Kønspolitisk indslag: Hanne Vibeke Holst i~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-09 23:41

Jeg må efterhånden - i ren desperation over de forarmede floskler, om
kvinder som "magtesløse" - der p.t. strømmer ud af bemeldte forfatters mund
via mit fjernsyn, gribe til tastaturet her:

Er kvinden fuldstændig ude af trit med sin samtid, når vi her i 2009
åbenbart STADIG skal høre på krampagtige kønspolitiske opfattelser om
kvinder som "politisk minoritet"?

Mig bekendt har både Socialdemokratiet, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti
p.t. nogle bestemt ikke politisk ubetydelige kvindelige ledere, ligesom
Regeringen har adskillige kvindelige top-ministre?

Og hvordan pokker kan det være at hun nu - midt i jammeret over kvinder som
"magtesløse, manipulerbare voldsofre" - begynder at sidde og forsvare sådan
noget som muslimske tørklæder og islamisk kultur? Dét er sgu' da ren mental
kortslutning, hvis ellers man måtte gå ind for ikke bare almindelig
vestlig-civiliseret kvindefrigørelse og kønsligt juridisk ligeværd, men
dertil endda som fru Holst decideret "kvindemagt"?

Jeg har yderst svært ved at se nogen som helst logisk sammenhæng i alt det
selvmodsigende sludder, hun lukker ud, men der er da helst sikkert også bare
fordi jeg er en "ondsindet og indoktrineret, diskriminerede
mandschauvanist", jeg overhovedet drister mig til i udgangspunktet at
forvente fornuft fra dèn form for fornærmet-forkælede
"fisselette-feminister", der dermed åbenbart blot synes at brokke sig over
ikke spontant at blive betragtet som små, priviligerede eventyrprinsesser af
alt og alle omkring dem...

Mange gode stand-up-komikere har i øvrigt - i mere humoristisk, men ikke
desto mindre tankevækkende sammenhæng - udtrykt adskillige gode iagttagelser
angående denne type kvinder og deres mærkværdige martyrium-mytologi.
Herunder et par enkelte hjemlige eksempler:

(Vrængende:)"Jamen, mænd har flere onenight-stands!" - "MED HVEM?" (Jonatan
Spang, "Damer")

"Så er der disse piger, der går i byen stort set kun iført sjælevarmer: 'Ad,
ham derovre glor HERREulækkert på mig!'" (Anders 'Anden' Matthesen)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-02-09 12:21

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> Folkeparti p.t. nogle bestemt ikke politisk ubetydelige kvindelige
> ledere, ligesom Regeringen har adskillige kvindelige top-ministre?

En feminist af mit bekendtskab udtrykte det således:

"Nu har mændende bestemt i flere hndredre år. Først når kvinderne har
bestemt lige så længe, vil det være rimeligt at tale om ligestilling".

Jan

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-02-09 13:08

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "Nu har mændende bestemt i flere hndredre år. Først når kvinderne har
> bestemt lige så længe, vil det være rimeligt at tale om ligestilling".

Ja, det må jo siges at være en helt anden - og ganske radikalt anderledes -
holdning end den helt sikkert nok så umiddelbart forståelige og sympatiske
historiske kamp for LIGEBERETTIGELSE, der stikker sit grimme fjæs frem her:
Spørgsmålet er så bare, hvor taktisk klogt det mon egentlig er af denne type
aggressive feminister ligefrem åbent at kræve magt på direkte negativ
bekostning af mændene, for jeg kan - for mit eget vedkommende - som mand
ikke på nogen måde sympatisere med, endsige tilslutte mig dèn slags uhyrlige
femi-ekstremisme.

Der er jo reelt tale om et formuleret ønske om en slags "hævn", hvilket i
mine øjne forekommer totalt misforstået: Vi har allerede på rigtigt mange
væsentlige samfundsområder (fra pædagogik og børneopdragelse til
kønsfordelingen på højere uddannelsesinstitutioner) noget nær decideret
"matriarkalske tilstande" og jeg kan ikke med selv min bedste vilje se,
hvordan sådan en form for omvendt kønsundertrykkelse på nogen måde skulle
retfærdiggøres, endsige være "fornuftigere" end en vel næsten totalt uddød,
reaktionær mandschauvanisme...

