Tage backup af sin Time Capsule
Fra : Ger

Dato : 25-02-09 17:15

Hvordan kan jeg, via min remote Linux server, tage backup af min TC stående
herhjemme?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-02-09 18:11

Ger skrev:
> Hvordan kan jeg, via min remote Linux server, tage backup af min TC stående
> herhjemme?

Hvad dækker "remote"? Og hvis det betyder "på den anden side af din
NAT-router" så skal du først have hittet ud af hvordan du får hul ind.

Fra : Ger

Dato : 25-02-09 20:24

> Hvad dækker "remote"? Og hvis det betyder "på den anden side af din
> NAT-router" så skal du først have hittet ud af hvordan du får hul ind.

OK, alt det basic ved jeg men hvordan gør I andre? Imellem mine to Linux
bokse tager jeg bare en rsync men det kan jeg jo nok ikke gøre direkte til
min TC. Men måske kan jeg mounte TC'en på min Linux og så rsync fra den
Linux?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-02-09 20:43

Ger skrev:

> [...]
> min TC. Men måske kan jeg mounte TC'en på min Linux og så rsync fra den

Tvivler kraftigt (jeg ejer ikke sådan en dims). Du kan jo køre nmap mod
Time Capsulen og se hvilke porte der er åbne.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-02-09 22:16

> Tvivler kraftigt (jeg ejer ikke sådan en dims). Du kan jo køre nmap mod
> Time Capsulen og se hvilke porte der er åbne.

Hvis han kan mounte TC disken på hans linux box, f.eks. med smb så kan
han jo suge *.sparsebundle klumperne .. men om det er en god idé er jeg
ikke sikker på ... faktisk er jeg i tvivl om du kan se dem via smb ...

/thomas