underligt problem
Fra : martin bjerre

Dato : 20-02-09 18:07

Hej gruppe

jeg har en ældre acer desktop der genstarter hele tiden, dog går der længere
og længere efter hver genstart.
første genstart kommer 20-30sek efter at man tænder for den (inden XP
starter) efter 15-20 genstarter kører maskinen. Det er som om at den skal
blive lidt varm inden den fungerer.
For mig tyder det på et problem i strømforsyningen, men hvad siger i ?
maskinen kan ikke bare byttes ud, da den bruges til noget software der er
"låst" til maskinen, og jeg magter ikke at skulle maile frem og tilbage med
en fra finland i 3 dage for at få det over på en anden maskine.

Gode bud modtages :)

Martin

Fra : Martin Kirk

Dato : 20-02-09 19:32

Hej Martin Bjerre
jeg har selv haft samme problem med ældre acer ,på min var Batteriet næsten
dødt !!! , hiv batteriet og den kan starte med strømforsyningen uden
batteriet.

--
Venlig hilsen

Martin Kirk

Fra : Henning

Dato : 20-02-09 21:24

On Fri, 20 Feb 2009 19:31:50 +0100, "Martin Kirk"
<m.kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

>Hej Martin Bjerre
>jeg har selv haft samme problem med ældre acer ,på min var Batteriet næsten
>dødt !!! , hiv batteriet og den kan starte med strømforsyningen uden

Batteri på en desktop?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-02-09 10:13

Henning wrote:

> Batteri på en desktop?

Ja. Eller din PC er måske så gammel er BIOS-indstillingerne er gemt på
harddisken?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 21-02-09 11:13

Jesper Poulsen skrev:

> Ja. Eller din PC er måske så gammel er BIOS-indstillingerne er gemt på
> harddisken?

Og du mener så at hvis man hiver bios batteriet ud af bundkortet så
starter computeren op og virker uden problemer?

Jesper

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-02-09 22:09

martin bjerre wrote:
> [...]
> første genstart kommer 20-30sek efter at man tænder for den (inden XP
> starter) efter 15-20 genstarter kører maskinen. Det er som om at den skal

Ja, det lyder som strømforsyningen.
Kunne også være dårlige kondensatorer på bundkortet - se efter først om
de buler udad, inden du ofrer penge på en anden strømforsyning.

Fra : martin bjerre

Dato : 21-02-09 09:31

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gnn64a$1d3g$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja, det lyder som strømforsyningen.
> Kunne også være dårlige kondensatorer på bundkortet - se efter først om de
> buler udad, inden du ofrer penge på en anden strømforsyning.

Hej
Jeg fandt problemet...dårlige kondensatorer, så den afgår nok ved døden.

Takker for input

Martin