Noget helt andet er så denne i mine øjne fuldstændigt skingrende vanvittige,
ja vel nærmest direkte skizoide politiske konstellation mellem aldrende
venstrefløjsfeminister og islamistiske patriarker, når det kommer til
ligefrem at ville institutionalisere kønsundertrykkende Sharia-baseret
religiøs beklædning i et samfund, som man ellers i alle andre henseende - og
da især i forhold til historisk kristen kulturarv - omvendt forlanger
"totalt sækulært"...

Men okay, der er vist netop - ganske sigende? - tale om FØLELSESARGUMENTER i
stedet for almindelig sund /fornuft/ for disse forstyrrede fruentimmeres
vedkommende...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-09 13:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Men okay, der er vist netop - ganske sigende? - tale om FØLELSESARGUMENTER
> i stedet for almindelig sund /fornuft/ for disse forstyrrede fruentimmeres
> vedkommende...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Andersine P. Johnsen?"

MvH
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-02-09 14:33

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i
> [...]

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med ovenstående, men jeg tilhører jo
altså - som født i '77 - en generation nu efterhånden nogenlunde voksne
mænd, der simpelt hen bare ikke kan tage gamle feministmatriarker og deres
Verdensbillede anno 1950 det mindste seriøst: Tværtimod har jeg - foruden en
opdragelse med et væld af kvindelige pædagoger, skolelærere og endda for så
vidt også universitetslektorer - i det private ehversliv arbejdet under
indtil flere kvindelige chefer, som sjovt nok IKKE har haft brug for at
spille hverken unødigt klynkende og jamre om "kvindeundertrykkelse" eller
omvendt har skullet spille unødigt og misforstået "macho-barske", men
tværtimod oftest har været overordentligt respekterede af de også de
mandlige ansatte som professionelle ledere, deres køn uanset.

Jeg mener mig således rimeligt kønsrespekterende velopdragen, men så meget
desto mere slår jeg altså også i reaktionært bakgear, når jeg konfronteres
med såvel ældre luksus-feminister (der som regel netop IKKE selv har villet
påtage sig dét søgte familielivsmæssige "martyrium", de ellers ivrigt bruger
til at slå mændene oven i hovedet med på hele deres køns historiske vegne?)
som denne for mig at se ret så totalt forvirrede type næsten jævnaldrende
kvinder på en 30-40 år, der tilsyneladende ikke helt kan finde ud af, om de
så at sige vil spille ligeligt med på samme oftest ret rå betingelser som
drengene, eller om de i virkeligheden snarere vil være små overforkælede
prinsesser med specielle særbehandlingsprivilegier i kraft af deres blotte
køn...

Jeg ORKER simpelt hen bare ikke kvinder af sidstnævnte type, fordi de som
regel udmærker sig ved at kommunikere i "repressiv tolerance" og desuden har
en pokkers uvane med at argumentere udelukkende på ellers ufunderede
"følelser": Hvis ikke man er en gentleman og f.eks. holder døren for dem, er
man "uopdragen", men hvis man omvendt holder døren for dem, er man til
gengæld "nedladende og patriarkalsk patroniserende". Dén signalforvirring må
de såmænd selv ligge og rode med, for jeg står totalt af på sådanne damer...

Heroverfor skal det dog atter engang nævnes, at jeg absolut ikke har noget
imod "stærke" kvinder, der i såvel privatlivsmæssig som professionel
sammenhæng bare nogenlunde ved, hvad de vil, men problemet er tværtimod de
forvirrede frøkener og fruer, der både vil blæse og have mel i munden
(f.eks. ved på den ene side at spille overdrevent - ja vel næsten ligefrem
vulgært prostitutionsagtigt - på deres køn ved regulært at gå under
bæltestedet på mænd i rollen som "lokkende forførersker" og så endda
samtidig beklage sig over, at mænd - måske underligt nok? - hurtigt kommer
til at betragte dem lettere overfladisk som såkaldte "sexualobjekter". De
kan åbenbart ikke helt finde ud af om de groft sagt vil ha' enten slåskamp
eller samleje, pik eller professionsagtelse...)

Det er Gudskelov fåtallet, det her drejer sig om, for der findes heldigvis
ret mange flere kvinder fra netop min egen kønslighedsopdragne generation,
som fint magter at være både "gode kammerater" og oven i købet selv nok så
charmerende og sexede UDEN denne karrikerede, latente skizoiditet...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-09 15:05

> [...]

