Ophæv blasfemiparagraffen nu
Fra : /Peter

Dato : 13-02-09 13:09

DF: Ophæv blasfemiparagraffen nu

Dansk Folkeparti agter hurtigst muligt at genfremsætte beslutningsforslaget
om en ophævelse af blasfemiparagraffen. Det oplyser partiets kirkeordfører
Jesper Langballe.

"Forsvaret for ytringsfriheden, herunder for retten til religionskritik, er
nu en kamp for livet. Senest har vi set den rystende Cepos-undersøgelse, der
viser, at halvdelen af de herboende muslimer går direkte ind for et forbud
imod bøger og film, der kritiserer religioner. Det siger os, at problemet
ikke længere kan reduceres til at omfatte nogle få ekstremistiske
fanatikere, men at disse fanatike­re - når det drejer sig om forbud mod
religionskritik eller -satire - har tilhold i brede mus­limske kredse,"
siger Jesper Langballe.

"I den nuværende situation er det nødvendigt, at lovgivningsmagten sender et
klart signal om, at forbud og tvang imod religionskritik under ingen
omstændigheder vil blive accepteret.

"Partiernes reaktioner på Cepos-undersøgelsen var opløftende entydige - fra
SF til re­geringspartierne - og en genfremsættelse af forslaget om ophævelse
af blasfemiparagraffen vil vise, partierne mente deres kategoriske afvisning
af forbud alvorligt," siger Jesper Langballe.

"Sporene fra England skræmmer, efter at den hollandske parlamentariker, Gert
Wilders er blevet nægtet indrejse i Storbritannien, hvor han i overhuset
skulle have talt om islamiserings­pro­blemet. England, som historisk er
ytringsfrihedens vugge, synes nu at have totalkapituleret overfor
islamiseringen, og det kan ikke udelukkes, at det snart kun er i Danmark,
hvor man kan øve fri reli­gionskritik. Men også Danmark er under et
betydeligt pres. Derfor er det nu, vi skal stå fast," siger Jesper
Lang­bal­le.

Fra : P.N

Dato : 13-02-09 13:56

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man kan øve fri reli­gionskritik. Men også Danmark er under et
> betydeligt pres. Derfor er det nu, vi skal stå fast," siger Jesper

Jeg tror at udviklingen går i den retning i at racismeparagrafferne bliver
strammet op for at stoppe det omsig-gribende had og racisme der florerer i
visse dele af den danske befolkning. Iøvrigt sku vi ikke også ha
indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

Fra : Morten Stæhr

Dato : 13-02-09 14:00

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

Det ville da være fint hvis der blev strammet op på racismeparagrafferne,
det ville da lukke munden på dig, og det mindretal af muslimerne der stadig
lever i det 16.ende århundrede.

Fra : *@*

Dato : 13-02-09 14:07

On Fri, 13 Feb 2009 13:55:49 +0100, "P.N" <pn@tdc.dk> wrote:

>Jeg tror at udviklingen går i den retning i at racismeparagrafferne bliver
>strammet op for at stoppe det omsig-gribende had og racisme der florerer i
>visse dele af den danske befolkning.

det må jo være den muhamedanske del du hentyder til

de personer fra denne gruppe er dem som indtil flere gange har udført
hadefulde angreb på ikke-muhamedanere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 15:42

*@* wrote:

> det må jo være den muhamedanske del du hentyder til
>

> de personer fra denne gruppe er dem som indtil flere gange har udført
> hadefulde angreb på ikke-muhamedanere

Der er danske fuldblods racister som dig selv, som pisser på alt der er
muslimsk, og så er der ditto muslimske racister som pisser på alt der er
dansk.

Det er sgu ikke svær matematik.

--
/ Thomas

Fra : *@*

Dato : 13-02-09 15:48

On Fri, 13 Feb 2009 15:41:37 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Der er danske fuldblods racister som dig selv,

nå ingen argumenter - blot personsvineri

hvor er det politifolk ikke kan lade deres biler stå ubevogtede?

hvor er det brandfolk ikke kører uden eskorte?

hvor er det en lille flok mennesker ikke kan forsamle sig for at
afsynge en sang uden at blive angrebet?

hvor er det jøder ikke kan færdes trygt?

det er på steder med mange muhamedanere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 16:36

*@* wrote:

> nå ingen argumenter - blot personsvineri

Takes one to know one.

--
/ Thomas

Fra : *@*

Dato : 13-02-09 18:07

On Fri, 13 Feb 2009 16:36:14 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Takes one to know one.

og stadigvæk ingen argumenter for at beskære ytringsfriheden?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kert Rats

Dato : 13-02-09 19:32

"*@*" <125@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse

> og stadigvæk ingen argumenter for at beskære ytringsfriheden?

Hvilket er symptomatisk for modstandere af ytringsfrihed: De har det hele i
munden, men når det kommer til argumentation, så tier de. Det har vi set så
mange gange - også her i gruppen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 10:27

Kert Rats wrote:

> Hvilket er symptomatisk for modstandere af ytringsfrihed: De har det
> hele i munden, men når det kommer til argumentation, så tier de. Det
> har vi set så mange gange - også her i gruppen.

Ja, der findes mange idioter derude i virkeligheden.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 10:26

*@* wrote:

> og stadigvæk ingen argumenter for at beskære ytringsfriheden?

Ytringsfriheden er fremragende og fantastisk; Jeg gider bare ikke bruge side
op og side ned på at argumentere overfor dig mere. Det er spild af min tid.

--
/ Thomas

Fra : *@*

Dato : 14-02-09 12:06

On Sat, 14 Feb 2009 10:25:37 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Ytringsfriheden er fremragende og fantastisk; Jeg gider bare ikke bruge side
>op og side ned på at argumentere

og stadigvæk ingen argumenter

blot denne gang en uamindelig dårlig undskyldning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 14:16

http://www.google.dk/

--
/ Thomas

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-02-09 06:53

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
at1bp4li04oke838ur46402r5podk0l92a@4ax.com :

> hvor er det politifolk ikke kan lade deres biler stå ubevogtede?

ALLE steder, hvor der bor muslimer.

> [...]

> afsynge en sang uden at blive angrebet?

ALLE steder, hvor der bor muslimer.

> hvor er det jøder ikke kan færdes trygt?

ALLE ste... Nå. Nej, det passer jo slet ikke, og det er du
tilsyneladende godt klar over. Dit eget udsagn er ovenikøbet
falsk, eller tilpas tåget til ikke at kunne bruges praktiskt.

Sandheden er, at der ER problemer med ovenstående, men at det
ikke er så simpelt som mange frit udlægger det som.

Man kan ikke skære muslimer over en kam, med mindre mine
svar i ovenstående er sande, hvilket de jo ikke er.
Generaliseringer over alle muslimer, er lige så tåbelige
som generaliseringer over alle danskere.

At gøre noget ved de mennesker (muslimer eller danskere), der
ER et problem, har min støtte.

At reagere mod folk blot fordi de er muslimer, er racisme.
(Nej, ikke i ordets oprindelige forstand)

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 07:18

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

> Man kan ikke skære muslimer over en kam

Naturligvis kan man ikke det, og det burde enhver lærer, der også har
undervist elever med islamisk baggrund, også vide.

Men Kim2000 fra Jammerbugten møder dem åbenbart ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 15-02-09 09:04

On Sun, 15 Feb 2009 07:18:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Naturligvis kan man ikke det, og det burde enhver lærer, der også har
>undervist elever med islamisk baggrund, også vide.
>
>Men Kim2000 fra Jammerbugten møder dem åbenbart ikke.

og sådant vås -

skal det blot fyres af for at bortlede opmærksomheden fra at hvor der
befinder sig større grupper af muhamedanere mellem mennesker

der er der problemer med voldelige muhamedanere

dette er et faktum som man finder bevis for hver eneste dag i enhver
større by i Europa

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 10:23

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> og sådant vås -
>
> skal det blot fyres af for at bortlede opmærksomheden fra at hvor der
> befinder sig større grupper af muhamedanere mellem mennesker
>
> der er der problemer med voldelige muhamedanere

Naturligvis er der problemer med voldelige muslimer, og naturligvis er
muslimerne statistisk set mere kriminelle end andre grupper; de
voldelige og kriminelle grupper udgør dog stadig et mindretal inden for
gruppen, og rigtigt mange er der slet ingen problemer med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 11:44

On Sun, 15 Feb 2009 10:23:25 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
> voldelige og kriminelle grupper udgør dog stadig et mindretal inden for
> gruppen, og rigtigt mange er der slet ingen problemer med.

