Bedste film / Oscar 2009
Fra : Peter Heide

Dato : 24-02-09 02:19

"Slumdog Millionaire" står for mig som den svageste af de 5 nomineret. Har
svært ved at se mange kvaliteter i den film. Lidt for skabelonsagtig og
decideret kedelig når man finder ud af baggrunden for hans viden i quizzen.
Historien er nærmest vulgær i sin udstilling af fatigdom og elendighed.
Musikken påtrængende og trættende . Skuespillet i hovedrollen er fuldt på
højde med en Keanu Reeves på en dårlig dag , kort sagt : en dør kunne have
spillet hovedrollen bedre.

Selvom jeg ikke er Ron Howard fan, vil jeg mene at Frost/Nixon skulle have
vundet. Den er virkelig godt skruet sammen. Den er er faktisk perfekt og har
alle de ingredienser en god film skal have. Jeg kunne faktisk ikke finde et
svagt punkt i den.

Milk ligger på tredie pladen , derefter Benjamin Button og til sidst The
Reader. Men efter min mening burde Slumdog slet ikke være nomineret. Ved
ikke hvad der bliver leflet for dér over.

Flot at Sean Penn fik en Oscar for hovedrollen i Milk. Penn; en fantastisk
god instruktør , skuespilller og sgu' også en mand der har hjertet det
rigtige sted. Hurra for ham