Ingen kontakt til Internettet med OK LAN-f~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 07-02-09 09:51

Hej med jer

Min udbyder (Cybercity) har tilsendt mig et nyt modem i forbindelse med
fejlretning (fejlen lå dog i kablet i jorden viste det sig).
Det nye modem virker sådan set ok, men med ujævne mellemrum har jeg ikke
forbindelse til omverden, selvom jeg har forbindelse ud fra modem'et (min
IP-telefon virker), og min maskine siger "LAN-forbindelse tilsluttet".
Hvis jeg klikker på min LAN-forbindelse, siger den f.eks. 20 pakker sendt,
modtaget 0.

En genstart af maskinen afhjælper som regel, idag hjalp en Deaktivering og
Aktivering af min LAN også.
Funktionen "Reparer" virkede ikke, den kom bare med følgende fejltekst:
"Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke
kunne udføres: Fornyelse af IP-adresse. Kontakt personen der administrerer
dit netværk, for at få hjælp."

Jeg kører XP, og har ikke ændret noget som helst min maskines indtillinger,
men bare tilsluttet det nye modem.
Cybercitys fejlfolk gennemgik mine indstillinger via telefonen sidst og
fandt ingen fejl, de bad mig bare slette alle midlertidige internetfiler
(kan ikke rigtig se hvad det skulle hjælpe?!).

Er der et sted jeg kan prøve at finde en (indstillings?)fejl?

Håber i forstod mit problem - er ikke så meget inde i netværksopsætninger...

--
Hilsen Jakob

--
Hilsen Jakob