Korrekt.

Hvis pladderhumanisterne tillod os at udvise kriminelle ikke-danske
statsborgere, så ville det være en kæmpe fordel for både os selv og alle de
"fremmede", som opfører sig ordentligt.

Jeg snakker en del men nogle muslimer (min tidligere nabo og hans familie),
som er dødtræt af at blive sat i bås med de kriminelle muslimer og de er
faktisk endnu større fortalere (end jeg) for at smide de kriminelle
muslimer ud af landet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 12:22

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i meddelelsen

> Hvis pladderhumanisterne tillod os at udvise kriminelle ikke-danske
> statsborgere, så ville det være en kæmpe fordel for både os selv og
> alle de
> "fremmede", som opfører sig ordentligt.

Det er en myte at Danmark ikke udviser kriminelle ikke-danske
statsborgere, men man skal naturligvis ikke udvise folk for bagateller.

> [...]
> er
> faktisk endnu større fortalere (end jeg) for at smide de kriminelle

Det er der ikke noget nyt i. Muslimske borgere her i landet er lige så
ens og lige så forskellige som de mennesker der bor her og som ikke er
muslimske borgere: nogle er tilhængere af hårdere straffe, andre
tilhænger af vold mod børn (revselsesretten) andre er imod - og sådan er
det bare.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 14:19

On Sun, 15 Feb 2009 12:21:42 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er en myte at Danmark ikke udviser kriminelle ikke-danske
> statsborgere, men man skal naturligvis ikke udvise folk for bagateller.

Hvis sætningen var uklar, så udskift "kriminelle" med "fængselsstraffede".

Hvad er din definition på "bagateller".?

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 15:09

> Hvis sætningen var uklar, så udskift "kriminelle" med
> "fængselsstraffede".
>
> Hvad er din definition på "bagateller".?

Det må afhænge af en konkret vurdering- en bagatel kan være lige fra at
hugge et stykke tyggegummi som noget en hel del trin værre.

Man kan ikke sætte enslydende grænser for alle tilfælde - straffeloven
er ikke en sort-hvíd-lov. Der er og skal være nuancer forbundet med at
straffe folk. Selv straffeloven siger det. Det er ikke en lov med
tilhørende facitliste for alle slags forbrydelser.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 21:12

On Sun, 15 Feb 2009 15:09:07 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> straffe folk. Selv straffeloven siger det. Det er ikke en lov med
> tilhørende facitliste for alle slags forbrydelser.

I mine øjne har ubetinget fængselsstraf, for længst overskredet
bagatelgrænsen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 22:17

Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com wrote:

> I mine øjne har ubetinget fængselsstraf, for længst overskredet
> bagatelgrænsen.

Wilstrup tror at man kommer i brummen for at sjæle et stykke tyggegummi, -
han lever stadig i fortiden, og tror han er i et helt andet land.

Fra : Kert Rats

Dato : 16-02-09 15:22

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en meddelelse

> [...]
> som er dødtræt af at blive sat i bås med de kriminelle muslimer og de er
> faktisk endnu større fortalere (end jeg) for at smide de kriminelle

Vi mangler så bare at høre mere fra de utilfredse muslimer i den offentlige
debat, hvor de tager klart afstand fra deres kriminelle tros-kolleger.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 16:15

On Mon, 16 Feb 2009 15:21:42 +0100, Kert Rats wrote:

> Vi mangler så bare at høre mere fra de utilfredse muslimer i den offentlige
> debat, hvor de tager klart afstand fra deres kriminelle tros-kolleger.

Enig, men det tør de ikke, fordi de risikerer at blive betragtet som
u-muslimske af de andre muslimer.

Det vil være en stor dag for Danmark, den dag en stor gruppe anstændige og
lovlydige muslimer, demonstrerede imod de muslimske voldsforbrydere og de
islamistiske fanatikere.

Fra : *@*

Dato : 15-02-09 18:52

On Sun, 15 Feb 2009 10:23:25 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>voldelige og kriminelle grupper udgør dog stadig et mindretal inden for
>gruppen, og rigtigt mange er der slet ingen problemer med.

og igen en gang sidestep

mange muhamedanere et sted er lig problemer

så spar blot alle bortforklaringerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 19:23

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> og igen en gang sidestep

> mange muhamedanere et sted er lig problemer
>
> så spar blot alle bortforklaringerne

Sikke nuanceret du kan udtrykke dig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 15-02-09 19:26

> Sikke nuanceret du kan udtrykke dig ...

Det ændrer bare ikke på det jo er rigtigt, ingen steder hvor der er
mange muslimer er der fred, enten slås de mod jøder, eller kristne, men
er de fordrevet, ja så slås de med andre muslimer.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : *@*

Dato : 16-02-09 15:29

On Sun, 15 Feb 2009 19:25:48 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>mange muslimer er der fred, enten slås de mod jøder, eller kristne, men
>er de fordrevet, ja så slås de med andre muslimer.

netop

hvad formålet med alle sidesteppene og alt våset er, undrer mig såre

beviserne fra 1350 års historie lader sig ikke sådan bortviske

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : *@*

Dato : 16-02-09 15:28

On Sun, 15 Feb 2009 19:23:26 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Sikke nuanceret du kan udtrykke dig ...

nuancer!!

er det nuancerne i muhamedansk kvindeundertrykkelse du hentyder til?

er det nuancerne i muhamedansk terror mod alt ikke-muhamedansk du
hentyder til?

igen en gang

nuancer - statistikker - mindretal - kultur - sociale forhold

alt det udenomsvås er kun beregnet på en eneste ting, nemlig et forsøg
på af uransagelige årsager at sløre hvad mere end 1350 års historie
viser

mange muhamedanere et sted er lig problemer

nogen gange er man nødt til at generalisere for ikke at mudre alt ind
i VÅS

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 16-02-09 23:02

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
bglgp49dat7jitojuls0enlb4imri95qgs@4ax.com :

> og igen en gang sidestep
>

> mange muhamedanere et sted er lig problemer
>
> så spar blot alle bortforklaringerne

Folk så naive som dig fortjener kun medfølelse.
Du tror virkeligt at du har fundet sandheden, og at den er så dejlig
nem, at selv du kan forstå den.

Og det bedste af det hele? - Den berettiger dit fremmedhad.
Er det det?

Din udtalelse siger jo, at laver man et eksperiment, der går på
at samle en større population af muslimer, et hvilket som helst
sted, på en hvilken som helst måde, så vil det - uanset parametrene
- medføre uro og vold.

Uanset parametrene.

Du kan ikke lide parametre. De forplumrer ting. De skaber nuancer.
Det kan du ikke lide. Du vil have en klar og letforståelig verden.

Det er det billede du skaber af dig selv.

Der er ikke plads til andre muligheder. Det handler ikke om
social tilstand, om oplevelsen af at være anderledes, eller decideret
uvelkommen, om ikke at kunne give sine børn samme muligheder, om
at stå mellem to forskellige kulturer, så vidt forskellige, at et
fravalg af den ene vil have dybe implikationer. Om sprogproblemer
eller om ikke at have råd til at flytte fra socialt belastede områder.
Om at blive set ned på, at være disrespekteret. Det handler ikke
om andet end at de er muslimer. Det er DET der skaber problemet,
i dine øjne. Intet andet. Intet.