>virkeligheden snarere vil være små overforkælede prinsesser med specielle
>særbehandlingsprivilegier i kraft af deres blotte køn...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har altid været mænd som har formuleret hvordan kvinder skal være, så
intet under at kvinderne efterhånden er fuldstændig frustrerede over de
modsætningsfyldte forventninger der skulle udstikke deres kvinderolle!
Parolen lige nu lyder:
I skal være ligesom mænd det er ligeret. I skal være tiltrækkende men hvis I
viser følelser er I så ikke lidt klæbrige?

Kort sagt--I skal være noget der ikke kan lade sig gøre, før er vi ikke
tilfredse!

Og så undrer du dig over at kvinder er forvirrede!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

> [...]
> "nedladende og patriarkalsk patroniserende". Dén signalforvirring må de
> såmænd selv ligge og rode med, for jeg står totalt af på sådanne damer...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen den er jo en følge af mændenes diktat!
Det er jo lige til at skabe skizofrene kvinder af!

> [...]
> kan åbenbart ikke helt finde ud af om de groft sagt vil ha' enten slåskamp
> eller samleje, pik eller professionsagtelse...)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Den samme historie en gang til! Kvinden efterladt i et skizofrent tomrum
hvor det er lige meget hvad hun vælger, så er det forkert!

> [...]
> som fint magter at være både "gode kammerater" og oven i købet selv nok så
> charmerende og sexede UDEN denne karrikerede, latente skizoiditet...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det er da dejligt at vi mænd kun har fået ødelagt de fleste kvinder,
men ikke dem alle! Tillykke med det!

Hvad med at man overlod til kvinderne at være kvinder, i stedet for at gøre
kvinderollen til politisk skydeskive!? Og mændene ditto for den sags skyld.

Forestil dig at man gav kronhjortene i Dyrehaven den samme gang politisk
propaganda om hvad det vil sige at være en "rigtig hjort!"

MvH
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-09 00:22

> [...]
> tilfredse!
>
> Og så undrer du dig over at kvinder er forvirrede!

Man kan i min optik NØJAGTIGT lige så godt vende dèt udsagn på hovedet, for
så vidt kvinder så vidt vides altid - blandt andet i kraft af moderskabet -
har haft en ganske prægende rolle for deres drengebørn og ligeledes meget
ofte har kunnet påvirke deres mænd i forskellige ikke altid heldige
retninger (tag nu blot vor kære Bibel som er stopfuld af eksempler på det
sidstnævnte!).

Jeg mener for så vidt nok, jeg som mand af min generation kan tale med om at
møde "modsætningsfyldte forventninger" fra det modsatte køn, for så vidt
man(d) idag da såmænd nok skal være både blød, lyttende og loyal, men derved
lynhurtigt omvendt stiller sig i farezonen for at være "kedelig" eller endda
i grelleste situation "klaustrofobifremkaldende" og/eller "omklamrende".

Der er milevidt mellem dén mere eller mindre kastrerede bløde manderolle,
som ganske ofte officielt postuleres "ønskværdig" for kvinder og hvad
kvinder egentlig vil ha', når endelig der er gang i deres dybere
forplantingsinstinkter: Jeg har således grinet længe og tørt af dèn
efterhånden berømte medicinsk/seksualpsykologiske undersøgelse, der viste at
kvinder i omkring fire femtedele af deres menstruationscyklus foretrækker
"ufarlige", subsidiært "fredeligt tryghedsgivende" mænd, mens de - når de
bliver rigtigt kåde omkring ægløsningen - sjovt nok pludselig synes at
foretrække "farlige" (og tilsyneladende endda i rigtigt grelle tilfælde
decideret psykopatiske?) mænd...

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen den er jo en følge af mændenes diktat!
> Det er jo lige til at skabe skizofrene kvinder af!

Igen: Prøv at vende det om.

