Skift af CMOS-batteri
Fra : Anette

Dato : 15-02-09 16:49

Har en ældre stationær Hp, som anker over at batteriet skal skiftes. Har
fået sat et 2032 i og trykket F1 efter opstart. Jeg kan også godt komme ind
og få ændret uret i Windows (og settings bliver tilsyneladende husket).
Alligevel bliver den ved med at komme med en bip-lyd ved opstart. Er det
fordi det nye batteri skal have noget opladningstid eller hvordan hænger
dette sammen?

A.

Fra : Anette

Dato : 15-02-09 17:07

Og et supplerende spørgsmål: Hvad vil der ske hvis jeg jeg bare lever med at
skulle trykke F1 ved hver boot? Vil pc på et tidspunkt stå helt af?

A.

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-02-09 19:02

Anette <anettelinnea(@)pc.dk> wrote:

> Og et supplerende spørgsmål: Hvad vil der ske hvis jeg jeg bare lever
> med at skulle trykke F1 ved hver boot? Vil pc på et tidspunkt stå
> helt af?

Du havde vist skiftet batteriet som jeg forstod dig og også fået løst
problemet ... så jeg vil bare lige sige at det var godt, du gjorde det, for
et dødt batteri kan lække, og når det gør det bevirker det at bundkortet
bliver ødelagt af ætsning hvis ikke det opdages.

> A.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-02-09 09:11

On 15 Feb., 17:07, "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> wrote:
> Og et supplerende spørgsmål: Hvad vil der ske hvis jeg jeg bare lever med at
> skulle trykke F1 ved hver boot? Vil pc på et tidspunkt stå helt af?

Det er nok cmos-check summen der ikke passer. Gå ind i setupen og og
gem på vej ud igen. Så kører det meste.

Benny

Fra : Anette

Dato : 15-02-09 17:41

Super tip! Det virkede perfekt. Er noteret til en anden god gang.

Multi tak for hjælpen.

A.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 15-02-09 20:46

On Sun, 15 Feb 2009 16:49:23 +0100, "Anette" <anettelinnea(@)pc.dk>
wrote:

> [...]
>Alligevel bliver den ved med at komme med en bip-lyd ved opstart. Er det
>fordi det nye batteri skal have noget opladningstid eller hvordan hænger

Blot til orientering: Et 2032-batteri er et 3V lithium-batteri, som
*ikke* kan oplades.
--
Venlig hilsen fra
Gert