Airport stiger af
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-03-09 16:57

Det sker næsten dagligt. Når jeg starter min Mac, får jeg at vide at
Airport ikke har forbindelse med et netværk. Hvis jeg sidder og arbejder
i længere tid, kan også med et vise sig, at forbindelsen er røget.

Så går jeg ind i Systemindstillinger >Netværk, trækker Airportbasen ud
af stikkontakten og sætter den i igen, klikker på afbryd/tilslut.
Proceduren skal som regel prøves flere gange, før symbolet i menulinien
skifter fra tåget til sort.

Jeg har ADSL hos TDC.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-09 17:00

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> af stikkontakten og sætter den i igen, klikker på afbryd/tilslut.
> Proceduren skal som regel prøves flere gange, før symbolet i menulinien

hvilken trådløs base ?

hvilken maskine ?

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-03-09 17:52

> hvilken trådløs base ?
>
> hvilken maskine ?
>
> /thomas

AirPort Extreme (0x168C, 0x87)

MacbookPro
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jan Hovard

Dato : 06-03-09 11:53

Ove Steen Smidt wrote:

> AirPort Extreme (0x168C, 0x87)
>
> MacbookPro
Du skal prøve at skifte kanal. Det er ofte at der er en anden i området
der ligger lige op af din - det giver problemet at forbindelsen
periodisk "falder af"

---JanH

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-03-09 17:24

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Du skal prøve at skifte kanal. Det er ofte at der er en anden i området
> der ligger lige op af din - det giver problemet at forbindelsen
> periodisk "falder af"
>
> ---JanH

Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se noget om kanaler i
netværksindstillinger. Forbindelsen er sat til "Automatisk"-
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jan Hovard

Dato : 08-03-09 14:43

Ove Steen Smidt wrote:

> Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se noget om kanaler i
> netværksindstillinger. Forbindelsen er sat til "Automatisk"-
Du går ind via Airport -værktøjet og manuelindstilling, her kan du
"tvangsstyre" den kanal airport skal anvende.

---JanH

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-03-09 15:42

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Du går ind via Airport -værktøjet og manuelindstilling, her kan du
> "tvangsstyre" den kanal airport skal anvende.
>
> ---JanH

Airportværktøj - det er ikke det, som findes under Systemindstillinger >
Netværk, vel? Hvor det så henne?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-03-09 16:15

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Airportværktøj - det er ikke det, som findes under Systemindstillinger >
> Netværk, vel? Hvor det så henne?

Se i mappen "Hjælpeprogrammer".

Fra : Jan Hovard

Dato : 13-03-09 00:26

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Se i mappen "Hjælpeprogrammer".

den findes i Programmer/Hjælpeprogrammer/
Niels har ret!

---JanH

Fra : Palle

Dato : 14-03-09 08:41

On 2009-03-08 16:14:47 +0100, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Se i mappen "Hjælpeprogrammer".

Ja eller i Spotligt skriver "Airport". Nemmest

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 14-03-09 12:57

Palle skrev:

> Ja eller i Spotligt skriver "Airport". Nemmest

Jeg har en MacBook med Intel (hvid et par år gammel). Efter opdatering
af airport extreme software bliver jeg også smidt af . Og så bliver jeg
hele tiden bedt om at gentage indtastning af koder for at komme videre i
Mail, Safari og andre webprogrammer. Har vi et fælles problem??

Hej fra Jørgen.

Fra : Jan Hovard

Dato : 18-03-09 12:59

Jørgen Hansen wrote:

> [...]
> hele tiden bedt om at gentage indtastning af koder for at komme videre i
> Mail, Safari og andre webprogrammer. Har vi et fælles problem??

Det kunne godt være tilfældet!

---JanH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-03-09 22:36

On 2009-03-14 12:57:09 +0100, Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> said:

> [...]
> hele tiden bedt om at gentage indtastning af koder for at komme videre
> i Mail, Safari og andre webprogrammer. Har vi et fælles problem??

du har et keychain problem - ryd op, nuke evt login.keychain og start forfra.

På 10.4 x86 så jeg ikke sjældent en korrupt system.keychain der
resulterede i wirelessproblmer.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen