Dubletter i iTunes
Fra : Thomas Askgaard Jørg~

Dato : 20-02-09 15:55

Hej.

Er der nogen, som kender et lille program eller lign, som kan rydde op i
dubletter i iTunes.
Har en del dubletter, og vil rigtig gerne have dem fjernet.

Mvh Thomas.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-09 16:11

Thomas Askgaard Jørgensen skrev:
> [...]
> dubletter i iTunes.
> Har en del dubletter, og vil rigtig gerne have dem fjernet.

iTunes har et flag så den kun viser dubletter. Måske kan du bruge det?

Fra : Steen

Dato : 20-02-09 16:14

On 2009-02-20 16:11:05 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> iTunes har et flag så den kun viser dubletter. Måske kan du bruge det?

Lige præcis den funktion jeg også bruger - Arkiv - Vis dubletter
Så er det bare at rydde op

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-09 16:16

> iTunes har et flag så den kun viser dubletter. Måske kan du bruge det?

problemet med den er at den søger på navn og kunstner, hvilket måske
ikke er heldigt hvis du har live udgaven af "And justice for all... " 15
gange i forskellige versioner ;)

http://dougscripts.com/itunes/ har måske lidt flere løsninger

/thomas

Fra : Steen

Dato : 20-02-09 18:51

On 2009-02-20 16:15:49 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> problemet med den er at den søger på navn og kunstner, hvilket måske
> ikke er heldigt hvis du har live udgaven af "And justice for all... " 15
> gange i forskellige versioner ;)

Fint nok, men du får jo at vide hvilke albums etc.
Så er det op til OP at vælge hvad der skal slettes.
Jeg har flere dubletter (livealbums etc.) derfor sletter jeg ikke
dubletter ukritisk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 20-02-09 17:15

> iTunes har et flag så den kun viser dubletter. Måske kan du bruge det?

Men når man så sidder der med tusind dubletter, hvor lang tid tager det så
at klikke på hver anden?

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-09 18:12

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Men når man så sidder der med tusind dubletter, hvor lang tid tager det så
> at klikke på hver anden?
>
> - Mikael

Ikke så lang tid som med et eller andet plageprogram jeg fandt for et
stykke tid siden til samme formål :)

Det var også bare et forslag ud fra specifikationen som det var. Der
blev ikke nævnt noget om forskellige navne og titler og længder og det
der er værre (ikke sårn når man ikke lader iTunes rippe og lægge
Gracenoteinformation på :)

Fra : Thomas Askgaard Jørg~

Dato : 23-02-09 16:41

Jeg takker mange gange.
Det ser ud til, at jeg må den sure vej igennem, og så sidde og vælge
hveranden ud fra dublett listen.