Det er det billede du skaber af dig selv.
Og det er ikke et kønt billede.
Du er værre end dem du fremturer overfor.
De skaber ganske vist frygt og ødelæggelse.
Men du spreder had. - Unuanceret, ubegrundet had.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-09 23:53

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message

> Du er værre end dem du fremturer overfor.
> De skaber ganske vist frygt og ødelæggelse.
> Men du spreder had. - Unuanceret, ubegrundet had.

Aha så had pga ødelæggelse er ubegrundet ?

Det virker ikke ret gennemtænkt det du skrev.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-02-09 19:10

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> declared in:
4999ee55$0$90268$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message

> Aha så had pga ødelæggelse er ubegrundet ?

Hader du også alle danskere fordi nogle af dem ødelægger og
vandaliserer?

> Det virker ikke ret gennemtænkt det du skrev.

Right back at you.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-02-09 09:17

> Hader du også alle danskere fordi nogle af dem ødelægger og
> vandaliserer?

Du kan bide spids på jeg hader de autognome aber ja.

> Right back at you.

Aha, og hvorfor så ikke det ?

Fra : *@*

Dato : 17-02-09 16:18

On Mon, 16 Feb 2009 23:01:34 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>Folk så naive som dig

stadigvæk inge argumenter

blot personsvineri

som HELLER IKKE kan hverken skjule eller bortforklare 1350 års mildt
sagt helt utilstedelig muhamedansk opførsel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-02-09 19:14

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
96llp4tcrih87v4cje8e3hqou3eo0i9kn3@4ax.com :

> nå
>
> stadigvæk inge argumenter

Jeg præsenterede skam argumenter for min pointe.

> blot personsvineri

Nej. Det er ikke personsvineri når man fortæller hvordan
en person kommer til at virke, ved at sige noget.

Det er personsvineri når man påstår at en person er noget,
på baggrund af det personen sagde.

Min pointe var at du fremstår naiv og generaliserende, når
du udtaler dig som du gjorde. Ikke at du er det.

> som HELLER IKKE kan hverken skjule eller bortforklare 1350 års mildt
> sagt helt utilstedelig muhamedansk opførsel

Har jeg påstået at jeg ønskede at gøre det?
Prøv at læse mit indlæg igen. Grundigt, denne gang.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 09:13

"Per Rønne" wrote:

> Naturligvis kan man ikke det, og det burde enhver lærer, der også har
> undervist elever med islamisk baggrund, også vide.
>
> Men Kim2000 fra Jammerbugten møder dem åbenbart ikke.

Det ville ellers være et godt sted til Danmarks største ghetto
"Jammerbugten"

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 10:23

Knud Larsen <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

> Det ville ellers være et godt sted til Danmarks største ghetto
> "Jammerbugten"

Ja, de jammerlige nordenfjordske kommune har minsandten taget navn efter
den bugt den ligger op ad ... så vidt jeg er orienteret ligger der ikke
en eneste by i kommunen, men omkring 10 landsbyer, bygder og udsteder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 09:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Naturligvis kan man ikke det, og det burde enhver lærer, der også har
> undervist elever med islamisk baggrund, også vide.
>
> Men Kim2000 fra Jammerbugten møder dem åbenbart ikke.

På det områder er kim2000 ganske vist lærer - en rigtig dårlig lærer.
Hvad hans kvaliteter er i gerningen udover dette, har jeg ingen anelse
om. En god lærer er en rollemodel for eleverne. Det er en person som
eleverne kan lære af fx at det er forkert at generalisere, at manipulere
med statistik og at dæmonisere folk ud fra ganske få oplysninger om en
lille del af dem.
De kriterier ligger langt fra Kim2000 - desværre.

Fra : *@*

Dato : 15-02-09 09:02

On Sun, 15 Feb 2009 06:52:58 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
>at1bp4li04oke838ur46402r5podk0l92a@4ax.com :

>ALLE steder, hvor der bor muslimer.

det er løgn og du ved det

>ALLE steder, hvor der bor muslimer.

det er også løgn og du ved det

> [...]

>Sandheden er, at der ER problemer med ovenstående, men at det
>ikke er så simpelt som mange frit udlægger det som.

jo

det er ganske simpelt

problemerne jeg nævner ovenfor skyldes ene og alene voldelige
muhamedanere

det er muhamedanere som går til angreb på almindelige borgere,
brandfolk og politifolk i Gellerup, Vollsmose og på Nørrebro

>Man kan ikke
<klip en maasem sidestep>

> [...]

>At reagere mod folk blot fordi de er muslimer, er racisme.
>(Nej, ikke i ordets oprindelige forstand)

<klip mere sidestep>

hvorfor våser du hele tiden udenom, der reageres netop IKKE fordi de
er muhamedanere, der reageres mod deres voldelige adfærd

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 16-02-09 23:05

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
knifp4d6hpla7bfr41p96fl9f0keh16t2q@4ax.com :

> [...]
>
> det er muhamedanere som går til angreb på almindelige borgere,
> brandfolk og politifolk i Gellerup, Vollsmose og på Nørrebro

Problemet er ikke at de er muslimer.
Problemet er at de er voldelige.

Du udlægger det som om de er voldelige, som konsekvens af hvem
de er. Som om alle steder, med mange muslimer, får sådanne
problemer.

Det var din udlæggelse.

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR, GW & Spellborn

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-09 23:54

> Problemet er ikke at de er muslimer.
> Problemet er at de er voldelige.

De to ting hænger unægteligt sammen som ærtehalm.

> Du udlægger det som om de er voldelige, som konsekvens af hvem
> de er. Som om alle steder, med mange muslimer, får sådanne
> problemer.

Nej det er fakta.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-02-09 19:16

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> declared in:
4999ee8f$0$90272$14726298@news.sunsite.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
>
> De to ting hænger unægteligt sammen som ærtehalm.

Undskyld, er det racismeparagraffen du vil have ophævet?
For du er tæt på at overtræde dén, nu.

Og dét, er hvad man kalder "en løgn".

Fra : N_B_DK

Dato : 22-02-09 09:19

> N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> declared in:
> 4999ee8f$0$90272$14726298@news.sunsite.dk :

> Undskyld, er det racismeparagraffen du vil have ophævet?
> For du er tæt på at overtræde dén, nu.

Nej jeg er ikke, fakta er at hvor der er mange muslimer er der vold og
ødelæggelse.

> Og dét, er hvad man kalder "en løgn".

I mange år blev folk kaldt løgnere for at sige jorden var rund (og det
der var værre end at blive kaldt løgnere)

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-09 12:00

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> I mange år blev folk kaldt løgnere for at sige jorden var rund

Middelalderens kristne kirke og lærde vidste skam udmærket at Jorden var
rund; det havde man vidst siden for Kristi fødsel. Eratosthenes fik
endda målt klodens størrelse.

Man var bare overbevist om at Jorden var universets centrum, og at
altså Solen, Månen, planeterne og firmanentet med stjernerne bevægede
sig rundt om Jorden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 17-02-09 16:21

On Mon, 16 Feb 2009 23:04:32 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
>knifp4d6hpla7bfr41p96fl9f0keh16t2q@4ax.com :

>Problemet er ikke at de er muslimer.
>Problemet er at de er voldelige.

OG

disse to ting

muhamedanere og vold mod alle ikke-muhamedanere har været
uadskillelige i over 1350 år

så spar blot alt våset bortforklaringerne og sidesteppene

hvor der er muhamedanere i større antal er der problemer

>Du udlægger det som om de er voldelige, som konsekvens af hvem
>de er.

lige netop

se lige at få læst koranen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-02-09 19:20

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
u9llp4l7fg58hs5efsst6e3jndpg9p0r1j@4ax.com :

> OG
>
> disse to ting
>
> muhamedanere og vold mod alle ikke-muhamedanere har været
> uadskillelige i over 1350 år

Det er din hovedpude, ja.
Men den er ikke relevant for andet end generaliseringer og
fordomme.

EN muslim, der ikke passer ind i beskrivelsen, og hele dit
argument falder, fordi det bygger på generaliseringer.
Det gør det til et svagt og naivt argument.

