Safari og CPU-forbrug
Fra : fjern

Dato : 23-02-09 22:33

Kan nogen i gruppen give mig en forklaring på, hvorfor Safari pludseligt
kan finde på at få et CPU-forbrug på over 120 pct., hvilket i skrivende
stund kan aflæses i aktivitsovervågningen.
Det resulterer i drøn på blæseren i min MacBook 2.1 med OS 10.5.6 og 2
GB RAM.
Blæseren er oppe på 6152 RPM lige nu...

Problemet er tydeligst ved "avis-læsning" på nettet...

Når jeg så nulstiller Safari, løses problemet, og blæseren går til et
"ikke hørbart" niveau.

Er der en enkel forklaring, eller er det noget, jeg bare skal affinde
mig med?

Vgst
Kristian Stange

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-09 22:51

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> "ikke hørbart" niveau.
>
> Er der en enkel forklaring, eller er det noget, jeg bare skal affinde

Det er bare flash playeren som prøver at afspille et flash banner
....klag til adobe og/eller apple

/thomas

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-02-09 23:02

> Det er bare flash playeren som prøver at afspille et flash banner
> ...klag til adobe og/eller apple

- og gør noget ved det med det samme ved at installere ClicktoFlash

<http://github.com/rentzsch/clicktoflash/tree/master>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : fjern

Dato : 23-02-09 23:03

Thomas von Hassel wrote:

> Det er bare flash playeren som prøver at afspille et flash banner
> ...klag til adobe og/eller apple
>
> /thomas

Nåe - sådan
Tak for svaret.
Underligt - Firefox, Camino og Opera laver ikke dette "nummer" hos mig,
og de har da osse FlashPlayer installeret...

Vgst
Kristian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-09 11:57

On 2009-02-23 22:50:33 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er bare flash playeren som prøver at afspille et flash banner
> ...klag til adobe og/eller apple

Eller slå harware acceleration af flash fra - min job macbook pro med
et GF8600 er ikke glad for at accelere flash selv om Adobe understøtter
det.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-09 23:03

fjern skrev:

> Er der en enkel forklaring, eller er det noget, jeg bare skal affinde
> mig med?

Flashreklamer der ikke er skrevet pænt så de æder en masse CPU (fx fordi
de skal lokke dig med et eller andet gejl). Klag til dem der ejer siden
de er på.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-09 23:08

> [...]

> "ikke hørbart" niveau.
>
> Er der en enkel forklaring, eller er det noget, jeg bare skal affinde

Hvis du undrer dig over de 120%, så skyldes det, at din computer har en
processor med to kerner. De yder tilsammen 200%. At Safari bruger så
meget processorkraft oplever jeg også tit. Det er vist hjemmesider med
en masse flash-animationer og den slags, der bevæger sig, som er
årsagen. Som regel hjælper det, bare man lukke den pågældende side eller
går til en anden side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-09 07:57

On 2009-02-23 22:33:29 +0100, fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> said:

> [...]
> "ikke hørbart" niveau.
>
> Er der en enkel forklaring, eller er det noget, jeg bare skal affinde mig med?

flash animationer. hav færre vinduer åbne.

du kan evt fjerne din flash plugin men så bliver www unægtelig kedeligere,

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen