Ure
Fra : Ole Pedersen

Dato : 14-02-09 15:32

Jeg sad lige og kikkede i min Camilla Plum bagebog, og der omtaler hun en
kornart, der hedder ure, og det skulle have en fantastisk smag. Jeg har
tidligere prøvet at finde det i København, men uden succes. Er der nogen,
der ved hvor det kan købes?

på forhånd tak
Ole

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-02-09 16:02

Ole Pedersen skrev:

> [...]
> smag. Jeg har tidligere prøvet at finde det i København, men uden
> succes. Er der nogen, der ved hvor det kan købes?

Aurion nævner en blanding af 80% Ure vinterhvede og 20% vårhvede Dacke
http://bit.ly/12LjrN (kort link til aurion.dk), så måske kan det
nytte at kontakte Aurion for at høre hvor man kan købe kornsorten.

Fredbogård nævner urehvede på http://bit.ly/GzclP (kort link til en
underside på fredbogaard.dk), så måske kan kornsorten købes i en af
deres småbutikker.

Solsikken sælger ure vinterhvede til selvdyrkning: http://bit.ly/19ooeT
(kort link til solsikken.dk).

Og så er der http://www.urewheat.dk/ ved Peer Hummeluhr, der tilbyder
at anvise nærmeste forhandler.

Nyborggård dyrker osse urehvede: http://www.nyborggaard.dk/om.php (og
de har tidligere været flinke til at sende produkter som ikke står i
deres katalog), så mon ikke man kan få dem til at sende urehvede?
Hvis ikke, kan Landkøb måske være behjælpelige: http://bit.ly/lWTzX
(kort link til landkoeb.dk).

Mvh,

--