Endnu en super kronik fra Poul Højlund
Fra : Malene P

Dato : 26-02-09 13:09

Hvor han dog ret. Hvis palæstineserne bare én eneste gang ville tage sig
sammen i stedet for skiftes mellem at klynke og at smide hadefulde budskaber
ud, kunne man måske med tiden få en smule respekt for dem. Men nu -fandeme
nej!
http://jp.dk/meninger/kronik/article1614255.ece

Malene P

Fra : HAWK

Dato : 26-02-09 13:27

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> budskaber
> ud, kunne man måske med tiden få en smule respekt for dem. Men nu -fandeme

du går jo ind for alt hvad der fremmer fremmedhaddet i Danmark

Du har jo selv her i gruppen kommet med et eksemple på en yderst
velfungerende palæstinensisk familie, hvor manden i huset passede både
fuldtidsjob og studie på højt niveau, og hvor det var tydeligt at her var
tale om et par der havde et meget smukt forhold til hinanden (måske du blev
misundelig over al den kærlighed de havde til hinanden) men i stedet for at
fokusere på alt det positive i de menneskers historie, så valgte du at
problematisere at de nu også fik en have.

du er simpelthen usmagelig

Fra : Malene P

Dato : 26-02-09 13:48

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
> fokusere på alt det positive i de menneskers historie, så valgte du at
> problematisere at de nu også fik en have.

Jeg fokuserede på, hvem der betalte for den have -de havde jo tilsyneladende
rigeligt med råd selv. Og så anede jeg faktisk ikke noget om, hvorvidt de
var palæstinesere eller hvad deres baggrund var.

> du er simpelthen usmagelig

Ja, og ubegavet, som bror lort sikkert snart vil kaste op nede i filtret.

Men er Poul Højlund også usmagelig og ubegavet?

Malene P

Fra : HAWK

Dato : 26-02-09 14:19

> [...]
> blev
> at
>
> Jeg fokuserede på, hvem der betalte for den have -de havde jo

ja for de var jo muslimer, så din fråde om munden tillod dig kun at se alt
det "urimelige"

Og så anede jeg faktisk ikke noget om, hvorvidt de
> var palæstinesere eller hvad deres baggrund var.

Det sagde de ellers meget direkte. De fortalte enddog at den ene var Sunni
og den anden Shia muslim. De fortalte også at der i Danmark ikke var nogen
konflikt mellem de 2 trosretninger.
Den del fyldte faktisk ret så meget, så mon ikke det eneste du har set af
den udsendelse var 2 mennesker der var lidt mørkere i huden end du var og de
fik ny have. resten kunne du ikke se gennme de røde tåger for dine øjne

> Ja, og ubegavet, som bror lort sikkert snart vil kaste op nede i filtret.
>
> Men er Poul Højlund også usmagelig og ubegavet?

har ikke læst hans kronik, så det det kan jeg ikke udtale mig om endnu

Fra : Malene P

Dato : 26-02-09 15:09

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja for de var jo muslimer, så din fråde om munden tillod dig kun at se alt
> det "urimelige"

Jeg mener ikke, at jeg plejer at sige noget om de problematiske fremmedes
religiøse tilhørsforhold. Eventuelle sammenbindinger må stå for deres eller
andres regning. Jeg er hamrende ligeglad med, hvad folk tror på.

> Og så anede jeg faktisk ikke noget om, hvorvidt de

> Det sagde de ellers meget direkte. De fortalte enddog at den ene var Sunni
> og den anden Shia muslim.

Var der tale om palæstinesere? For det fik jeg faktisk ikke fat i -heller
ikke i dit svar her.

> Den del fyldte faktisk ret så meget, så mon ikke det eneste du har set af
> den udsendelse var 2 mennesker der var lidt mørkere i huden end du var

Jeg er også ligeglad med folks hudfarve. Det er faktisk det eneste, man ikke
"kan gøre for"

> har ikke læst hans kronik, så det det kan jeg ikke udtale mig om endnu

Jamen så prøv at læse den og dermed forholde dig til emnet i stedet for til
min person.Eller lad være med at svare på indlæg, du ikke gider sætte dig
ind i.

Malene P

Fra : Lyrik

Dato : 26-02-09 14:19

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men er Poul Højlund også usmagelig og ubegavet?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej men han er forsent ude! De over 4 millioner har intet at gøre på hverken
vestbredden eller Gaza. det har de aldrig haft! De skulle have været opsuget
i deres landsmænd-arabernes kreds og boet i arabiske lande.
Lagde du ikke mærke til en lille detalje ved ægteparret der fik ny have?

Hun sagde : "Ja der var først konflikter, for jeg er sunnimuslim og fra
Libanon, mens han er shiamuslim fra Iraq! Familierne skulle godkende det!
Men så tænkte vi på at der jo ikke er krig her og så tænkte vi på at---VI
VAR ARABERE BEGGE TO!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Meget-meget sigende! De er alle det samme folk de er arabere inderst inde!

Der blev skabt 13 arabiske lande og et halvt stykke med Israel da det
engelske mandatsområde blev delt ud og foræret væk!!
Der burde kun have været ét arabisk land og ét solidt stykke med Israel!
Og nu begærer de 13 arabiske lande Israels ruin!

Ud med araberne på vestbredden og fra Gaza. Til Arabien med dem!

MvH
Jens

Fra : Kert Rats

Dato : 26-02-09 22:18

> [...]
> budskaber
> ud, kunne man måske med tiden få en smule respekt for dem. Men nu -fandeme

Glimrende kronik!
Offerrollen er blevet et kronisk symptom på palæstinensernes opfattelse af
sig selv og deres syn på omverdenen.

Venligst

Kert Rats