> så spar blot alt våset bortforklaringerne og sidesteppene

Jeg lever i virkeligheden.
Det er dig, der prøver at bortforklare den med irrelevante
generaliseringer og fordomme.

> hvor der er muhamedanere i større antal er der problemer

Generalisering.
Og misledende.

> lige netop
>

> se lige at få læst koranen

Har jeg gjort.
Men jeg følger den jo ikke bogstaveligt.

Ligesom mange muslimer heller ikke gør det.
Præcis som mange kristne heller ikke følger bibelen bogstaveligt.

Fra : *@*

Dato : 18-02-09 21:13

On Wed, 18 Feb 2009 19:20:17 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
>u9llp4l7fg58hs5efsst6e3jndpg9p0r1j@4ax.com :

>Det er din

mere personfnidder

som stadigvæk ikke bortvisker at

> [...]

>argument falder, fordi det bygger på generaliseringer.
>Det gør det til et svagt og naivt argument.

nej det falder netop IKKE

fordi

over 1350 års historie har bevist at hvor der er muhamedanere i større
antal er der problemer

og det har intet med hverken en eller tyve individer at gøre

>Generalisering.
>Og misledende.

nej

det er historiske fakta

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-02-09 17:27

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
fnqop41568hd5toqq6brflf9434vtk4ph4@4ax.com :

> muhamedanere og vold mod alle ikke-muhamedanere har været
> uadskillelige i over 1350 år

Ævl. Vi har handlet med muslimer uden problemer.
Altså ER det muligt at adskille de to.

Du generaliserer og overdriver i en grad der gør dig
umuligt at tage en pind alvorligt.

> nej det falder netop IKKE
>

> fordi

Det er ikke kun dine argumenter der er fyldt med intetsigende
ævl, du strukturerer også dit svar på samme måde.
- Skriv nu bare hele sætninger ud, uden linieskift.

> nej
>
> det er historiske fakta

Det er det som sagt ikke, nej. Men endvidere er din POINTE,
at det ikke er ændret, og ikke vil ændre sig.

Og DET har du slet intet belæg for at påstå.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-02-09 09:20

> Det er det som sagt ikke, nej. Men endvidere er din POINTE,
> at det ikke er ændret, og ikke vil ændre sig.
>
> Og DET har du slet intet belæg for at påstå.

Har du svært ved at acceptere fakta ?

Fra : *@*

Dato : 17-02-09 16:23

On Mon, 16 Feb 2009 23:04:32 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>Du udlægger det som om de er voldelige, som konsekvens af hvem
>de er.

kan du komme med fakta som modbeviser dette

nej vel

læs koranen

eller begynd at studere historie

og du vil finde ud af at det IKKE er nogen påstand fra min side,

blot en konstatering af fakta fra alle de år muhamedanismen har
eksisteret

Som om alle steder, med mange muslimer, får sådanne
>problemer.
>
>Det var din udlæggelse.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-02-09 19:23

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
uellp4l7idukj18shhl5mi3plhl4k6skgk@4ax.com :

> kan du komme med fakta som modbeviser dette

EN muslim, der ikke er voldelig, er alt jeg behøver som argument
mod en sådan generalisering.

Faktisk kunne jeg også bruge en voldelig muslim, der er voldelig
af andre grunde, end hans/hendes tro.

> læs koranen
>
> eller begynd at studere historie

Du tager "historien gentager sig" alt for bogstaveligt.

> og du vil finde ud af at det IKKE er nogen påstand fra min side,
>
> blot en konstatering af fakta fra alle de år muhamedanismen har
> eksisteret

Men det er en alt for generaliserende, og fordømmende konklusion.

Fra : *@*

Dato : 18-02-09 21:17

On Wed, 18 Feb 2009 19:22:43 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
> [...]

>uellp4l7idukj18shhl5mi3plhl4k6skgk@4ax.com :

>EN muslim, der ikke er voldelig, er alt jeg behøver som argument

hvem generaliserer?

det påpeges blot at hvor muhamedanere optræder i stort antal er der
problemer

og det er uanset om det er i Gelleup Vollsmose malmø eller Indonesien

og det kan du af gode grunde ikke modbevise

>Faktisk kunne jeg også bruge en voldelig muslim, der er voldelig
>af andre grunde, end hans/hendes tro.

>Du tager "historien gentager sig" alt for bogstaveligt.

absolut ikke

Slaget ved Somme bliver sikert ikke gentaget

men

historien gentager sig derhen at der stadigvæk findes fjolser lige så
store som Chamberlain

og der findes stadigvæk totalitære ideologier der stræber efter
verdensherredømmet

nej

det er stadigvæk historiske fakta

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-02-09 17:32

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
7uqop4hsnr9drqrh19rghohh1f1eji0fvt@4ax.com :

> det påpeges blot at hvor muhamedanere optræder i stort antal er der
> problemer

Definér "stort antal".

> og det er uanset om det er i Gelleup Vollsmose malmø eller Indonesien
>

> og det kan du af gode grunde ikke modbevise

Det tror da pokker, med dine vage definitioner.
Fortæl hvor mange der skal til.

Og drop de fjollede tomme linier.

> absolut ikke

Er det en tænkepause, der skal fortælle os hvor længe du
sidder og tænker over svar?

> [...]
> store som Chamberlain
>

> og der findes stadigvæk totalitære ideologier der stræber efter

Men din pointe er, at fordi muslimer altid har været koblet til
vold (hvilket ikke er en endegyldig sandhed), så vil de altid
være det.

Og det har du ikke belæg for at påstå.

Fra : *@*

Dato : 19-02-09 21:09

On Thu, 19 Feb 2009 17:31:40 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
>7uqop4hsnr9drqrh19rghohh1f1eji0fvt@4ax.com :

>Definér "stort antal".

mere end 10% af en befolkning

> [...]
>sidder og tænker over svar?

>Men din pointe er, at fordi muslimer altid har været koblet til
>vold (hvilket ikke er en endegyldig sandhed),

hvor har muhamedanere IKKE brugt vold og trusler for at få magten?

>Og det har du ikke belæg for at påstå.

indtil videre viser historien at jeg har ret

modbevis - hvis du kan

at DU ikke vil lære af historien er dit problem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-02-09 20:30

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
suerp45rp0oni7ggpfiini8ks674v5epjk@4ax.com :

> mere end 10% af en befolkning

> hvor har muhamedanere IKKE brugt vold og trusler for at få magten?

Okay, du har tænkt dig at jeg siger et land, og så påpeger du at der
EN gang har været problemer med muslimer?

How about we try things my way?

Bulgarien, siden 1984...
(Ikke at der var problemer med muslimer i 1983... Du skal noget
længere tilbage - Men nu er det efter 1984 jeg er interesseret i
at du lærer lidt om)

> indtil videre viser historien at jeg har ret

Sådan som du læser historien? Klart.
ET problem i en periode på x århundreder, så har du ret! Ikke sandt?

> modbevis - hvis du kan

Jeg accepterer ikke dine præmisser, så det gider jeg ikke prøve på.
Men hvad siger du til USA?

> at DU ikke vil lære af historien er dit problem

Jeg elsker historie.
Det er derfor jeg er bekymret over mennesker, der voldtager den
sådan som du gør.

Fra : *@*

Dato : 21-02-09 11:27

On Fri, 20 Feb 2009 20:29:30 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"

>Sådan som du læser historien? Klart.
>ET problem i en periode på x århundreder, så har du ret! Ikke sandt?

ja

der har været et problem i over 1350 år

muhamedansk voldelig fremfærd

beviserne fordette er legio

http://www.historyofjihad.com/sitemap.html

http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad

>Jeg accepterer ikke dine præmisser,

oversat

du VIL ikke forholde dig til fakta når fakta viser at muhamedanere er
voldelige morderiske umennesker

så stik du bare hovedet ned i sandet igen

>Jeg elsker historie.

og de historier læsser du så Anders And

da virkeligheden er dig for ubehagelig

>Det er derfor jeg er bekymret over mennesker, der voldtager den
>sådan som du gør.

at du vedbliver med at fornægte fakta får ikke fakta til at forsvinde

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-02-09 09:25

*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
ielvp4dj4t17mb72an7qdl5ds6sd20mevo@4ax.com :

> ja
>
> der har været et problem i over 1350 år

Det er da vist at flygte fra virkeligheden, dét der.
Du er komplet ude af stand til at præcisere, eller give eksempler.
Du kan kun køre i den samme rille, hvor du blæser nogle episoder
op til at have vare konstant, uden ophold, alle steder med muslimer,
i 1350 år. Non-stop.

Flot.

> muhamedansk voldelig fremfærd
>

> beviserne fordette er legio
>
> http://www.historyofjihad.com/sitemap.html
>
> http://www.wikiislam.com/wiki/History_of_Jihad

En rar lille liste.
Men når man spreder den ud over 1350 år, og vil bruge den som bevis
for at muslimer altid skaber problemer, så er den jo latterlig.

Prøv at lave et skema over lande med mere end 10% muslimer, og
århundrederne. Så vil der være flere felter uden problemer, end
felter med problemer.

Og det beviser jo netop at du ingen ret har til at påstå at de
altid skaber problemer.

Vi kan blive enige om at der er mange eksempler på problemer,
i lokaliteter hvor der er mange muslimer, men det samme kan siges
om andre folkeslag, og din pointe om at der ALTID er problemer
er komplet latterlig.

> oversat
>
> du VIL ikke forholde dig til fakta når fakta viser at muhamedanere er
> voldelige morderiske umennesker

Du kan oversætte det som du vil. Som jeg har vist dig, er det kun
nogle af dem, der er voldelige og morderiske. Når du klandrer dem
alle for det, er du rimeligt tæt på racismeparagraffen.

> og de historier læsser du så Anders And

Skal vi virkeligt helt ned på det niveau nu?
Du interesserer mig mindre og mindre.

> da virkeligheden er dig for ubehagelig

Jeg accepterer igen ikke dit præmis, men vil dog lige kommentere,
at det sikekrt ville være bedre at være bange for virkeligheden,
end for en fantasiverden som dén du lever i.

> at du vedbliver med at fornægte fakta får ikke fakta til at forsvinde

Du lyder mere og mere som Andreas Falck.
I lever begge i en fantasiverden, citerer forfærdeligt, og det eneste
I kan, er at påstå, at den anden side benægter fakta.

Fra : *@*

Dato : 22-02-09 11:37

On Sun, 22 Feb 2009 09:24:34 +0100, "Thomas Hejl Pilgaard"
<pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

>*@* <125@invvalid.invalid> declared in:
>ielvp4dj4t17mb72an7qdl5ds6sd20mevo@4ax.com :

>Det er da vist at flygte fra virkeligheden,

nej

det er at påpege fakta som er

at muhamedanismen har været den mest ekspanderende .isme i den tid den
har eksisteret, og denne ekspansion har altid foregået med vold og
undertrykkelse

>dét der.
>Du er komplet ude af stand til at præcisere,

det har du fået præciseret, og det har været fremført mange gange
tidligere i gruppen

>En rar lille liste.

rar!!!!

>Men når man spreder den ud over 1350 år, og vil bruge den som bevis
>for at muslimer altid skaber problemer, så er den jo latterlig.

nåda

når fakta bliver FOR påtrængende afviser du dem som latterlige

gør sandheden virklig så ondt

>Og det beviser jo netop at du ingen ret har til at påstå at de
>altid skaber problemer.

nævn blot et eneste sted hvor muhamedanere ikke skaber probler for
ikke-muhamedanere

> [...]
>i lokaliteter hvor der er mange muslimer, men det samme kan siges
>om andre folkeslag, og din pointe om at der ALTID er problemer

så modbevis det

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-02-09 16:44

Thomas M wrote:

> Der er danske fuldblods racister som dig selv, som pisser på alt der
> er muslimsk, og så er der ditto muslimske racister som pisser på alt
> der er dansk.

*Suk*
Religion har /ikke/ noget med racisme at gøre. Er det virkelig så svært at
forstå?

> Det er sgu ikke svær matematik.

Det er det åbenbart for dig.

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-02-09 14:10

P.N wrote:

> [...]
> ikke også ha indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i
> Danmark, vi har allerede alt for mange her i lille dannevang i

Hvad har religion med racisme at gøre?
Du er uintelligent at høre på, men du har sikkert heller ikke den helt store
skolegang bag dig ...

--
Kurt Lund

Fra : hanzen

Dato : 13-02-09 14:45

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har religion med racisme at gøre?
> Du er uintelligent at høre på, men du har sikkert heller ikke den helt
> store skolegang bag dig ...

Man lærer ikke ret meget nyttigt på koranskoler.
--
hilzen
hanzen

Fra : N_B_DK

Dato : 13-02-09 14:30

"P.N" <pn@tdc.dk> wrote in message
>Iøvrigt sku vi
> ikke også ha indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i
> Danmark, vi har allerede alt for mange her i lille dannevang i
> forvejen.

Hmm du plejer da ellers at være vild med muslimer, men nu vil du nægte
dem adgang, drukket for meget allerede nu ?

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 14:33

On Fri, 13 Feb 2009 13:55:49 +0100, P.N wrote:

> Jeg tror at udviklingen går i den retning i at racismeparagrafferne bliver
> strammet op for at stoppe det omsig-gribende had og racisme der florerer i
> visse dele af den danske befolkning.

Så som i Hisb-ut-tahrir og lignende islamistiske grupper.

>Iøvrigt sku vi ikke også ha
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

Enig. Lad os smide nogle af islamisterne hjem til ørkenen, hvor de kom fra.

Fra : hanzen

Dato : 13-02-09 14:43

> [...]
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

God ide.
Luk af for muhamedanerne.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kert Rats

Dato : 13-02-09 15:10

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP

> [...]
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

Helt enig. Og en del af løsningen kunne være at hjemsende navnlig
ikke-integrerbare muslimer.
Godt at læse, at du nu er på rette vej, P.N.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim2000

Dato : 13-02-09 20:50

> [...]
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.

"Morsomt" nok så holder du kæft når jøder får tæsk af muslimer....

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-09 07:04

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> "Morsomt" nok så holder du kæft når jøder får tæsk af muslimer....

I øvrigt forlanger Berlingske Tidende i avisens leder i dag, at
ytringsfrihedskonferencen nu holdes i København, og at Geert Wilders
inviteres med.

Ikke fordi hans »Fitna« er særligt god, men fordi han forfølges af den
hollandske og nu også den britiske regering.

<http://www.berlingske.dk/article/20090213/ledere/702130093/>

Jeg kan kun erklære mig enig i lederen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-02-09 16:52

> [...]
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20090213/ledere/702130093/>
>
> Jeg kan kun erklære mig enig i lederen ...

Du kan vel især lide de skizo besværgelser den er spækket med:

****
»Fitna« bidrog ikke med noget nyt i debatten, som ikke i forvejen findes i
lige så endimensionale udgaver på alverdens blogs og debatfora.

rejse frit i Europa med sit budskab - hvor skingert det end måtte lyde.

Hver anden vil således forbyde kritik af religion. Det er alvorlige tal, der
tyder på, at integrationsopgaven langtfra er løst.

fortjent eller ufortjent

indsigt eller mangel på samme
****

Nej, opgaven er langtfra løst!!! - der er hårdt brug for Wilders
oplysningsarbejde.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-09 17:27

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hver anden vil således forbyde kritik af religion. Det er alvorlige tal, der
> tyder på, at integrationsopgaven langtfra er løst.

Fitna er så amatøragtigt lavet, og indeholder så lidt nyt, at en gruppe
børn i 9. klasse ville have fået en 7-tal for det, ny karakterskala.

> Nej, opgaven er langtfra løst!!! - der er hårdt brug for Wilders
> oplysningsarbejde.

