HP Pavilion og RAM ?
Fra : Jesper Beyer

Dato : 20-02-09 18:07

Har denne bærbar : HP Pavilion dv9000. Reinstalleret Vista osv da den
begyndte at køre lidt sløvt.

Har udskiftet de 2 GB RAM der sad i den med 2 x 2 GB RAM ( Kingston ) men
når jeg går i systemoplysninger står der :

Installeret hukommelse (MB) 2.048
Systenhukommelse 2.045
Grafikhukommelse 777
Max. kapacitet (GB) 2

Modul 1 : 1024 DIMM
Modul 2 : 1024 DIMM

Såvidt jeg kan se ; sér det ikke ud som den har registreret at jeg har
proppet 4 GB RAM i .

Ud fra dette burde den kunne klare mere RAM end 2 GB :

http://alatest.dk/produktinformation/baerbare-pcere/hp-pavilion-dv9000-series-laptops/pd3-34260778,30/

Nogen der har et bud på dette ?

Fra : J

Dato : 20-02-09 18:10

"Jesper Beyer" <jb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Modul 1 : 1024 DIMM
> Modul 2 : 1024 DIMM
>
> Såvidt jeg kan se ; sér det ikke ud som den har registreret at jeg har

Ja. Sæt modulerne pænt i, og lad være med at proppe.

Fra : Menabra

Dato : 20-02-09 18:47

Jesper Beyer wrote:
> [...]
> proppet 4 GB RAM i .
>
> Ud fra dette burde den kunne klare mere RAM end 2 GB :

Hej
Efter det der står her kan den kun klare 2GB
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?SysID=33003&mfr=HP%2FCompaq&model=Pavilion+Notebook+dv9000t+Series+%28CTO%29&search_type=&root=us&LinkBack=http%3A%2F%2Fwww.kingston.com&Sys=33003-HP%2FCompaq-Pavilion+Notebook+dv9000t+Series+%28CTO%29&distributor=0&submit1=Search
mvh
Menabra

Fra : Jesper Dreyer

Dato : 20-02-09 21:33

"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/modelsinfo.asp?SysID=33003&mfr=HP%2FCompaq&model=Pavilion+Notebook+dv9000t+Series+%28CTO%29&search_type=&root=us&LinkBack=http%3A%2F%2Fwww.kingston.com&Sys=33003-HP%2FCompaq-Pavilion+Notebook+dv9000t+Series+%28CTO%29&distributor=0&submit1=Search

Ups. Det var sgu' da ikke smart gjort. Syntes ellers der stod op til 4GB på
den hjemmeside jeg linkede til . Dvs. at jeg har sat 4GB i hvor kun de 2
bliver brugt ?

I såfald kan jeg jo ligeså godt sætte de gamle Samsung RAM ( 2GB) retur i
maskinen, og prøve at få butikken til at tage de nyindkøbte retur.

Fra : Jesper Beyer

Dato : 21-02-09 03:29

"Jesper Beyer" <jb@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har udskiftet de 2 GB RAM der sad i den med 2 x 2 GB RAM ( Kingston ) men
> når jeg går i systemoplysninger står der :

Update på mit lille RAM-problem :

Viser nu efter re-boot :

Modul 1 : 2048 DIMM

og intet i modul 2.

Såvidt jeg ved er det bedst at der RAM i begge slots , hvad der også er mit
tilfælde. Det kan bare ikke ses. Kan man ændre den bærbare så den kan bruge
4GB RAM ?

Fra : Jesper Dreyer

Dato : 21-02-09 05:28

Ignorer alle mine skriblerier. har fundet ud af den max. kan tage 2 gb ram
uanset hvad.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-02-09 05:38

"Jesper Dreyer" <qwert@123.dk> skrev i meddelelsen

> Ignorer alle mine skriblerier. har fundet ud af den max. kan tage 2 gb ram
> uanset hvad.

Prøv at opdatere BIOS (find den på HPs side).
Chipsættet kan sagtens klare 4 GB RAM, så det er højst sandsynligt i BIOS
problemet ligger.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper Beyer

Dato : 21-02-09 20:33

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Jesper Dreyer" <qwert@123.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at opdatere BIOS (find den på HPs side).
> Chipsættet kan sagtens klare 4 GB RAM, så det er højst sandsynligt i BIOS
> problemet ligger.

Jeps. Det troede jeg også men efter at have opdateret BIOS vil den stadig
ikke modtage 4GB. Så der er nok ikke noget at gøre.

Fra : Menabra

Dato : 21-02-09 09:55

Jesper Beyer wrote:
> [...]
>
> Såvidt jeg ved er det bedst at der RAM i begge slots , hvad der også
> er mit tilfælde. Det kan bare ikke ses. Kan man ændre den bærbare så

Hej

De der Samsung ram , mon de er forkerte ?
Kingston skriver : Comments MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN PAIRS
for Dual Channel mode.

mvh
Menabra

Fra : Jesper Beyer

Dato : 21-02-09 20:36

> Hej
>
> De der Samsung ram , mon de er forkerte ?
> Kingston skriver : Comments MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN
> PAIRS for Dual Channel mode.

Samsung, var dem der sad i maskinen da jeg købte den.Og de virker fint nok
men Kingston, selvom jeg sætter dem som par ( 2 x 2gb) viser den bærbare
stadig kun brug af 2gb.