Politikens mobilordbøger til iPhone er ret~
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-09 18:44

Så er der kommet nye udgaver af Politikens mobilordbøger til iPhone på
tysk og fransk. De ligger på App Store. Det var dem, der var ramt af
alvorlige oversættelsesfejl, som de fleste vel husker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-09 19:21

> Så er der kommet nye udgaver af Politikens mobilordbøger til iPhone på
> tysk og fransk. De ligger på App Store. Det var dem, der var ramt af
> alvorlige oversættelsesfejl, som de fleste vel husker.

Der er nu kun kommet til engelsk og spansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-09 19:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Der er nu kun kommet til engelsk og spansk.

Det har du sandelig ret i. Jeg havde stadig tysk og fransk ordbog
liggende på min iPhone, så jeg fik bare opdateringerne i iTunes, ligesom
man normalt får opdateringer til programmer. Jeg kan godt se, at hvis
man leder efter de to ordbøger på App Store for at købe dem, så er de
der ikke.
Det kan altså være, at ver. 1.0.1 er lidt af en sjældenhed. Hvis
du er interesseret, kan du købe dem af mig, for en yderst rimelig pris,
he-he.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-09 06:44

> [...]
> Det kan altså være, at ver. 1.0.1 er lidt af en sjældenhed. Hvis
> du er interesseret, kan du købe dem af mig, for en yderst rimelig pris,

Opdateringerne er jo gratis, og jeg har alle de fem Politiken-ordbøger
liggende på min iPhone. Jeg har efterhånden fem fulde iPhone-vinduer
fuld af programikoner.

Herunder dog også Safari »bogmærker« som i.pol.dk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-09 23:57

> Opdateringerne er jo gratis, og jeg har alle de fem Politiken-ordbøger
> liggende på min iPhone. Jeg har efterhånden fem fulde iPhone-vinduer
> fuld af programikoner.

Du skrev, at de kun var kommet til engelsk og spansk. Så kiggede jeg i
App Store, og der lå ganske rigtigt kun engelsk og spansk. Jeg regnede
derfor med, at hvis man havde slettet tysk og fransk ordbøgerne pga.
fejlene, så kunne man ikke købe dem igen, da de ikke var på App Store.
Hvis man derimod som jeg havde ladet dem ligge på sin iPhone, blev de
opdateret automatisk.
Politikens Forlag tilbød mig at få pengene tilbage. Jeg valgte
at vente på opdateringen. Ærligt talt kan jeg ikke se, hvordan de kan
kontrollere, om man har fjernet ordbogen. Selv om man får pengene
tilbage, vil man alligevel få den opdaterede ordbog fra App Store.
Ellers skulle Politikens forlag kontakte Apple og give dem kontonavnet
for alle de, der har fået pengene igen. Jeg tror, det vil være for
besværligt, så Politikens Forlag vælger i stedet at miste lidt penge for
at undgå utilfredse kunder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-09 07:43

> [...]
> for alle de, der har fået pengene igen. Jeg tror, det vil være for
> besværligt, så Politikens Forlag vælger i stedet at miste lidt penge for

Ja.

Under alle omstændigheder ligger programmerne på ens datamat, og selv om
man har slettet dem dér, er man i AppleStore registreret som havende
købt programmerne.

Jeg så ingen grund til at slette dem; med 16 GB er der jo masser af
plads på sådan en iPhone.

Men i øjeblikket venter jeg på at Gyldendal kommer på banen med /deres/
langt bedre ordbøger - hvis de tænker så langt.

På at der kommer en ordentlig PIM:

<http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_i
phone>

Og en stor regnemaskine som den powerOne fra infinitysoftware

<http://www.infinitysw.com/home/Main/IPhone>

der 'kun' ser ud til at mangle grafikdelen, for at være en passende
grafregner.

Begge skulle være lige på trapperne; Pocket Informant mangler 'kun'
synkroniseringsdelen, hvilket efter googling synes at skyldes, at det
var noget man havde udlicenseret - til nogle der ikke var opgaven
voksen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-02-09 20:14

> Der er nu kun kommet til engelsk og spansk.

Alle mine, engelsk, fransk, italiensk, tysk og spansk, er opdateret til
version 1.0.1.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-09 06:44

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> Alle mine, engelsk, fransk, italiensk, tysk og spansk, er opdateret til
> version 1.0.1.

Det drejer sig om programmet, ikke om de enkelte ordbøger.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-09 09:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det drejer sig om programmet, ikke om de enkelte ordbøger.

Og så er opdateringerne til resten af ordbøgerne kommet.

I øvrigt også til min »Greek-English Lexicon".
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 24-02-09 09:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I øvrigt også til min »Greek-English Lexicon".

Fortell, fortell - finnes den på AppStore?
Jeg er ute etter en slik. Da snakker vi om NT- (koiné) eller klassisk
gresk?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-09 10:11

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Fortell, fortell - finnes den på AppStore?

Ja - hvor ellers?

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/iphone/10905142>

Der er også fra latin og oldengelsk.

> Jeg er ute etter en slik. Da snakker vi om NT- (koiné) eller klassisk
> gresk?

Jeg kender knap nok forskel, men med en pris på dkr 18,00 ville et
fejlkøb jo ikke være nogen katastrofe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-09 15:44

Henrik Münster wrote:
Så er der kommet nye udgaver af Politikens mobilordbøger til iPhone på
tysk og fransk.

Per Rønne svarede:
Der er nu kun kommet til engelsk og spansk.

Preben Bødker Nielsen bemærkede:
Alle mine, engelsk, fransk, italiensk, tysk og spansk, er opdateret til
version 1.0.1.

Per Rønne udtalte:
Det drejer sig om programmet, ikke om de enkelte ordbøger.

Per Rønne udtalte senere:
Og så er opdateringerne til resten af ordbøgerne kommet.

Kan du selv komikken i dine kommetarer!

/Preben

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-09 07:43

> [...]

> Per Rønne udtalte senere:
> Og så er opdateringerne til resten af ordbøgerne kommet.

Næh, der er jo tale om at der i begyndelsen kun var kommet opdateringer
til engelsk og spansk; bagefter kom så som ventet også opdateringerne
til de øvrige ordbøger.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk