Har udvalgt alle dele til nyt computerkøb
Fra : dk_sz

Dato : 20-02-09 13:41

Vil lige høre om nogle kan foreslå alternativer og/eller
om alt set rigtigt ud... Inden jeg smider pengene efter
en *længe* ønsket hurtig (og rimelig støjsvag) maskine
til kunne køre mange arbejdstunge programmer simultant.

CPU
Intel Core i7 920, Box, LGA1366 -- 2.138,00

Motherboard:
Asus P6T-Deluxe, LGA1366 -- 2.205,00

RAM (triple channel, pc10666, 1333mhz):
Corsair HX3X12G1333C9 6x2048MB DDR3 -- 2.083,75

Kabinet
Antec Performance One P182, Midi, No PSU -- 995,00

Strømforsyning/PSU:
Antec TruePower Trio 650W EC -- 709,00

Grafikkort (PCI-Express, ATI Radeon 4830)
Asus EAH4830/HTDP/512MD3, PCI-E -- 794,00

DVD Brænder (med LightScribe)
Asus DRW-20B1LT/BW/G/AS, SATA, Retail -- 277,00

Harddiske
WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII -- 457,00
(men tager 2, så 914,00)

OS:
Windows Vista Ultimate SP1 64Bit - DK -- 1.454,00

Totalt: DKK 11.569,75 (inkl. moms)
Alt fra: shg.dk

Så vidt jeg har undersøgt er
* PSU/Motherboard/kabinet ATX
* CPU/Mobo X58, Ram DDR3 Tri
* Grafikkort passer til
* Harddiske er SataII, DVD Sata og MotherBoard SATAII (så passer)

Mit største spørgsmål er nok vedr. PSU ...!
Har taget en på 650 watt... Men er ikke rigtig
klar over om man kunne bruge større/mindre ...
(Der er også del ventetid på den jeg valgt.)

Er der nogle der har erfaring med PSU til et
Intel core i7 / X58 system?

Har også overvejet et snert billigere motherboard,
men det er helst et krav det skal kunne tage 6 dimms.

mvh
Thomas

Fra : jk

Dato : 20-02-09 15:30

On Fri, 20 Feb 2009 13:41:01 +0100, "dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote:

>CPU
>Intel Core i7 920, Box, LGA1366 -- 2.138,00
>
>Motherboard:
>Asus P6T-Deluxe, LGA1366 -- 2.205,00

Et noget dyrt bundkort at vælge, synes jeg.
Der kunne spares over 600 kr. der. Synes asus-options er overloaded.

> [...]
>(men tager 2, så 914,00)
>
>OS:
>Windows Vista Ultimate SP1 64Bit - DK -- 1.454,00

Uuff til Vista
skrækkelig masse ram.

> [...]
>Har taget en på 650 watt... Men er ikke rigtig
>klar over om man kunne bruge større/mindre ...
>(Der er også del ventetid på den jeg valgt.)

Denne her corsair PSU er ret berømt
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397210&searchArea=&Soegeord=

(se anmeldelser)

DVD-brænder: lightscribe er der ikke noget at bruge til, hvis man har
en printer der kan printe på skiverne (canon kan). Desuden er
lightscribe medier dyre og processen kan kun S/H.
Jeg køber altid NEC. Da der er knækked firmware til dem
http://www.micheldeboer.nl/firmware/

mvh

John

Fra : dk_sz

Dato : 21-02-09 10:37

Næstefter osom bedste bud kommer nok
Gigabyte EX58-UD4P
Der er ca. 400-450 kr at spare?

> DVD-brænder: lightscribe er der ikke noget at bruge til, hvis man har
> en printer der kan printe på skiverne (canon kan). Desuden er

Måske jeg brude fravælge lightscribe... Ved ikke helt...

mvh
Thomas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-02-09 10:48

dk_sz wrote:

> Måske jeg brude fravælge lightscribe... Ved ikke helt...

Du har reelt ikke noget at bruge det til. Det er en gimmick som ikke
giver valuta for pengene.

Jesper Poulsen

Fra : TGJ

Dato : 21-02-09 15:04

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 20 Feb 2009 13:41:01 +0100, "dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote:
>
> Jeg køber altid NEC. Da der er knækked firmware til dem
> http://www.micheldeboer.nl/firmware/

Hvad betyder det, rent praktisk ?

Fra : jk

Dato : 21-02-09 18:44

On Sat, 21 Feb 2009 15:04:29 +0100, "TGJ" <somewhere@earth.com> wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad betyder det, rent praktisk ?

regionsfrihed m.h.t. afspilning af DVD (i hardware naturligvis), samt
at modificerede firmware tit har en masse faciliteter: større
tolerance for skive-fabrikater, samt mulighed for bitsetting, osv.

Da de færreste vel afspiller dvd på computer efterhånden, har det vel
begrænset betydning. Men en sport, det er hvad det er.
Regionsaftalerne er jo en hån imod ens frihed.
Fuldstændig tåbeligt.

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-02-09 15:29

dk_sz wrote:
> Motherboard:
> Asus P6T-Deluxe, LGA1366 -- 2.205,00

Jeg ville nok vælge et tilsvarende bundkort fra Giga-Byte istedet.
Har oplevet et Asus med fejlmonteret komponent, som gjorde at det stod
af efter få dage i brug, og brændte CPU'en af.

Har du glemt køleren til CPU'en?
Det er en af de dele i PC'en, som støjer mest, eller kan støje mest.

Køleren på grafikkortet kan støje lige så meget.
Mange vælger at sætte en anden, mere støjsvag køler på.

> Grafikkort (PCI-Express, ATI Radeon 4830)
> Asus EAH4830/HTDP/512MD3, PCI-E -- 794,00

Ville vælge et fra Sapphire eller Giga-Byte istedet.
Personlig præference, har aldrig brudt mig om Asus.

> Harddiske
> WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII -- 457,00
> (men tager 2, så 914,00)

Du får ikke så mange GB/krone., som ved at vælge to med 750 GB eller 1
TB, og det bliver ikke voldsomt meget dyrere ved det.
Skal de bruges i RAID 0?

> Har også overvejet et snert billigere motherboard,
> men det er helst et krav det skal kunne tage 6 dimms.

Nogen speciel grund?

Mht. brænder ville jeg kigge efter en LiteOn eller NEC istedet.
Det eneste Asus-drev jeg har ejet, havde svært ved at læse nogle brændte
skiver, som ellers var af udmærket kvalitet, og det var ikke fordi de
var brændt med en dårlig brænder eller ved høj hastighed.
Trykte/originale skiver var der intet problem med.

Jeg ville så slet ikke vælge shg at købe fra; ikke efter det stunt med
at lukke ned, sælge firmaet, så åbner de igen (endda under samme navn)
og kører videre.
Ejerskiftet gjorde, at alle tidligere kunder pludselig stod uden
reklamationsret på det de havde købt.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 17:18

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Corsair HX3X12G1333C9 6x2048MB DDR3 -- 2.083,75
> Kabinet
> Antec Performance One P182, Midi, No PSU -- 995,00

Ok. Jeg har kun gode erfaringer med Asus bundkort. Nu skal jeg ikke prøve at
snakke for andre, men det er min opfattelse at de fleste hardwarenørder har
respekt for Asus's bundkort. De har uden diskussion en masse erfaring og jeg
synes de performer stabilt og længe. Vil du have 12GB ram i din pc? Jeg ved
ikke hvad du arbejder med af applikationer, men de færreste folk kan udnytte
det. Jeg gætter på at du vil køre to gange triple channel hvilket er fint.

> Strømforsyning/PSU:
> Antec TruePower Trio 650W EC -- 709,00

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge en overvurderet
kvalitetsstrømforsyning. Jeg kender ikke pågældende model indgående, men
ville læse nogle anmeldeser af den inde jeg købte den. Måske jeg ville gå
efter 7-800 W i stedet. Det koster ikke mere på strømregningen
(komponenterne trækker kun den strøm de skal bruge) og det er bedre at have
overskud end underskud.

> Grafikkort (PCI-Express, ATI Radeon 4830)
> Asus EAH4830/HTDP/512MD3, PCI-E -- 794,00

Ok (Når du nu ikke skal game).

