Slette en fil i finder
Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-02-09 00:14

Hej

I mac os x.4:

I Finder vil jeg gerne slette en (eller mange ) filer. Når de er
markeret ville jeg gerne trykke backspace for at få dem til at ryge i
skraldespanden. Nix den går ikke!

Så kan man trykke ctrl + musetast ned. På popup menuen er der så en
mulighed for at vælge "overfør til skraldespand". Problemet er bare, at
det tager mellem en kvart og en halv evighed før popup menuen kommer
frem, og det er jeg meget træt af.

Kan mac os x virkeligt ikke gøre det bedre, eller er det bare mig der
ikke ved hvordan?

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-09 00:34

Henrik Enslev skrev:
> [...]
>
> I Finder vil jeg gerne slette en (eller mange ) filer. Når de er
> markeret ville jeg gerne trykke backspace for at få dem til at ryge i

Prøv alt-backspace.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-02-09 04:00

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Prøv alt-backspace.

Endnu bedre - Finder standard er COM+BACKSPACE.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-09 00:49

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> frem, og det er jeg meget træt af.
>
> Kan mac os x virkeligt ikke gøre det bedre, eller er det bare mig der

Man kan jo selv tilpasse værktøjslinien i Findes vinduer med forskellige
knapper. En af knapperne er netop en sletteknap, der sletter de
markerede filer. Så går det i hvert fald ret nemt. Når du har et vindue
åbent i Finder, så vælg menuen Oversigt og "Indstil værktøjslinie...".
Som standard indeholder værktøjslinien i øvrigt knappen med
tandhjulet. Den åbner en rullegardinmenu, hvor et punkt tilbyder at
overføre markerede filer og mapper til papirkurven.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-02-09 04:04

Henrik Münster wrote:

> [...]
> markerede filer. Så går det i hvert fald ret nemt. Når du har et vindue
> åbent i Finder, så vælg menuen Oversigt og "Indstil værktøjslinie...".

Det er meget godt, men hvis man ikke lægger sletteknappen så langt væk -
typisk yderst i en af siderne - så kan man altså godt ved et uheld komme
til at trykke på den.

> Som standard indeholder værktøjslinien i øvrigt knappen med
> tandhjulet. Den åbner en rullegardinmenu, hvor et punkt tilbyder at
> overføre markerede filer og mapper til papirkurven.

Finder standard for sletning af markerede filer er COM+BACKSPACE, og det
har det faktisk været siden ihvertfald OS 8.0...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 21-02-09 08:09

> [...]
>
> Finder standard for sletning af markerede filer er COM+BACKSPACE, og det
> har det faktisk været siden ihvertfald OS 8.0...

Tak til jer alle, det var jo nogle meget enkele løsninger på et problem
der har irriteret mig i årevis Uvidenhed er årsag til meget bøvl.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-09 08:49

On 2009-02-21 08:08:56 +0100, no@spam.nix (Henrik Enslev) said:

> Tak til jer alle, det var jo nogle meget enkele løsninger på et problem
> der har irriteret mig i årevis Uvidenhed er årsag til meget bøvl.

Ã…rsag til uvidenhed er ofte at man ikke kigge i menuerne hvor der ud
for funktionen er vist funktionens genvej

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen