Aldi scanner
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 16-02-09 17:30

Hej.

Er der nogen, der ved hvad det er for en scanner Aldi sælger fra onsdag ?.
Er det en af dem med USB 1.1 ?

Mvh, Erik

Fra : Max

Dato : 16-02-09 18:36

Hej Erik

> onsdag ?. Er det en af dem med USB 1.1 ?

Det lader det til

http://www.scanace.com/en/product/product.php

--
Mvh Max

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 16-02-09 19:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Erik

> Det lader det til
>
> http://www.scanace.com/en/product/product.php
>
> --
> Mvh Max

Det tager nok aligevel længre tid at scanne, end det atger at ovreføre den
til computeren, så det har vel ingen betydning, at det kun er USB 1.1.

JJ

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 19:50

> Er der nogen, der ved hvad det er for en scanner Aldi sælger fra onsdag ?.
> Er det en af dem med USB 1.1 ?

Kan ikke tro at det er USB 1.1, der står under spec. at minimum kravet til
pc'eren er USB 1.1.

Køb den, tjek den og opfylder den ikke dine krav, leverer den tilbage.

kimilar

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 16-02-09 13:59

On 16 Feb., 17:30, Erik Jakobsen <e...@urbakken.dk> wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen, der ved hvad det er for en scanner Aldi sælger fra onsdag ?.
> Er det en af dem med USB 1.1 ?

3600 dpi! Jeg har en HP negativ/dias skanner fra 2000. Den er 4800
DPI. Det må de da kunne gøre bedre.

Benny

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-09 09:38

hojvaelde@gmail.com wrote:

> 3600 dpi! Jeg har en HP negativ/dias skanner fra 2000. Den er 4800
> DPI. Det må de da kunne gøre bedre.

Man skal huske at kigge efter om det er "interpolated" eller "hardware".

> Benny

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 17-02-09 11:47

Peter Larsen wrote:

> Man skal huske at kigge efter om det er "interpolated" eller "hardware".

> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Jeg antager at hardware er det bedste ?

mVH, Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-09 13:42

Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> wrote:

> Jeg antager at hardware er det bedste ?

Det er det, det handler om. "interpolated" kan give dig bedre skrålinjer,
det er jo nok en antialiasing, der er tale om, måske også noget dither - jeg
ved det ikke, men det kan ikke give dig mindre enkelt-pixels end en enkelt
hardware-enhed på det billedmodtagende element.

> mVH, Erik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : pvirkus

Dato : 20-02-09 11:10

On 17 Feb., 11:46, Erik Jakobsen <e...@urbakken.dk> wrote:

> Jeg antager at hardware er det bedste ?
>
> mVH, Erik- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Ved at søge på google finder du hurtigt nogle som har både gode og
dårlige erfaringer med denne scanner. Om scanneren er god eller dårlig
afhænger kvilke krav du har til det endelige resultat.
En tommelfinger regel kunne måske være: Er billederne taget med et
billigt kamera så kan du måske nøjes med en billig scanner. Er
billederne taget med et godt kamera vil det være synd at scanne med en
billig scanner.

Har du set hvad der er muligt at hente ud af en god scanner - feks.
Nikon Coolscan 5000 ED eller 9000 ED med Digital ICE eller med f.eks.
en Imacon Scanner (Pris DKK 10.000 til 140.000)

Det som de fleste glemmer er, at scanning tager tid. Når man kan
teknikken, har de rigtige programmer og en hurtig scanner, så kan man
scanne 15-20 billeder i timen.

Alternativ: ScanPixel.dk tilbyder alle typer scanninger af dias,
negativer, film i ruller, foto, hele albums etc. og priserne begynder
fra DKK 0,99 pr. billede.

Prisen ligger på et niveau, hvor de fleste vil sige, at det ikke
længere kan betale sig, at man selv kaster sig ud i et projekt med at
scanne billeder i større mængder.

Læs mere om løsningen på www.scanpixel.dk

Mvh Preben

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 17-02-09 11:33

Erik Jakobsen wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen, der ved hvad det er for en scanner Aldi sælger fra onsdag ?.
> Er det en af dem med USB 1.1 ?
>
> Mvh, Erik

Tak til jer alle for svar

Mvh, Erik