Du kan finde bøger der er langt mere seriøse end hans film, eksempelvis
på Trykkefrihedsselskabets Forlag.

<http://www.bibliotek.trykkefrihed.dk/>

Og så er der naturligvis Lars Hedegaards mfl.s »I Krigens Hus«:

<http://www.hovedland.dk/bog/i_krigens_hus.htm>

- en bog der fik PEN Denmark til at føre bogen ind på organisationens
/Index Librorum Prohibitorum/

<http://en.wikipedia.org/wiki/Index_Librorum_Prohibitorum>

- idet anmelderen skrev »Køb, ikke bogen! Lån ikke bogen! Læs ikke
bogen!«, idet læsere kunne risikere at miste deres multikulturelle
barnetro ved læsning af den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-09 18:18

> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

<SNIP>

> [...]
>
> - idet anmelderen skrev »Køb, ikke bogen! Lån ikke bogen! Læs ikke
> bogen!«, idet læsere kunne risikere at miste deres multikulturelle

Kan du genfinde den anmeldelse af "I krigens hus"? Den vil jeg meget gerne
læse!

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-09 19:51

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> <SNIP>

> Kan du genfinde den anmeldelse af "I krigens hus"? Den vil jeg meget gerne
> læse!

Jeg har set den refereret, og den har stået i PEN Denmarks medlemsblad.
Hvis den er tilgængelig på nettet må det være her:

<http://www.pen.dk/pennyt/>

Men kan du slet ikke huske kontroversen mellem Lars Hedegaard og PEN, og
om hvordan det førte til oprettelsen af Trykkefrihedsselskabet og den
totale marginalisering af netop PEN?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 14-02-09 20:28

On Sat, 14 Feb 2009 19:50:45 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Men kan du slet ikke huske kontroversen mellem Lars Hedegaard og PEN, og
>om hvordan det førte til oprettelsen af Trykkefrihedsselskabet og den

det tror da pokker, de skød jo sig selv noget så eftertrykkeligt i
foden

Pen's charter:
PEN støtter princippet om uhindret udveksling af tanker, både
nationalt og internationalt, og medlemmerne forpligter sig til at
modsætte sig enhver form for undertrykkelse af ytringsfriheden i det
land og det samfund de tilhører – og overalt i verden, hvor det er
muligt. PEN går ind for en fri presse og er imod censur. PEN er af den
overbevisning, at de nødvendige fremskridt hen imod en bedre politisk,
økonomisk og social verdensorden afhænger af retten til at kunne
kritisere regeringer, administratorer og institutioner. For at fremme
en både fri og ansvarlig opinionsdannelse forpligter medlemmerne sig
til at modarbejde bevidst løgnagtige ytringer og forvanskninger af
kendsgerninger i politisk eller personligt øjemed.

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 06:23

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> [...]
> til at modarbejde bevidst løgnagtige ytringer og forvanskninger af
> kendsgerninger i politisk eller personligt øjemed.

Og deres begrundelse for ikke at bryde sig om Lars Hedegaard strider
imod deres eget charter, der netop /ikke/ nævner kritik af hverken
religion eller politik.

Ingen er i hvert fald blevet udelukket fra det gode selskab som følge af
kritik af hverken kristendommen eller en [forbryderisk] politisk
ideologi som nazismen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-09 21:05

> [...]
>
> Men kan du slet ikke huske kontroversen mellem Lars Hedegaard og PEN, og
> om hvordan det førte til oprettelsen af Trykkefrihedsselskabet og den

Ork jo, jeg var meget oppe på dupperne under muhammedkrisen. Jeg husker godt
kontroversen. Jeg vil bare gerne have lejlighed til at læse anmeldelsen,
hvilket du overfor har åbnet mulighed for - jeg skal dog lige tjekke linket
nøjere.

Venligst

Kert Rats

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 06:23

> [...]

> hvilket du overfor har åbnet mulighed for - jeg skal dog lige tjekke linket

Ja, det må jo være i PEN Nyt det har været, og der ligger en bunke
pdf-filer på sitet. Om samlingen så er komplet er ikke til at vide.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-09 11:45

> Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:
>
> Ja, det må jo være i PEN Nyt det har været, og der ligger en bunke
> pdf-filer på sitet. Om samlingen så er komplet er ikke til at vide.

Mener du, der er en reel mulighed for, at den er blevet bortsencureret?

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 12:45

Egon Stich <ukendt@mail.dk> wrote:

> Mener du, der er en reel mulighed for, at den er blevet bortsencureret?

Aner det ikke, man da Berlingske Tidende opdagede anmeldelsen af en tysk
bog om Muhameds harem, i DFs medlemsblad, med nogle tegninger af Muhamed
i gang med haremsdamerne, så ringede journalisten til Pia Kjærsgaard for
at spørge om, hvorfor netop det eksemplar af medlemsbladet manglede.
»Det var en fejl« svarede hun, og så blev det lagt på:

<http://hodja.wordpress.com/2006/10/12/muhammed-som-p%C3%A6dofil-i-df-bl
ad/>

Og så fik jeg købt bogen, som lige i øjeblikket ser ud til at have
forputtet sig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 14-02-09 20:16

On Sat, 14 Feb 2009 18:18:10 +0100, "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk>
wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>
><SNIP>

>Kan du genfinde den anmeldelse af "I krigens hus"? Den vil jeg meget gerne
>læse!

jeg vil sandelig håbe at "anmelderen" syntes det skulle være en fed
joke at skrive:

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-09 20:23

> jeg vil sandelig håbe at "anmelderen" syntes det skulle være en fed
> joke at skrive:
>
> "miste deres multikulturelle barnetro"

Mon ikke de fleste af os engang troede at "sorte Sambo" og "Muhammed" rent
faktisk begge også ønskede fred i verden. En dag vågner man så op til
virkeligheden, for de fleste sker det enten efter en tur i nattelivet
og/eller midt i tyverne.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-09 06:23

*@* <125@invvalid.invalid> wrote:

> jeg vil sandelig håbe at "anmelderen" syntes det skulle være en fed
> joke at skrive:
>
> "miste deres multikulturelle barnetro"

Det skrev han naturligvis ikke; det er min fortolkning af hans reelle
motiver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-02-09 19:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Fitna er så amatøragtigt lavet, og indeholder så lidt nyt, at en gruppe
> børn i 9. klasse ville have fået en 7-tal for det, ny karakterskala.

Det er ikke nogen "kunstfilm", men en oplysningsfilm. Og din kritik er vås.
Du har ikke forstået hvad problemet er med nydanskere, hvis du tror at
spidsfindig teologi eller omfattende kendskab til islamismens historie er en
forudsætning. Om den er god er kun et spørgsmål om hvilket oplysningsniveau
tilskueren befinder sig på, og hvor blokeret han er for pointerne.

Det er muligt, men irrelevant.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-09 19:51

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er ikke nogen "kunstfilm", men en oplysningsfilm.

Ingen har vist valgt at betragte den som en 'kunstfilm', og jeg holder
fast på at den er dårlig. Dens eneste relevans er reaktionerne på den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-09 21:06

> Ingen har vist valgt at betragte den som en 'kunstfilm', og jeg holder
> fast på at den er dårlig. Dens eneste relevans er reaktionerne på den.

Spot on!

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-02-09 22:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Ingen har vist valgt at betragte den som en 'kunstfilm', og jeg holder
> fast på at den er dårlig. Dens eneste relevans er reaktionerne på den.

Der er intet "spot on". Per blev spurgt om han kunne lide skizo-sproget i en
omtale af Wilders, og det er sympotomatisk for folk her at de ikke engang
ved hvad der tales om.

Wilders film indeholder nok ikke mange pointer som er ukendte her, men et af
hovedproblemerne i debatten er, at nogle har valgt at være bevidst uvidende
om hvad det drejer sig om. - Disse uvidende personer må man satse på at råbe
til i et ubevogtet øjeblik.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 09:38

"Per Rønne" wrote:

> Ingen har vist valgt at betragte den som en 'kunstfilm', og jeg holder
> fast på at den er dårlig. Dens eneste relevans er reaktionerne på den.

