Hvidløg
Fra : MaG

Dato : 01-03-09 20:13

Hejsa!

Kan jeg nå og sætte hvidløg som jeg kan få noget ud af i år? Eller er det
blevet for sent?!

På forhånd tak
/Maria

Fra : MaG

Dato : 01-03-09 20:17

hov den skulle have været i Hus-have, sorry!

Fra : Emil

Dato : 02-03-09 00:05

"MaG" <maria@fredslund.biz> wrote:

>hov den skulle have været i Hus-have, sorry!

Never mind. Dér fik du ønsket svar.

Det er aldrig for sent at sætte spirende hvidløgsfed ved siden af en
plante i en potte. Bare prik et hul, og dump feddet deri.

Spirende smager og bruges meget lig purløg, og det virker hele året.
Den optimale smag i spirende er når de er 10 - 15 cm. lange (efter min
smag).

Det sket ofte, at et helt løg begynder at spire. Så kommer jeg feddene
i et glas, hvori der der fyldes en cm. vand, og efter en ugestid eller
to er der "purløg" nok til en hel æggekage eller en røget ål.

m.v.h. Emil