Jeg tror desværre rigtigt, rigtigt mange mænd er blevet indoktrineret tilpas
meget i løgnen om "ærbødig ligestillingsrespekt for kvinder" at de mere
eller mindre er blevet gjort til arme tabere på det grå kødmarked. Så vidt
jeg forstår kører der p.t. et helt fjernsynsprogram på ungdomskanalen TV2
Zulu, som handler om en flok relativt almindelige og ellers nogenlunde
velfungerende unge mænd, som simpelthen bare ikke er i stand til at
kommunikere med det modsatte køn på det seksuelle område (altså: "Score") og
derfor på værste Carl Mar Møller-maner er sendt på "træningslejr" i en
såkaldt "Love Camp". Med en - sikkert ganske dygtig? - kvindelig
chefvejleder, i øvrigt...

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Den samme historie en gang til! Kvinden efterladt i et skizofrent tomrum
> hvor det er lige meget hvad hun vælger, så er det forkert!

Ditto for mange mænd, som enten ikke kan med (eller i sjældnere tilfælde
simpelthen ikke gider?) kvindernes signalforvirring og repressive tolerance
og derfor måske må belave sig på at "blive vejet og fundet for lette"...

Det kunne såmænd blive helt tragikomisk at prøve at analysere en gruppe som
nærverende forum, der jo hovedsageligt består af mænd og prøve at tjekke
efter, hvor mange af herinde, der lever i "lykkelige parforhold" i forhold
til hvor mange, der måske synes håbløst strandet på det kønslivsmæssige
område.

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen det er da dejligt at vi mænd kun har fået ødelagt de fleste kvinder,
> men ikke dem alle! Tillykke med det!

Hvis der er nogen, der "ødelægger" kvinder, så er det sgu' som regel
desværre nok snarere ANDRE kvinder: Lige fra stenaldermuslimske
stammesamfund med stening for seksuelle "overtrædelser" og organiseret
kønslemlæstelse af småpiger over skræmmende skarp hakkeorden i nonneklostre
og (næsten påfaldende "celletematisk"?) kvindeafdelingerne i vestlige
fængsler til intrigemageri i overklassen af dèn type, sladderbladene (og
hvem læser hovedsageligt dem?) lever at at skrive om, gælder det tværtimod
som hoveregel ret pinligt åbenlyst at "kvinde er kvinde værst".

Alt dette synes baseret på nogle desværre til tider ret sygelige ambitioner
om rendyrket rå magt i kraft af SOCIAL STATUS - vel at mærke på "søstrenes"
bekostning: Heroverfor synes mænd som hovedregel på mange måder umiddelbart
langt mere solidariske, om det så er i spjældet, i hæren eller bare på en
almindelig arbejdsplads, man måtte finde sig sammenbragt af diverse
omstændigheder, frivillige som ufrivillige.

> Hvad med at man overlod til kvinderne at være kvinder, i stedet for at
> gøre kvinderollen til politisk skydeskive!? Og mændene ditto for den sags
> skyld.

Jeg tror desværre du ganske grundliggende har misforstået at det trods alt
er en ret snævert repræsenteret type forvirrede "femi-fascister", jeg med
udgangspunkt i Hanne Vibeke Holst og hendes skræmmende snak om noget i
retning af "uindskrænket kvindemagt" langer ud efter her.

Jeg mener helt ærligt ikke at kunne se at Verden - som ellers så ofte
postuleret i forbindelse med krig - skulle blive det mindste fredeligere af
at man principielt overlod al politisk og embedsmæssig magt til kvinder: Jeg
tror desværre ikke et øjeblik på at de ville kunne forvalte en sådan magt
til egentlig Verdensfred, så længe der måtte være blot den mindste snert af
social status at slås om...

> Forestil dig at man gav kronhjortene i Dyrehaven den samme gang politisk
> propaganda om hvad det vil sige at være en "rigtig hjort!"
>
> MvH
> Jens

Javel, og gider du så selv lige for sjov prøve at definere en såkaldt
"rigtig mand", nu vi er ved antitese-tænkningen?

(Jeg er ganske sikker på at du artigt kan lire nogle fortærskede
damebladsfloskler af! ;-D)

Det er sådan set ikke undertegnede, der fiser rundt og stiller urimelige
modsatrettede krav til kvinder. Det synes jeg da i hvert fald ikke selv,
heller ikke når jeg skal være så ærlig og selvransagende, som overhovedet
muligt.

