelthen så lave, at det ikke er
værd ikke at købe det bedste. Det er altså Kingstons bedste kvalitet, du
har valgt, og Kingston selv er også bedste kvalitet. Der er selvfølgelig
andre mærker, der er lige så gode, men nok ikke nogen, der er bedre.
--
Henrik Münster
Esbjerg