Dell slukker ved boot fra installationscd
Fra : Poul Max

Dato : 26-02-09 19:39

Hej

Jeg har en laptop (Pavillion 2000 ZE) som kraftigt trænger til at bliver
re-installeret.
Der bootes fra den med følgende system CD (XP Home) - det minder om en alm.
Windows CD :
- med indlæsning og kopiering af filer
- accept af licensbetingelser med F8
- mulighed for at slette partioneringer

omkring dette tidspunkt går det galt - maskinen slukker uden varsel.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud, men det havde ingen effekt - hvor
f..... skal jeg lede efter fejlen - det skal siges at når den køre alm.
drift optræder dette problem ikke.

Mvh
Poul Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-02-09 19:53

Poul Max wrote:

> omkring dette tidspunkt går det galt - maskinen slukker uden varsel.

Prøv at starte maskinen op på en Linux eller Open Solaris Live-CD.

Jesper Poulsen

Fra : Poul Max

Dato : 26-02-09 20:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at starte maskinen op på en Linux eller Open Solaris Live-CD.

Hej Jesper

Har en Fedora på en USB - men hvad skal jeg lede efter - mener når den kører
uden dette problem ved alm. drift

P.f.t.
Poul Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-02-09 21:40

Poul Max wrote:

> Har en Fedora på en USB - men hvad skal jeg lede efter - mener når den kører
> uden dette problem ved alm. drift

Det ville være praktisk med noget fra CD, for så er omstændighederne de
samme.

Det kan måske udelukket CD-drevet...

Jesper Poulsen

Fra : Poul Max

Dato : 27-02-09 20:06

> Det kan måske udelukket CD-drevet...

Hej Jesper

Jeg får brændt en live CD i weekenden og tester - så vender jeg tilbage.

Mvh
poul Max

Fra : Poul Max

Dato : 07-03-09 12:03

> Hej Jesper
>
> Jeg får brændt en live CD i weekenden og tester - så vender jeg tilbage.
>
> Mvh
> poul Max
Hej Jesper

Undskyld den lidt sene tilbagemelding - lidt sygdom kom i vejen.

Tak for hjælpen - dit indspark gav mig den ide at installere fra et ekstern
drev.
Her gik det så galt noget længere inde i processen - det gav mig så den ide
at det kunne være varme.
Jeg fjernede dæksler fra HD og RAM og blæste køler igennem - og det virkede

Mvh
Poul Max

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-03-09 20:43

Poul Max <nn@nn.dk> wrote:

> [...]

> den ide at det kunne være varme.
> Jeg fjernede dæksler fra HD og RAM og blæste køler igennem - og det

En windows installation er det mest krævende mange maskiner nogen sinde
foretager sig.

> Mvh
> Poul Max

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Henning

Dato : 27-02-09 18:40

On Thu, 26 Feb 2009 19:38:30 +0100, "Poul Max" <nn@nn.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en laptop (Pavillion 2000 ZE) som kraftigt trænger til at bliver
>re-installeret.

Dell eller HP?

> [...]
>
>Jeg har prøvet at tage batteriet ud, men det havde ingen effekt - hvor
>f..... skal jeg lede efter fejlen - det skal siges at når den køre alm.

Er det fordi du forsøger at bruge en Dell-cd til at restore en HP
eller omvendt?

Fra : Poul Max

Dato : 27-02-09 20:05

> Dell eller HP?

Hej

Det er HP begge dele.
Prøvede at slette indlæg da jeg opdagede fejlen, men Jesper havde svaret

Mvh
Poul