Den KUNNE også have den relevans at vise terrorhandlinger i sammenhæng med
rablende imamer, så dem der afviser at der kunne være noget problem kunne få
fyn for sagn,- men netop den gruppe vil endog ikke SE filmen.

Iøvrigt kan det ikke siges bedre end på denne blog:

"Der synes stadigvæk at være en tendens til at sætte Islam op på en
piedestal, hvor Islam sagtens kan kritiseres, men kritikken skal være
gennem-researchet, saglig og meget gerne intellektuel. Geert Wilders har
selv stået for en hjerneblødning af et forslag, som skal forbyde alle andre
end akademikere at studere Koranen. Hvis Islam-debatten begrænses til
gennemtænkte udsagn fra akademikere, så mister vi det folkelige, det
humoristiske, det umiddelbare, det bøvede, det følelses-betonede, det
passionerede, Monty Python, dem der bare tænker højt m.m. Enhver god debat
gør plads til amatørene. Ikke fordi alle stemmer er lige værdige, men fordi
alle stemmer ertrods alt værdige.

Der skal tlsyneladende bo en masse muslimer i Europa. Hvis vi fortsat skal
have en levende debat-kultur i forlængelse af denne moderne folkevandring,
så SKAL vi snakke Islam ned i menneske-størrelse, så Ric Flair og hvermand
føler at de kan være en del af debatten.

Vi har ikke længere et levende demokrati, når et almen-menneskeligt
livsvilkår som bøvet amatørisme holder folk tilbage fra at give deres bedste
bud på et bidrag til en samfundsrelevant debat.

Det kan godt være at Geert Wilders er en undermåler der skyder over målet,
men det skal der også være plads til. Lad os håbe at den hollandske domstol
én gang for alle står fast på hans ytringsfrihed.

SEND IN THE CLOWNS."

http://bohemianrhapsody.dk/2009/01/22/respons-til-retsforfølgelsen-af-geert-wilders/

Fra : Egon Stich

Dato : 15-02-09 11:49

> Ingen har vist valgt at betragte den som en 'kunstfilm', og jeg holder
> fast på at den er dårlig. Dens eneste relevans er reaktionerne på den.
> --

Hvilket jo udtrykkeligt var hele pointen ved at lave filmen.

At forsøge at indbringe begrebet "Kunst" i forbindelse med nævnte, er jo
blot endnu et af de multikulturelles forsøg på at legitimerer egen
stupiditet.

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-09 15:57

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> indrejseforbud imod de mest ekstreme fremmedhadere her i Danmark, vi har
> allerede alt for mange her i lille dannevang i forvejen.
Alle de 3 racisme-domme jeg har fået er reelt blasfemi-domme - jeg
kritiserede Islam

Fogh er skjult bundet af internationale aftaler som han ikke afskaffer
blasfemi§en - men søger at undgå at den bliver brugtt.

Fra : Nokengang

Dato : 13-02-09 15:31

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> DF: Ophæv blasfemiparagraffen nu
>
> Dansk Folkeparti agter hurtigst muligt at genfremsætte
> beslutningsforslaget om en ophævelse af blasfemiparagraffen. Det oplyser
> partiets kirkeordfører Jesper Langballe.

Jeg ved nu ikke rigtig...
Jeg synes, at fx. kritik af en religion, der står for dette her, er utidig
indblading og
godt kan tendere lidt racisme/facisme/blasfemi/anorexi/......ja, et eller
andet.....
http://jp.dk/udland/mideast/article1600055.ece

Jeg vil helst nøjes med at være kritisk over dem med samme hudfarve,
etnicitet,
religion, bilmærke og lakrids-favoritter som mig selv.
Så træder man da ikke nogen over tæerne.
Det giver en rar mavefornemmelse.

Jens

Fra : vvv

Dato : 13-02-09 21:01

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> DF: Ophæv blasfemiparagraffen nu

Selvfølgelig skal den tåbelige paragraf væk. jo før jo bedre.

vv

Fra : DADK

Dato : 14-02-09 00:22

/Peter wrote:
> DF: Ophæv blasfemiparagraffen nu
>
> Dansk Folkeparti agter hurtigst muligt at genfremsætte
> beslutningsforslaget om en ophævelse af blasfemiparagraffen. Det
> oplyser partiets kirkeordfører Jesper Langballe.

Ja. Jesus var jo tydeligvis en motherfucker af en weirdo, der kneppede Judas
i røven.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-02-09 07:04

DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> Ja. Jesus var jo tydeligvis en motherfucker af en weirdo, der kneppede Judas
> i røven.

Turde du gentage det, med Muhamed i hovedrollen? Og hans svigerfar i
»birollen«?

Med dit eget navn og adresse, David?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 07:54

"Per Rønne" wrote:

> Turde du gentage det, med Muhamed i hovedrollen? Og hans svigerfar i
> »birollen«?

Man kan også som addendum tilføje, at det nogle muslimer vil dræbe folk for,
det er konkrete historier om Muhammed, fra konkrete muslimske kilder, de
eneste der findes, - mens man altså skal "opfinde" mærkelige historier om
Jesus.

Iøvrigt til DADK, mener du stadig at vi nærmest allerede har "vundet" over
islamismen? Læs evt om demokratiets skrøbelighed i Kennedys eksamensopgave
fra for 60 år siden, - klart og tydeligt hvordan en hensynsløs fjende ofte
let kan feje et demokrati af banen.

Sharia siger iøvrigt at "under jihad er afbrænding af fjendens træer og
ejendomme tilladt" - tænk på Australien, man ved ikke OM der også står
jihadier bag, men afbrænding ER nævnt på Nettet, OG Allah HAR altså givet
sin tilladelse, og adgang til paradis for dem der synes det ville være en
god idé.
Hvis man VIL nedlægge os som samfund, så kan man også, - vi kan slås med
ord, men det gør ikke det store indtryk på hellige mænd og kvinder, - dvs de
slår igen fysisk.

Fra : DADK

Dato : 16-02-09 00:24

Knud Larsen wrote:

(...)
> Iøvrigt til DADK, mener du stadig at vi nærmest allerede har "vundet"
> over islamismen?

Nej - jeg tager mine ord tilbage. Det er meget tydeligt, at det ikke er
tilfældet. Jeg troede ellers gode meninger og demokrati i det land,
muslimerne "flygter" til, ville kunne gøre det. Men jeg tog fejl. Og det er
bedre at tage fejl nu, jeg mener erkende, end om 20 år.

Selv i Sverige har jeg set de er ved at få pronlemer - Rosengården. Nøjagtig
det samme som Danmark. Akja - jeg tænker tilbage på Jan Guillou's
selvretfærdige klummer, ift Muhammmedskandalen, hvor han jo mente, at
Sverige havde totalt styr på integrationen, og var 10 år forud for Danmark.
Fordi de har lagt låg på, får de det nu X 2.

> [...]
>
> Sharia siger iøvrigt at "under jihad er afbrænding af fjendens træer
> og ejendomme tilladt" - tænk på Australien, man ved ikke OM der også

Nu kører du ud i et overdrev. INGEN har interesse i at brænde skove af.

> [...]
> Hvis man VIL nedlægge os som samfund, så kan man også, - vi kan slås
> med ord, men det gør ikke det store indtryk på hellige mænd og

Står der ikke også i Koranen, at man ikke bør være vægelsindet, stå fast og
tro på sig selv? Det mener jeg, men jeg må nok lige slå efter. Der står også
du ikke bør anstifte brand, og du må ikke slå andre mennesker ihjel. osv osv

Jeg er svært bange for, i øvrigt, at den stakkels mand der nu er
tilfangetaget, bliver offer for hele nationens hævn - og det elselskab der
helt tilfældigt havde kontrakten i det område, hvor en ledning faldt ned,
går fallit, og man vil afkræve dem et gigantbeløb.