> DVD Brænder (med LightScribe)
> Asus DRW-20B1LT/BW/G/AS, SATA, Retail -- 277,00

Ok

> Harddiske
> WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII -- 457,00
> (men tager 2, så 914,00)

Her ville jeg klart vælge Seagte Barracuda 7200.11. Den er hurtigere i de
tests jeg har læst. Jeg har selv sådan en disk og den bliver ikke varm og
den siger ikke meget.

> OS:
> Windows Vista Ultimate SP1 64Bit - DK -- 1.454,00

> Totalt: DKK 11.569,75 (inkl. moms)
> Alt fra: shg.dk

Modsat "Jens C Hansen" mener jeg ikke der er problemer med at handle ved
SHG. De har fået reddet forretningen inden det gik helt galt (de gik ikke
konkurs, men i betalingsstandsning og de rekonstruerede firmaet - nøjagtig
som SAAB nu kommer til at gøre). Det er stadig en solid forretning og selvom
deres priser ikke er helt så konkurrencedygtige som i gamle dage, så er de
stadig rigtig godt med. Særligt hvis du bor i nærheden af Århus mener jeg du
gør et fornuftig valg (der er ikke mange at vælge mellem mere). Men læs lige
videre ang. PSU....

> Mit største spørgsmål er nok vedr. PSU ...!
> Har taget en på 650 watt... Men er ikke rigtig
> klar over om man kunne bruge større/mindre ...
> (Der er også del ventetid på den jeg valgt.)

Jeg har som eneste anke (nogensinde) hos SHG dårlige erfaringer med
leveringstider på varer der ikke er på lager. Jeg vil kraftigt anbefale at
købe varer på lager, og ellers købe i to butikker. At vente på varer er ofte
frustrerende for hvis du skal vente bare en måned mister dit køb værdi og
dine dele bliver erstattet af andre smartere dele. Det værste er at ofte kan
butikken intet gøre, da det er deres underleverandører der svigter.

PS. Bare det var mig der skulle bygge den pc - den bliver cool!

mvh
///M

Fra : dk_sz

Dato : 21-02-09 10:45

> Her ville jeg klart vælge Seagte Barracuda 7200.11. Den er hurtigere i de
> tests jeg har læst. Jeg har selv sådan en disk og den bliver ikke varm og

Vil lige undersøge harddiske igen.
Men vil egentligt gerne have 2 diske...

Har tænke mig dele dem op i partitioner... fx:
Data(disk0), OS(disk1), Data-backup (disk1),
OS/test-installs for virtualiseringer igen på andre partioner osv.

For mest muligt flexibilitet og sikkerhed.

mvh
Thomas Schulz

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-02-09 11:58

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Vil lige undersøge harddiske igen.
> Men vil egentligt gerne have 2 diske...

God idé - 2 diske giver en pæn ydelsesforbedring når de er sat rigtigt op.
Drop Seagate og køb Western Digital Caviar Black, hvis du vil have god
ydelse (og formodentlig også bedre sikkerhed - Seagate har haft en del
problemer på det sidste) - bursthastighed er ikke særligt vigtigt, det er
vigtigere hvad den kan lave af I/O'er, især når der er flere ting i gang -
og på det punkt fåes der ikke meget SATA der er hurtigere end Caviar Black,
bortset fra naturligvis Raptor/Velociraptor, men de er også voldsomt dyre.
Caviar Black på maks. 640G er særdeles støjsvage (noget mere støjende i
større størrelser) - jeg kan ikke høre min når den søger. Den er monteret i
et P180-kabinet, det er en ren fornøjelse i forhold mine gamle skiver. De
sidste jeg har haft var et par Hitachi 7K500 på 320G som var ret ulidelige
uden AAM slået til (og så blev de endnu langsommere) og en Seagate 7200.10
på 500G som er fuldstændigt uacceptabelt støjende når den laver noget.

> Har tænke mig dele dem op i partitioner... fx:
> Data(disk0), OS(disk1), Data-backup (disk1),
> OS/test-installs for virtualiseringer igen på andre partioner osv.

Jeg tror det er bedre at smække programmer, data og OS på samme skive (det
gør det hele mindre problematisk hvis man følger MS' standard
data/programfolderstruktur), og så lade pagefil og temp-kataloger (også
temp-kataloger for f.eks. IE, Windows Search, Photoshop/Bridge og hvad man
eller kan flytte på) ligge på den anden disk, sammen med en backup (som
naturligvis ikke skal være den eneste backup).

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kenneth

Dato : 22-02-09 22:56

///M wrote:
> [...]
> helt galt (de gik ikke konkurs, men i betalingsstandsning og
> de rekonstruerede firmaet - nøjagtig som SAAB nu kommer til at

SHG gik rent faktisk konkurs, lavede derefter en navneændring af
det
gamle firma, og oprettede SHG som et nyt firma igen under ny
ejer.

Der er en grund til at de har fået nyt CVR nummer.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 11:12

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> wrote in message

> SHG gik rent faktisk konkurs, lavede derefter en navneændring af det
> gamle firma, og oprettede SHG som et nyt firma igen under ny ejer.

Dokumentation? (på konkursen)

> Der er en grund til at de har fået nyt CVR nummer.

Det behøver ikke være en konkurs.

mvh
///M

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-02-09 11:28

"///M" <nomail> skrev i meddelelsen
> "Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> wrote in message

> Dokumentation? (på konkursen)

> Det behøver ikke være en konkurs.

Hvorfor søger du ikke selv? Bare skriv SHG konkurs i Google, og du vil
blandt andet falde over dette:
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17257&Shg.dk_er_erkl%C3%A6ret_konkurs_og_er_startet_op_igen_med_nye_ejere

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 10:54

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> wrote in message
> Hvorfor søger du ikke selv? Bare skriv SHG konkurs i Google, og du vil
> blandt andet falde over dette:
> http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17257&Shg.dk_er_erkl%C3%A6ret_konkurs_og_er_startet_op_igen_med_nye_ejere

Jeg tror ikke på kilden.
Det er det eneste link jeg kan finde, og alle andre kilder siger noget
andet, se bl.a: http://da.wikipedia.org/wiki/Shg.dk

mvh
///M

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-02-09 11:17

> [...]
>
> Jeg tror ikke på kilden.
> Det er det eneste link jeg kan finde, og alle andre kilder siger noget

Så lad dog være - tror du heller ikke på den her?
http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=35.1.-1.-1&index=1&p=5,y&date1=25.02.2004&date2=25.02.2009&SearchType=1&mode=2&SearchTerm=SHG

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 17:01

> http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=35.1.-1.-1&index=1&p=5,y&date1=25.02.2004&date2=25.02.2009&SearchType=1&mode=2&SearchTerm=SHG

Dokumentation man ikke kan betvivle. Tak for det.

> Med venlig hilsen,
> Morten Wartou

mvh
///M

Fra : Kenneth

Dato : 24-02-09 00:35

///M wrote:
> Dokumentation? (på konkursen)

"Det "gamle" shg.dk A/S blev desværre nødt til at gå i
betalingsstandsning i juni måned på grund af
økonomiske problemer, og det gamle selskab er nu
ved at lukke."

Det er taget fra deres egen hjemmeside.

Hvis du vil have mere:

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17257&Shg.dk_er_erkl%C3%A6ret_konkurs_og_er_startet_op_igen_med_nye_ejere

> Det behøver ikke være en konkurs.

Men det var det.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 10:55

> "Det "gamle" shg.dk A/S blev desværre nødt til at gå i
> betalingsstandsning i juni måned på grund af
> økonomiske problemer, og det gamle selskab er nu
> ved at lukke."

En betalingsstandsning er ikke en konkurs. Din kilde dokumenterer ikke at
selskabet gik konkurs.

> Hvis du vil have mere:
> http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17257&Shg.dk_er_erkl%C3%A6ret_konkurs_og_er_startet_op_igen_med_nye_ejere

Jeg tror ikke på kilden.
Det er det eneste link jeg kan finde der påstår konkurs, og alle andre

Bevis det først.

mvh
///M

Fra : Kenneth

Dato : 25-02-09 19:15

///M wrote:
> En betalingsstandsning er ikke en konkurs. Din kilde
> dokumenterer ikke at selskabet gik konkurs.

"Det gamle selskab er ved at lukke"

Det er vist ikke til at tage fejl af, og det står som sagt på
deres egen hjemmeside.

> Bevis det først.

Det anser jeg ikke for at være nødvendigt jf. shg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 10:21

> "Det gamle selskab er ved at lukke"

Jeg kan da også frivilligt lukke min butik - det er ikke en konkurs :)

> Det er vist ikke til at tage fejl af, og det står som sagt på
> deres egen hjemmeside.

Nej

> Det anser jeg ikke for at være nødvendigt jf. shg.dk

Jeg har fået bevis et andet sted i tråden. Så du havde ret, men du har ikke
dokumenteret det. Det er nok ord-ævl - lad os begrave den her :)

Fra : Kenneth

Dato : 26-02-09 17:40

///M wrote:
> Jeg kan da også frivilligt lukke min butik - det er ikke en
> konkurs :)

Kan du frivilligt lukke en butik som er gået i
betalingsstandsning
og som ikke kan betale sine kreditorere? Hvis vi altså kigger
væk fra en konkursbegæring.

> Jeg har fået bevis et andet sted i tråden. Så du havde ret,
> men du har ikke dokumenteret det. Det er nok ord-ævl - lad os
> begrave den her :)

Hvis du vil

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-02-09 19:18

dk_sz wrote:

> Motherboard:
> Asus P6T-Deluxe, LGA1366 -- 2.205,00

Asus er altid godt. Min PC blev først god og stabil da jeg skiftede til
Asus.

> Kabinet
> Antec Performance One P182, Midi, No PSU -- 995,00

> Grafikkort (PCI-Express, ATI Radeon 4830)
> Asus EAH4830/HTDP/512MD3, PCI-E -- 794,00

Asus igen

- Mit næste grafikkort bliver en Asus (mit forrige var Asus).

> DVD Brænder (med LightScribe)
> Asus DRW-20B1LT/BW/G/AS, SATA, Retail -- 277,00

Brændere hedder Plextor
Jeg har slidt to Lite-On op. Jeg har 2 Plextor DVD-brændere og en
CD-brænder. Sidstnævnte er ældgammel og brænder stadig som ny. Den
seneste DVD-brænder er SATA i modsætning til den første (som har fået
plads i mediecenteret).

Modellen hedder PX-820SA.

> Harddiske
> WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII -- 457,00
> (men tager 2, så 914,00)

Det er noget gammelt skrammel. De er slet ikke på edbpriser mere.
Kig enten på WDC Green:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=407026
Eller WD RE3:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=461545

> Mit største spørgsmål er nok vedr. PSU ...!
> Har taget en på 650 watt... Men er ikke rigtig
> klar over om man kunne bruge større/mindre ...

650W burde være rigeligt.

> (Der er også del ventetid på den jeg valgt.)

Vælg en anden, så. Køb kun stumper der kan leveres indenfor 3 dage. Køb
evt. fra flere leverandører. Prisen bliver muligvis lidt højere men
opvejes i den grad af at have alle stumper hjemme, når kræet skal sættes
sammen.

Jesper Poulsen

Fra : dk_sz

Dato : 21-02-09 10:47

> Det er noget gammelt skrammel. De er slet ikke på edbpriser mere.
> Kig enten på WDC Green:

Kiggede meget på dem. Men de er spec 5xxx til 7200 RPM
.... Men bruger de 7200 RPM når nødvendigt? Var lidt usikker.

> 650W burde være rigeligt.

Så bare tilbage og finde en anden jeg er sikker
på er kompatibel :)

Men hvis motehrboard er ATX og PSU er ATX...
Så er det da til undersøge detaljer derfra :)

mvh
Thomas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-02-09 03:51

dk_sz wrote:

> Kiggede meget på dem. Men de er spec 5xxx til 7200 RPM

De varierer omdrejningerne mellem 5400RPM og 7200RPM. Til gengæld er de
meget billige i drift.

> ... Men bruger de 7200 RPM når nødvendigt? Var lidt usikker.

