Jeg forsager socialdemokratiet og alle det~
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 19:47

Jeg forsager Socialdemokratiet og alle dets gerninger!

Dagens klumme: Morten Hjelmsø skriver om den socialdemokratiske bevægelse,
der har lavet en "Stein Bagger", blot i meget større målestok.
Af Morten Hjelmsø

Historien er fuld af svindlere, utallige er disse Stein Bagger'e i større
eller mindre målestok. Så vidt vides bliver de fleste før eller siden
afsløret - nogle hurtigere end andre.

Den største svindelaffære på disse breddegrader, målt på såvel omfang som
over tid, er dog historien om den socialdemokratiske bevægelse. Gennem
generationer er det lykkedes denne bevægelse at indbilde majoriteten af
befolkningen, at Socialdemokratiet ikke blot er en "god" bevægelse, der har
moralen på sin side, men også at samfundets rigdom er skabt på grund af og
ikke - som sandheden er - på trods af den socialdemokratiske bevægelse.

Fra begyndelsen har denne bevægelse stjålet og nasset på bedre menneskers
initiativ og produktivitet og altid med det samme tynde lag fernis som det
ædle motiv: for de svages skyld.

Hvad der gennem tiden er blevet stjålet under denne parole og ubeskåret
fodret til bevægelsens egne, får svindlen i IT Factory til at ligne et
forsigtigt dryp i et tropisk regnskyl.

Bevægelsen er at sammenligne med en altædende græshoppesværm. I takt med, at
de har ædt en stadig større del af det, mindretallet har produceret, er
sværmen blevet større og federe.

Dette har krævet en konstant ændring af definitionen på fattig og rig.
Fattigdomsgrænsen er bestandigt blevet hævet for at kunne fastholde alibiet
for at stjæle andres arbejde - og definitionen af rigdom har ligeledes
måttet hæves for at undgå brandbeskatning af sine egne.

Under den moralske devise "De bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder"
(meningen er åbenbart, at en socialdemokrat er et smalskuldret offer)
indførte bevægelsen et væld af skatter såsom arveskat, ejendomsskat,
luksusskat og mange flere, alle skruet så præcist sammen, at det kun var et
nøje udvalgt mindretal af "rige", der blev ramt af beskatningen. I takt med
at græshopperne er blevet federe og selv er kommet faretruende tæt på at
blive ramt af disse forordninger, er de én for én enten blevet helt afviklet
eller ændret.

Særligt sjovt er det nu at høre fagforeningsbosser argumentere for ikke at
ophæve, men blot hæve grænsen for topskatten således, at de ikke selv
risikerer at skulle betale til de svage. Det virker jo også dumt, hvis de
svage skal betale til de svage!

For at kunne bevare et alibi for at stjæle fra andre og give til sig selv,
har bevægelsen været tvunget til at fastholde sig selv i offerrollen -
hvorfor hele bevægelsen i sin grundsubstans er og vedbliver med at være en
taberbevægelse.

Guderne skal vide, at lugten i bageriet er blevet noget ram - men alligevel
vælger de fleste produktive at blive i landet og leve med den himmelråbende,
urimelige udbytning. Sandsynligvis fordi de er drevet af noget større end
græshopperne, nemlig ønsket om frihed og til at være herre over sit eget
liv - og ikke underlægge sig offerrollen.

Det værste er dog ikke, at græshopperne stjæler andres arbejde. Det værste
er, at sværmen mentalt har sat sig på store dele af samfundet og har fået
hele grupper og institutioner til at tro og prædike, at hvidt er sort, og
sort er hvidt.

Taberen, der lever på nas, fremstilles som værende den produktive overlegen,
mentalt og moralsk. Samfundet er blevet så gennemsyret af denne
tabermentalitet, at selv de bedste og mest produktive dukker nakken og
skjuler deres talenter undtagen i lukkede selskaber.

Samfundet bør hylde dem, der bidrager mest, i stedet for konstant at
fremstille dem, der netop bærer de største byrder, som værende moralsk
anløbne og tvivlsomme. På de veje rundt omkring i landet, hvor de største
skatteydere bor, burde der stå skilte som: "Her bor Preben Damgaard. Han
betalte sidste år mere i skat end 100 gennemsnitsdanskere."

Jeg forsager den socialdemokratiske bevægelse og alle dens gerninger. Den
har gjort og gør hver eneste dag uoprettelig skade på dette land og dets
indbyggere.

Jeg hader at leve i et land, hvor den eneste type formue, der anerkendes og
respekteres, er den, der er vundet i Lotto.

http://www.180grader.dk/klumme/Jeg_forsager_Socialdemokratiet_og_alle_dets_gerninger.php

Mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-09 02:08

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
skrev i en meddelelse

Så vi er enige om, at du ikke stemmer på det nationalsocialdemokratiske
parti Dansk Folkeparti ved næste valg?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 10:17

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så vi er enige om, at du ikke stemmer på det nationalsocialdemokratiske
> parti Dansk Folkeparti ved næste valg?

Øh ja, det har jeg heller aldrig gjort tidligere. Jeg stemmer konservativt
igen.

/Kim

Fra : ASKF

Dato : 09-02-09 10:21

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
ytrede sig i <Bc6dnTPymchiPxPUnZ2dnUVZ_qHinZ2d@giganews.com> med dette:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Øh ja, det har jeg heller aldrig gjort tidligere. Jeg stemmer konservativt
>igen.

Du ønsker altså en kontrolstat med "frihed under overvågning"?

Jeg stoppede selv med at stemme på dem da de droppede den gamle ideologi
"frihed under ansvar".
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-02-09 06:33

Kim Frederiksen <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> declared
in:
> [...]

> arveskat, ejendomsskat, luksusskat og mange flere, alle skruet så
> præcist sammen, at det kun var et nøje udvalgt mindretal af "rige",

Og den anden side har indført fradragsordninger, skattelettelser og
andre ændringer, der har tilgodeset de rige, på bekostning af "de
smalle skuldre".

Det er den eneste del af politik, der rent faktisk ER så simpel.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 10:19

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen

> Og den anden side har indført fradragsordninger, skattelettelser og
> andre ændringer, der har tilgodeset de rige, på bekostning af "de
> smalle skuldre".

Nej. På bekostning af lidt af de uretmæssige tilskud "de smalle skuldre"
(altså dem der ikke er særlig idérige eller foretagsomme), har stjålet fra
de hårdtarbejdende. Og det er noget ganske andet.

/Kim

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-02-09 08:44

KpqdnSAk9NzyPhPUnZ2dnUVZ_ozinZ2d@giganews.com :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen

> Nej. På bekostning af lidt af de uretmæssige tilskud "de smalle
> skuldre" (altså dem der ikke er særlig idérige eller foretagsomme)

Det var dog en hoven, eller decideret svinks, attitude.

> har stjålet fra de hårdtarbejdende. Og det er noget ganske andet.

Hvad ævler du om?
Har du forresten set beregningerne for deres seneste tiltag?
et par hundrede kroner for nogle, og 30.000-60.000 for de rige.
Det er jo ikke engang TÆT på at være procentvist retfærdigt.
Det er fuldstændigt ublu foræringer til deres egne, de rige,
der ikke behøver det.

Fra : HAWK

Dato : 08-02-09 10:24

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:mOSdnVxi4NSHShDUnZ2dnUVZ_tbinZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Jeg hader at leve i et land, hvor den eneste type formue, der anerkendes
> og respekteres, er den, der er vundet i Lotto.

jeg er sikker på at både du og Morten er velkomne til at rejse til et land
hvor man ikke beskatter folk så urimeligt hårdt.

land mig forelså USA, indien, Kina, eller Zimbabve

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 10:29

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> jeg er sikker på at både du og Morten er velkomne til at rejse til et land
> hvor man ikke beskatter folk så urimeligt hårdt.

Hvem skulle du så nasse på?

/Kim

Fra : HAWK

Dato : 08-02-09 13:13

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:jOCdnSk4jK9cOBPUnZ2dnUVZ_uadnZ2d@giganews.com...
> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> Hvem skulle du så nasse på?

jeg skulle mene at jer er netto bidragYDER til dette samfund

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-09 13:39

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> jeg skulle mene at jer er netto bidragYDER til dette samfund

Så du er ikke offentligt ansat?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 09-02-09 18:04

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Så du er ikke offentligt ansat?

Nej det er jeg ikke,

Men en offentlig ansat kan dog sagtens være netto
bidragyder............................med mindre du med dit udsag mener at
en offentlig ansat ikke yder noget for sin løn

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-09 21:23

> Nej det er jeg ikke,

Altså ansat i det private erhvervsliv. Vil du nærmere ind på branche?

> Men en offentlig ansat kan dog sagtens være netto
> bidragyder............................med mindre du med dit udsag
> mener at en offentlig ansat ikke yder noget for sin løn

En offentligt ansat kan i sagens natur ikke være nettobidragyder. Jeg ved
godt, at du og dine meningsfæller tror, vi alle kan leve af at klippe
hinanden, men sådan hænger Virkeligheden[tm] ikke sammen. Nogle skal jo
skrabe skattekronerne hjem til financiering af det offentlige.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:53

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Altså ansat i det private erhvervsliv. Vil du nærmere ind på branche?

forlagsvirksomhed - men hvad har det med sagen at gøre???

> [...]
> hinanden, men sådan hænger Virkeligheden[tm] ikke sammen. Nogle skal jo
> skrabe skattekronerne hjem til financiering af det offentlige.

sludder og vrøvl. forestil dig hvad der vil ske hvis vi satte skatter og
afgifter til 0 og afskaffede al offentlig virksomhed.

så burde du kkunne se at offentlige ansatte yder noget. i modsat fald er
konsekvensen af din påstand at alle der ikke arbejder med eksport ikke yder
noget til samfundet - herunder din frisør

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 18:29

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Så du er ikke offentligt ansat?

Gør det nogen forskel om man er offentligt ansat?

/Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-09 21:24

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Gør det nogen forskel om man er offentligt ansat?

Jada. Som offentligt ansat er man ikke nettobidragyder. Ikke, at man ikke
kan være til nytte eller vigtig for samfundet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 09-02-09 22:49

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jada. Som offentligt ansat er man ikke nettobidragyder. Ikke, at man ikke
> kan være til nytte eller vigtig for samfundet.

Jeg ser hvad du mener.
Men spørgsmålet er om ikke vi alle i virkligheden er offentligt ansat - jeg
mener; alle betaler skat, også de privat ansatte, og de penge skal jo
tilbage til de private virksomheder på en eller anden måde for at
cirkulere...

/Lars

Fra : HAWK

Dato : 10-02-09 07:55

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Gør det nogen forskel om man er offentligt ansat?

spørgsmålet var for såvidt relevant nok (motivafdækning)

men det kunne være yderst relevant at få oplyst hvad Jens så laver