Australierne vil i modsætning til amerikanerne ikke erkende, at skovbrande
er en nødvendighed og et gode. Dyre og plantearter lever faktisk af, at det
hele brænder ud. Så flytter mennesket til et sted, rydder skoven og planter
nogle huse. Gennem 50 år lykkes det dem at slukke ilden, der kommer hvert
år, eller hvert andet år. Og når så ilden RIGTIG tager fat, så ligger al det
brændbare, der burde være brændt 2 år foeinden, 4 år forinden, 5 år forinden
osv. Og så bliver det en katastrofe. Og når det er en katastrofe, så skal
der naturligvis være en skyldig. Ham den stakkels australier - nu ser jeg på
tekst-TV at han sørme også havde BØRNEPORNO på sin computer. Yessir. Giv ham
25 år til livstid, "vi andre" kan få en forklaring på katastrofen, og livet
kan gå videre.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-09 00:50

"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> muslimerne "flygter" til, ville kunne gøre det. Men jeg tog fejl. Og
> det er bedre at tage fejl nu, jeg mener erkende, end om 20 år.

Det er svært ikke at tænke på hvad Glistrup sagde for 30 år siden, og
hvordan han blev hånet for det, men han havde jo 100% ret.

Fra : DADK

Dato : 16-02-09 01:31

N_B_DK wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Det er svært ikke at tænke på hvad Glistrup sagde for 30 år siden, og
> hvordan han blev hånet for det, men han havde jo 100% ret.

Hvis er størst. Jeg er faktisk ligeglad. I holland er der nu 1 mio muslimer,
og én af de få der kritiserer islam må ikke få indrejsetilladelse i England.
Jeg har ikke set Wilders film, men hele setuppet må da sætte alle
faresignaler på rødt. Det er sgu da helt enormt problematisk. Er det ikke?
Er det bare mig?

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-09 09:05

> Jeg har ikke set Wilders film,

Selve filmen er også komplet ligegyldig, det er reaktionerne, der er
skræmmende (og især når man tænker på at mange reaktionerne, kom inden
filmen nogensinde var vist)

> men hele
> setuppet må da sætte alle faresignaler på rødt. Det er sgu da helt
> enormt problematisk. Er det ikke? Er det bare mig?

Nej det er ikke bare dig, og tror nu løbet er kørt.

Fra : *@*

Dato : 16-02-09 15:49

On Mon, 16 Feb 2009 09:05:12 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message
>
>Selve filmen er også komplet ligegyldig, det er reaktionerne, der er
>skræmmende (og især når man tænker på at mange reaktionerne, kom inden
>filmen nogensinde var vist)

folk som drister sig til at hævde at muhamedanismen er voldelig får
trusler om at blive slået ihjel for deres løgne --

gæt hvem der fremsætter truslerne

>Nej det er ikke bare dig, og tror nu løbet er kørt.

ja desværre

jeg tviler oprigtigt på at der i den danske befolkning er vilje og
evne til enten at dræbe eller bortjage samtlige muhamedanere i landet-

og det er desværre den eneste holdbare løsning på Danmarks
muhamedanerproblem

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-09 15:01

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> setuppet må da sætte alle faresignaler på rødt. Det er sgu da helt enormt
> problematisk. Er det ikke? Er det bare mig?

Nej, det er ikke bare dig--

Men ser du:
Der er mennesker, og så er der mennesker, plus, sandelig, mennesker.
Det giver tre slags.

Den ene, er den slags jeg, og åbenbart også du, hører til.
En slags, der formår at tænke, observere virkeligheden, og ikke er bange for
at ændre standpunkt, om det virkeligheden viser ikke at passe helt til de,
iøvrigt glimrende, meninger man har fået dannet sig.

En anden slags består af mennesker, der er af den absolutte opfattelse, at
de, da deres meninger udtrykkeligt bygger på det de kalder humanisme, ikke
kan tage fejl.

Endelig den tredige, der heller ikke kan ændre opfattelse, idet alt,
praktisk nok, står beskrevet i en bog.
Og tankevirksomhed derfor er overflødiggjort.

(de to sidstnævnte er faktisk reelt af samme surdej

For ca. 20 år siden, var jeg af den mening, at mennesker ganske enkelt var
mennesker.
Og at alle ønskede at leve i fred, og at dette var begrundelsen for at ønske
at nedsætte sig i et vestligt demokratisk samfund.
Hvor de helt naturligt efterhånden ville assimilerer sig i den herskende
kultur.

Nu har virkeligheden belært mig om noget andet.
Og jeg har derfor måttet ændre min opfattelse.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 08:24

DADK wrote:
> [...]
> muslimerne "flygter" til, ville kunne gøre det. Men jeg tog fejl. Og
> det er bedre at tage fejl nu, jeg mener erkende, end om 20 år.

OK, det må jeg nok sige.

> [...]
> forud for Danmark. Fordi de har lagt låg på, får de det nu X 2.

> Nu kører du ud i et overdrev. INGEN har interesse i at brænde skove

Så ingen har interesse i at ramme et lands økonomi? Det har man da ellers
truet med at gøre mod fx USA's adskillige gange, - fra al Qaeda.

> [...]
> fast og tro på sig selv? Det mener jeg, men jeg må nok lige slå
> efter. Der står også du ikke bør anstifte brand, og du må ikke slå

Der står at du skal slå til mod de vantro og at man ikke må tøve med at gøre
det, og NÅR man dræber så siger Allah: "Det er ikke dig der dræber, det er
mig" - så der er alle mulige gode tilskyndelser.
Selvfølgelig må man slå andre mennesker ihjel, hvordan tror du man udbreder
islam til hele verden?
Som sagt så siger sharia udtrykkeligt, at man MÅ brænde folks træer og huse
af.

> [...]
> elselskab der helt tilfældigt havde kontrakten i det område, hvor en
> ledning faldt ned, går fallit, og man vil afkræve dem et gigantbeløb.

Jeg har slet ikke læst om manden endnu.

> [...]
> på tekst-TV at han sørme også havde BØRNEPORNO på sin computer.
> Yessir. Giv ham 25 år til livstid, "vi andre" kan få en forklaring på

Der ER jo gradsforskelle, det der ikke gør så meget i det små, kan nedlægge
en nation i det store. Et års tørke eller to års, kan man klare, men ti
eller 20 år, og man er fortabt.

Kvantiteten bliver til kvalitet, - som Marx udtrykte det.
Den kan også bruges om indvandring, - noget som De Radikale endnu ikke har
fattet: "antallet betyder ikke noget"

Fra : DADK

Dato : 16-02-09 00:04

"Per Rønne" wrote:

> Turde du gentage det, med Muhamed i hovedrollen? Og hans svigerfar i
> »birollen«?
>
> Med dit eget navn og adresse, David?

LOL. Well. Jeg var stiv osv. Men det er jo ikke en undskyldning. Men svaret
må blive både ja og nej. Jeg "turde" slet ikke skrive det jeg skriver,
generelt, med navn og adresse - så det er lidt tricky. Man kunne dele det op
i procenter for en slags forståelse. 70% ville jeg stå ved - resten, ikke
fordi jeg ikke vil stå ved det, men fordi det i hovedsagen er
kontroversielt. Så spørger du om det med Muhammed? Altså, det afhænger af
mediet. Jeg har sagt noget lignende nede i den lokale kiosk, og selvom Osman
ikke så glad ud, gav han mig da varerne, og siden har der ikke været noget.
Men det er ikke en fair sammenligning, det er et lukket miljø. Skal jeg
skrive det på min blog? Det tør jeg godt - ingen læser den alligevel.

Jeg lover dig, jeg har alligevel 2 indlæg på bedding, det med Adam Holm gav
bare så utrolig god trafik, så jeg har holdt lidt igen, at når jeg får
implementeret de næste to indlæg, får jeg : "Ja. Jesus var jo tydeligvis en
motherfucker af en weirdo, der kneppede Judas i røven" sneget med, på den
ene eller anden måde.

mvh
david