De spinder op når der skal overføres store mængder data. Er lige kommet
hjem fra en kammerat der har en Green-disk i sin maskine. Den er ca.
10MiB/s langsommere end den Seagate Barracuda ES.2 der også er monteret
i den. Sidstnævnte er en server-grade disk.

> Men hvis motehrboard er ATX og PSU er ATX...
> Så er det da til undersøge detaljer derfra :)

Det er næsten umuligt at købe en PSU i det leje der ikke er kompatibel
med nyeste ATX-standard.

Jesper Poulsen

Fra : dk_sz

Dato : 22-02-09 13:48

> Det er næsten umuligt at købe en PSU i det leje der ikke er kompatibel
> med nyeste ATX-standard.

Hmm.. Hvis jeg fx kigger på:

Motherboard (overvejer en smule som alternativ):
http://www.giga-byte.dk/products/mb/specs/ga-ex58-ud4p_10.html
a.. 1 x 24-pin ATX power connector
a.. 1 x 8-pin ATX 12V power connector

Strømforsyning (themaltake, 700 og 750)
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2111986&lokation=
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2039913&lokation=

Til Bundkort
20 Pins
24 Pins

Til PCI-Express Grafikkort
1(700) / 2(750) stk 6 Pins

Diverse Pins
8 Pins EPS 12V strømstik [700]
8 Pins EPS 12V strømstik (Konverters fra 4 pins P4 stikket) [750]

Ved begge PSU'er står:
"
ATX 2.2
- ATX 2.2 giver to strømbaner, en strømbane til bundkort og CPU (Som deler
en 12V strømbane), mens harddiske, optiske drev o.l. benytter egen strømbane
- ATX 2.2 giver derfor en fordel, da den derved giver tilstrækkeligt strøm
til både bundkort, CPU, harddisk o.l., i stedet for, at alle sammen benytter
én og samme strømbane (Hvilket kan medføre, at der ikke er strøm nok til
alle enheder i pcen)
"

Betyder det at motherboard for både
24 og 8 pin stik fra PSU?

mvh
Thomas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-02-09 14:21

dk_sz wrote:

> [...]

> Diverse Pins
> 8 Pins EPS 12V strømstik [700]
> 8 Pins EPS 12V strømstik (Konverters fra 4 pins P4 stikket) [750]

Jesper Poulsen

Fra : Geggo

Dato : 20-02-09 20:07

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Intel core i7 / X58 system?
>
> Har også overvejet et snert billigere motherboard,
> men det er helst et krav det skal kunne tage 6 dimms.

se dette link...tror det er billigere trods om du upgrade diverse hardw-ting

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-02-09 10:11

Geggo wrote:

> se dette link...tror det er billigere trods om du upgrade diverse hardw-ting

Når Thomas _vil_ have Antec P182?

Jesper Poulsen

Fra : dk_sz

Dato : 21-02-09 10:42

> Når Thomas _vil_ have Antec P182?

Når det er sagt er det faktisk et af de mest konkurrence
dygtige *externt samlet* (hvis jeg så rigtigt) tilbud jeg har set.

Men ja, holder fast i P182 :)

mvh
Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-09 11:27

"dk_sz" skrev

> Men ja, holder fast i P182 :)

Det er ikke de værste du kan gøre :)
Har skiftet 2 gamle cabs ud med nye P182

NB! Vær opmærksom på at rigtig lange grafikkort med strømstik i enden (fx
8800 GTX) har et issue i det kabinet og kan sætte nogle begræsninger mht
montering af diske i den midterste sektion :(

- Peter

Fra : torben

Dato : 21-02-09 16:26

Ved fjernkøb over internettet kan nogle varer været åbnet op gennemprøvet af
en anden køber der har sendt det tilbage til butikken i åbnet tilstand og
butikken har lov til at sælge det videre trods at den er pakken er åben.
Lidt kildent når det kommer til RAM og CPU.
Jeg skulle f.eks sende retur (RAM og CPU) til butikken på grund af dette
meget uheldige tilfælde.
Men det har butikkerne vist ret til at gøre, altså den slags.

Så nu går der lidt længere tid indtil at jeg kan færdigsamle den.

Det kunne være et emne at tage op her i tråden, faktisk.
-