på telttur til norge - tips søges
Fra : Filip Ravn

Dato : 12-02-09 22:08

Jeg er ved at planlægge en bryllupsrejse for mig og min udkårne til Norge
til sommer, og tænkte på at tage på 4-5 dages telttur rundt i norge og forbi
Hardangervidda. Men kan man tillade sig at slå et telt op ude midt i
naturen, eller er der nogle gode stedder man kan gøre det. Jeg tænkte at der
måske var nogle naturovernatningsstedder hvor man kunne slå sit telt op hvor
man kunne få det lidt privat også? Gode forslag og tips ønskes.

Filip

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-02-09 08:58

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> wrote in message
> [...]
> der måske var nogle naturovernatningsstedder hvor man kunne slå sit telt
> op hvor man kunne få det lidt privat også? Gode forslag og tips ønskes.

Norge har allemandsret, dvs. at du må slå dit telt op hvor som helst i
naturen, blot det er 150 meter fra nærmeste beboelse og at du ikke bor der
mere end 2 nætter så vidt jeg husker. Prøv at google det, så kommer der
sikkert en masse info.

Keller

Fra : b mouritzen

Dato : 13-02-09 23:07

Filip Ravn skrev:
> [...]
> det. Jeg tænkte at der måske var nogle naturovernatningsstedder hvor
> man kunne slå sit telt op hvor man kunne få det lidt privat også? Gode

Søg fx på Hardangervidda på Den norske Turistforening:
http://kortlink.dk/turistforeningen/6a38
Siden er god til stort set alle informationer. God tur... og tillykke

Bente