Jeg undrer mig derimod over at VISSE paradoksalt selvpostuleret
"progressive" kvinder - som altså i et moderne, kønsligestillet retssamfund
SUVERÆNT selv bestemmer over deres eget liv, herunder om de overhovedet vil
ha' karriere OG familieliv, endda på een gang og i givet fald til enhver tid
reelt kan vælge stort set fuldstændigt frit med hvem og hvornår, da de blot
behøver at forføre vedkommende - mærkværdigvis hævder at være "kønsmæsigt
undertrykte".

Har disse decideret krigeriske "kvindekæmpere" overhovedet noget skabt
begreb om, hvor mange forliste mandeskæbner på diverse hjemløseherberg der
kan føres tilbage til at kvinder desværre OGSÅ har overtaget mænds
alleruheldigste tilbøjeligheder til at skride fra familiefællesskabet i
utide, måske endda på grund af såkaldt "selvrealiserende" hor for højere
status (der var den igen?) OG dertil endda slippe af med at snuppe både hus
og børn med i købet?

Man fristes næsten til med inspiration fra et gammelt mundheld om Djævelen
og hans stærkt betvivlede eksistens at konstatere, at vestlige feministers
største og mest magtfulde løgn er selve dèn at kvinder til alle tider og i
alle sammenhænge pr. dunkel, dogmatisk definition skulle være "en svag og
magtesløs minoritet", når det tværtimod i dèn grad blandt frigjorte
vesterlædinge er kvinderne, der næsten totalt enerådigt kan sætte
dagsordenen og træffe stort set ALLE de allermest afgørende - herunder endda
også direkte eksistentielle! - beslutninger i parforhold, mens moderne
vestlige mænd omvendt i de allerværste tilfælde stort set synes reduceret
til kastrerede skaffedyr og nosseløse nikkedukker.

Gud fri os da vel for tidligere tiders - og dog stadig i fremmede kulturer
såvel som endda visse hjemlige "sub-" eller "parallelkulturer" helt åbenlyst
forekommende - systematiseret patriarkalsk kvindeundertrykkelse (man kan
idag tage stort set alt fra såkaldt "kristelige" abortmodstandere, der i
ramme alvor hårdnakket insisterer på at stakkels, skændede kvinder SKAL føde
voldtægtsbørn til den om muligt ENDNU mere groteske wahabbi-islamiske
vranglære om at ligeledes skændede kvinder - der i forvejen åbenlyst
kønsdiskrimineres som "mindreværdige" i Shariah'en - ligeledes EFTER fødslen
skal myrdes for "deres" postulerede "synd"!), men NETOP så meget desto mere
fatter jeg li' godt end ikke fjernt at vestlige "kvindesagsforkæmpere" af
fru Holsts erklærede "ideologiske" type dels tilsyneladende slet ikke fatter
deres egen både udmærket juridisk funderede frihed OG den almindeligt
udbredte sociale samfundsaccept heraf, dels slet ikke synes at ville gå
ordentligt og aldeles bydende nødvendigt i rette med SÅ åbenlyst modbydelige
fremmedkulturelle kvindeundertrykkelsesmønstre, deres såkaldte "medsøstre"
er REELLE ofre for - OGSÅ lige her og nu i dette land og dette danske
samfund...

Dèt er for mig at se hykleri, så det bogstaveligt talt skriger til
himlene...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-09 00:58

> [...]

> "rigtig mand", nu vi er ved antitese-tænkningen?
>
> (Jeg er ganske sikker på at du artigt kan lire nogle fortærskede

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg vil gerne prøve, for jeg har betragtet menneskene hele mit liv og lagt
mærke til forskellige ting.

Mænd og kvinder er meget ens som mennesker. Altså i deres menneskerolle. Der
er de stort set ens og synes det samme. De har fælles indlysende sympatier
og antipatier.(Malene P.)
Mænd kan lide kvinder der tilfreds lever i deres kvindelige verden så man
kan tænde på dette "kvindelige" der virker på homonerne.

Kvinder kan også!!! lide mænd der lever i deres manderolle uden at forsøge
at nærme den til kvinderollen. Jeg kunne betragte det hos gamle mennesker
der har mistet hele den kunstige facade og opfører sig mere instinktivt.

Mænd som forsøgte at servicere kvinderne havde generelt disses foragt og
havde ikke megen interesse fra dem.

