Lydeffekter søges
Fra : Mads Pedersen

Dato : 16-02-09 22:16

Hej gruppe

Jeg skal til en teaterforestilling bruge noget "skolegårdslyd" (noget med
nogle børn der leger, driller hinanden, griner, råber og skriger - med andre
ord noget, der virkelig kan få én til at lugte den sure skolemælk og mærke
hudafskrabningerne på knæene igen (-: ), men jeg kan ikke rigtigt finde det
jeg skal bruge på hverken Roskilde eller Københavns Kommunes biblioteker.

Så kunne jeg jo selvfølgelig vælge at tage forbi en skolegård med noget
lydoptageudstyr, menæææh.... jeg risikerer jo så bare at mit ærinde bliver
misforstået noget så grueligt og jeg selv bliver klynget op i den nærmeste
lygtepæl

Med andre ord: er der nogle herinde, der kan hjælpe med ovenstående? Evt.
bare et link?

--
Mvh Mads

---

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-02-09 00:29

"Mads Pedersen" <nyhedsgruppen@sletdettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lygtepæl
>
> Med andre ord: er der nogle herinde, der kan hjælpe med ovenstående? Evt.

Tja, der kan vel ikke være noget forkert i at optage lyde i en skolegård.
Alle børnene må jo dog forventes at være tækkeligt påklædt....
Hvilket man selvfølgelig ikke kan se på en lydoptagelse.
Men på den anden side, man kan heller ikke se børnene ...
Du kunne jo også ringe først, og få inspektørens accept...

Med lidt held, kan du også få dem til at lege nogle af de gamle skolegårds
lege, med tilhørende sange.

M.V.H.... Benny..

Fra : Pipeline

Dato : 17-02-09 13:09

Prøv at kigge her:
www.freesound.org
www.findsounds.com
www.soundsnap.com
www.sampleswap.org

Disse sider har hjulpet mig mange gange.