Flåååååt
Fra : Kim2000

Dato : 04-03-09 13:06

Først stjal man 1% af vores løn og kaldte det SP opsparing, dernæst er det
lykkes politikerne at få halveret den og nu vil de satme endda tillade sig
at kræve skat een gang mere af beløbet.

Ufatteligt de kan se sig selv i spejlet.

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1134843.ece

Fra : Preben Larsen.

Dato : 04-03-09 13:19

Kim2000 forklarede:
> [...]
> kræve skat een gang mere af beløbet.
>
> Ufatteligt de kan se sig selv i spejlet.

Det overrasker dig vel ikke?

Min SP har de sat i højrisiko, hvorfor må guderne vide, men det har
kostet kassen, så jeg håber jeg har til en pose kartofler d.1/6.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : hanzen

Dato : 04-03-09 14:53

> [...]
> at kræve skat een gang mere af beløbet.
>
> Ufatteligt de kan se sig selv i spejlet.

Nu husker du vel hvem der lavede røveriet i '98?
--
hilzen
hanzen

Fra : vvv

Dato : 05-03-09 22:03

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Nu husker du vel hvem der lavede røveriet i '98?
> --
Du tænker selvfølgelig på V og K der var med til at beslutte det?

vv

Fra : hanzen

Dato : 06-03-09 08:58

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen

> Du tænker selvfølgelig på V og K der var med til at beslutte det?

Det var en rød opfindelse
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/search.asp?q=

Ulla Tørnæs V
Da vi i oktober 1997 stemte for forslaget om at indføre en midlertidig
pensionsopsparing, lagde vi på ingen måde skjul på, at der var tale om et
forslag eller måske nærmere en idé, som bestemt ikke var groet i Venstres
have, idet vi dengang som nu påpegede, at udfordringen i den danske økonomi
i højere grad bør mødes med opstramninger i den offentlige økonomi frem for
tvungne forbrugsdæmpende foranstaltninger i form af en ufrivillig
pensionsopsparing, der jo mest af alt minder om en udvidelse af
bruttoskatten.
Det var en klar forudsætning for os, da vi sagde ja i 1997, at der var
tale om en midlertidig ordning: en 1-årig opsparing i ATP, der lavede en
midlertidig opbremsning i det private forbrug. Og det er nu den ordning,
regeringen med dette forslag ønsker at gøre permanent.

Flemming Hansen K

Jeg skal gøre det lige så kort som fru Tørnæs og bare sige, at vi ikke kan
være med til det her, fordi det bliver gjort permanent. Regeringen lovede
sidste år ved indførelsen af det tvungne ATP-bidrag, at der var tale om en
midlertidig tidsbegrænset ordning. Dette er et klart løftebrud. Der er ingen
som helst grund til at gøre denne ordning permanent. Vi vil gerne være med
til at gøre den tidsbegrænset. Det kunne
f.eks. være 2 år. Vi kan godt se, at der er behov for det, men at gøre den
permanent kan vi ikke deltage i.

Fra : vvv

Dato : 05-03-09 22:02

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> Først stjal man 1% af vores løn og kaldte det SP opsparing,
Man stjal den ikke, det er en tvungen opsparing, ganske fornuftig på det
tidspunkt. Både R, S, V og K var med til det.

> dernæst er det lykkes politikerne at få halveret den
Det er jo nok ikke politikkerne der har halveret den, eller du tror måske de
har drukket din halvdel op?

> og nu vil de satme endda tillade sig at kræve skat een gang mere af
> beløbet.
Du har ikke betalt skat før, så det er ikke en gang mere, det er skat en
gang og lav skat endda.

> Ufatteligt de kan se sig selv i spejlet.
Det står dig frit for at lade den stå til bedre tider.

Dit link er ret ubrugeligt. At noget der står i værdipapirer er blevet
halveret i 2008 er slet ikke så underligt, det underlige ville være hvis
værdien IKKE var faldet i 2008.

Og de foregående år må også med. Hvis nu dine penge er blevet femdoblet i
perioden 2004-2007 så kan du nok leve med en halvering i 2008.

Det er selvfølgelig rent hypotetisk da jeg ikke aner hvordan det er gået fra
2004-2007 (men det er formodenligt op) men det er alt for let for EB at lave
en artikel der kun omhandler 2008 hvor det selvfølgelig er gået ned, og for
dumt af dig at hoppe på den.

vv