"Sæt dig på din stol i kantinen. Ræk klodset ud efter en serviet der ikke er
der, eller endnu bedre kig undrende ud i luften, lign et ? der ikke kan
fatte at der ikke er en serviet. se overrasket og gå hjælpeløst i stå.
Lev som mand der trænger til service fra en kvinde. ...Inden du forlade
kantinen vil mere end én kvinde ivrigt række dig en serviet!

Luk ørene for alle der vil ændre på dig. Vær mand, vær stupid, men vær
venlig!
Hav den holdning at du ikke interesserer dig for hvad kvinder mener, eller
hvordan de er, du er alt for travlt optaget af at "finde den manglende
serviet som du slet ikke kan forstå ikke er der!"

Du bliver omsværmet!))

Hvis kvinder i din omgangskreds prøver at forklare dig verden, så virk lidt
irriteret, afbryd dem og spørg om vi ikke snart skal have noget at
spise!))

Lev i din mandsverden og lad den ikke forstyrre!

MvH
Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 09-02-09 17:25

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:498f5fad$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Mig bekendt har både Socialdemokratiet, Radikale Venstre

Der tager du fejl, de radikales leder, er fuldstændig uden betydning.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-09 00:35

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
> message news:498f5fad$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Der tager du fejl, de radikales leder, er fuldstændig uden betydning.

Jaja, jeg havde sådan set også allerede set denne indsigelse komme, da jeg
skrev det, men nu BEHØVER du jo ikke gennemhulle min ellers skrå- og
skudsikre retorik med sådanne platte og perfide petitesser som praktisk
observationsdokumenterbare analyse af /POPULÆRE/ politiske meningsmålinger,
vel?

(Jeg håber du her ænser den - for sammenhængen her vel ret relevante? -
åbenlyse parodi på Tovlige Tøgers trælst-arrogante tonefald i trængte
temadiskussioner! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : ASKF

Dato : 10-02-09 00:46

N_B_DK ytrede sig i <499058dd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

>"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
>message news:498f5fad$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

>Der tager du fejl, de radikales leder, er fuldstændig uden betydning.

Der tager du fejl, hun har da stor betydning for at partiet er
fuldstændig uden betydning på den politiske scene for tiden, og at
partiet er gået lidt i opløsning.

Der er faktisk kun Venstre og SF uden en kvinde helt i front.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : N_B_DK

Dato : 10-02-09 01:22

"ASKF" <nospam@askf.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der tager du fejl, hun har da stor betydning for at partiet er
> fuldstændig uden betydning på den politiske scene for tiden, og at

Man kan jo håbe hun skifter til EL, når de Radikale er helt forsvundet.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-09 10:25

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
> partiet er gået lidt i opløsning.
>
> Der er faktisk kun Venstre og SF uden en kvinde helt i front.

Så, så. Hverken Liberal Alliance eller Borgerligt Centrum har da så
meget som én kvinde i folketingsgruppen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-02-09 03:14

Er der for en god ordens skyld nogen IT-kyndige her, der eventuelt kan finde
ud af at lave direkte, specificerede links herfra til DRs webcast (i det
konkret givne tilfælde DR2 "Deadline/2. sektion"s udsendelse fra søndag d.
8.februar kl. 22.50)?

(Det er rent ud sagt pisseirriterende ikke at kunne linke direkte og
spontant til f.eks. det her i udgangspunktet diskuterede interview til åbent
dokumentationsbrug - for så vidt alle herinde med computer og
internetforbindelse jo ALLIGEVEL tvangsopkræves licens til pågældende
"FællesFolkeFinansierede" mediekoncern, og således i realiteten allerede
retmæssigt HAR betalt rigeligt for OGSÅ at kunne gense udsendelsen over
nettet - kun eventuelle, eksotiske "ikke-betalende" udlandsdanskere
undtaget?)

Det tætteste jeg umiddelbart selv kan komme er dette:

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0&fUrl=undefined&sUrl=undefined

(Hvis dét ellers virker blot tilnærmelsesvist!)

Man skal ca. 12-13 minutter hen, før det bliver interressant...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-09 10:25

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Mig bekendt har både Socialdemokratiet, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti
> p.t. nogle bestemt ikke politisk ubetydelige kvindelige ledere

K-formanden er også kvinde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk