600.000 ton farligt affald skal ud af Gaza
Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 06:43

Ved første indtryk -dagens glade nyhed. 600.000 tons = 600.000.000 kg =
600.000.000/75 = 8 mio stk. Nej, så langt er de vist ikke kommet endnu.
http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1121037.ece . Nej, det drejer sig
om 600.000 tons murbrokker, som det internationale samfund nu formentlig
hænger på takket være palæstinesernes aggressive adfærd mod et fredeligt og
demokratisk land, Israel. Nu skal vi betale for at fjerne skidtet, så
palæstineserne igen kan komme i gang med at lave flere palæstinesere.

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 09:44

Malene P wrote:
> så palæstineserne igen kan
> komme i gang med at lave flere palæstinesere.

Nå, så er det altsammen palæstinensernes skyld igen.

--
/ Thomas

Fra : @

Dato : 05-02-09 10:24

On Thu, 5 Feb 2009 09:44:25 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Nå, så er det altsammen palæstinensernes skyld igen.

nej

der står syrere og iranere bagved og "puster til ilden" de har også en
del af skylden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 12:32

"Thomas M" <wtf> skrev i en meddelelse

> Nå, så er det altsammen palæstinensernes skyld igen.

Ja

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-09 11:20

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hænger på takket være palæstinesernes aggressive adfærd mod et fredeligt og

Israel kan da i hvert fald ikke forpligtiges til at modtage dette
affald, men måske kan Hamas få en aftale med ægypterne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 05-02-09 11:56

> Israel kan da i hvert fald ikke forpligtiges til at modtage dette
> affald, men måske kan Hamas få en aftale med ægypterne?
> [...]

Hvad med at palæstinenserne genbruger byggematerialerne?

Hilsen Ivan

Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 12:33

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med at palæstinenserne genbruger byggematerialerne?

Hvad med om palæstineserne i det hele taget begynder at gøre lidt gavn i
stedet for bare at producere flere palæstinesere?

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 15:49

Malene P wrote:

> Hvad med om palæstineserne i det hele taget begynder at gøre lidt
> gavn i stedet for bare at producere flere palæstinesere?

Har du nogensinde mødt og/eller snakket med en palæstinenser? Måske du
skulle prøve at lade være med at være så allerhelvedes forudindtaget med alt
og alle.

Prøv at gøre lidt gavn, Malene P.

--
/ Thomas

Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 17:14

> Har du nogensinde mødt og/eller snakket med en palæstinenser?

Jeg har alt for ofte hørt palæstinesere "snakke" og det er rigeligt.

> Måske du
> skulle prøve at lade være med at være så allerhelvedes forudindtaget med
alt
> og alle.

Måske skulle nogle åbne øjnene for, at det altså ikke er alle folkeslag og
kulturer, der lever op til de frelstes indbildning om, at når bare vi bøjer
hovedet og udviser tolerance og ydmyghed, så skal løver og lam nok hurtigt
græsse side om side. Det har palæstineserne vist her, i Israel og overalt,
hvor skidtet optræder.

Malene P

Fra : @

Dato : 05-02-09 23:57

On Thu, 5 Feb 2009 15:48:37 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Har du nogensinde mødt og/eller snakket med en palæstinenser? Måske du
>skulle prøve at lade være med at være så allerhelvedes forudindtaget med alt
>og alle.

måske skulle du lige gøre dig klog på befolkningstilvæksten blandt de
arabere der befinde sig i Gaza og Samaria og judæa

de yngler helt uden tanke for forsørgelsen af deres afkom -

den regner de sikkert med at nogle lallende idioter i Vesteuropa
sørger for

ønsker du at vedblive med at være en af disse lallende idioter?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-09 01:15

"@" <123@invalid.net> skrev i meddelelsen

> måske skulle du lige gøre dig klog på befolkningstilvæksten blandt de
> arabere der befinde sig i Gaza og Samaria og judæa
>

> de yngler helt uden tanke for forsørgelsen af deres afkom -

En kvinde i et uland som får børn uden at have sikret sig forpligtigende
skafferdyr til barnets forsørgelwse er en morder

> den regner de sikkert med at nogle lallende idioter i Vesteuropa
> sørger for
>
> ønsker du at vedblive med at være en af disse lallende idioter?

Opbringer vopr flæde et krigtsskib så bør vi demonstggrerer effektiv
kropsvisitering

Alle varer skal pakkes ud og lægges på en lang række på stranden og er der
kun mad og nødhjælp o iingen våben så kan de komme ind i Gaza

Fra : @

Dato : 05-02-09 15:27

On Thu, 5 Feb 2009 11:55:32 +0100, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>>> http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1121037.ece . Nej, det drejer

>Hvad med at palæstinenserne genbruger byggematerialerne?

palæstinensere - genbruge

det lyder mistænkeligt som arbejde

det kan du godt glemme

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-02-09 12:58

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Israel kan da i hvert fald ikke forpligtiges til at modtage dette
> affald, men måske kan Hamas få en aftale med ægypterne?

UNDP er en flok røde aber, der er næsten lige så terrormindede som
pali-terroristerne og som er ude i propagandaærinde. - Hvorfor skulle
murbrokker være giftige - har nogen måske tabt et armbåndsur med et sølvoxid
batteri?

Og ueksploderet ammo vil Hamas sikkert knæskyde for at få fat i, så det kan
genbruges.

Mvh
Martin

Fra : Tony

Dato : 05-02-09 15:40

> Israel kan da i hvert fald ikke forpligtiges til at modtage dette
> affald, men måske kan Hamas få en aftale med ægypterne?
> --

og i dette her tilfælde er der heller ikke noget som hedder
krigsskadeerstatning fra Israels side.
Det internationale samfund betaler med stor glæde for de store ødelæggelser.
Hvad bidrager Israel egentlig med til det internationale samfund.?
Har de slet ikke pungen oppe af lommen ?

Tony

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-09 15:50

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Hvad bidrager Israel egentlig med til det internationale samfund.?
> Har de slet ikke pungen oppe af lommen ?

Måske skulle du hellere spørge hvad Hamas bidriger med, bortset fra at
sende raketter mod israelske byer og landsbyer.

Åeh, ja, så stjælder de jo også nødforsyninger fra FN. Alle
nødforsyninger skal jo helst udleveres af Hamas, så denne
terrororganisation kan bevare magten.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/02/05/134150.htm>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tony

Dato : 05-02-09 15:57

> [...]
>
> Åeh, ja, så stjælder de jo også nødforsyninger fra FN. Alle
> nødforsyninger skal jo helst udleveres af Hamas, så denne

Det er da helt iorden, hvis du ikke kender svarene på mine spørgsmå.

At Hamas er nogle banditter som stjæler med arme og ben, er jeg godt klar
over.

Tony

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 20:41

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Åeh, ja, så stjælder de jo også nødforsyninger fra FN. Alle
> nødforsyninger skal jo helst udleveres af Hamas, så denne
> terrororganisation kan bevare magten.

En regering har vel ret til at kontrollere hvad der kommer ind
i dens land. Terrorstaten Israel har jo ikke ligefrem gjort
det nemt for civile palæstinensere at brødføde sig selv. Når
man spærrer palæstinensere inde bag hegn og mure og så i
øvrigt terroriserer dem ved at blive ved med at bygge boliger
på deres områder, så tror da fanden at de ikke blot sidder og
ser stiltiende på disse terrorangreb fra terrorstaten Israels
side.

Fra : Kaj

Dato : 05-02-09 21:10

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> [...]
> bygge boliger på deres områder, så tror da fanden at de ikke blot sidder
> og ser stiltiende på disse terrorangreb fra terrorstaten Israels side.
Har Gaza ikke også grænse mod Egypten ?
Er den åben ?
Hvorfor ikke ?

Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 21:30

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i meddelelsen

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> Har Gaza ikke også grænse mod Egypten ?
> Er den åben ?
> Hvorfor ikke ?

Israel har fået det land de har via tvang mod de oprindelige
beboere. Det er derfor absurd at tale om at de skal gå via
Egypten. Den Israelske terrorstat har ensidigt bygget inde på
palæstinensernes jord. Det er logisk at de vil have deres land
tilbage.

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 05-02-09 22:42

On Thu, 5 Feb 2009 21:30:28 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Israel har fået det land de har via tvang mod de oprindelige
> beboere.

Det er jo løgn.

>Det er derfor absurd at tale om at de skal gå via
> Egypten.

Hvorfor dog det ?

>Den Israelske terrorstat har ensidigt bygget inde på
> palæstinensernes jord. Det er logisk at de vil have deres land
> tilbage.

Men det er ikke og har aldrig været deres.

Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 22:49

"Steen A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo løgn.

> Hvorfor dog det ?

> Men det er ikke og har aldrig været deres.

Nej. Og skulle de en dag få deres egen stat, vil de jo hurtigt få den
splittet ad via dovenskab og overbefolkning. Palæstineserne er en grov
fejltagelse.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-09 01:19

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i meddelelsen

> "Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> Har Gaza ikke også grænse mod Egypten ?
> Er den åben ?
> Hvorfor ikke ?

60000 tons farligt affald?

VEdr alt ligger gazaern som de har redt

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-09 21:22

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
> på deres områder, så tror da fanden at de ikke blot sidder og
> ser stiltiende på disse terrorangreb fra terrorstaten Israels

Hamas er jo ikke det fjerneste bedre end Robert Mugabe, der heller ikke
tillader nødhjælp til sin egen befolkning, som han ikke selv kan
kontrollere; dem han ikke bryder sig om kan jo så dø af sult.

Ja, faktisk er Hamas værre end Mugabe. Sidstnævnte sender trods alt ikke
op til 200 raketter om dagen mod et nabolands civilbefolkning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 21:36

> [...]
>
> Ja, faktisk er Hamas værre end Mugabe. Sidstnævnte sender
> trods alt ikke
> op til 200 raketter om dagen mod et nabolands

Det er latterligt at tale om 200 raketter om dagen mod Israel,
idet disse raketter dels normalt rammer langt fra beboede
områder, dels er tallet overdrevet (i krig er det første offer
altid sandheden). Desuden kunne Israel jo blot forlængst have
ladet være med at besætte de områder hvor man nu tillader
bosætterne at bygge støttet af Israels militær.

Endelig har terrorstaten Israel den største slagkraft i form
af våben og de er ikke bange for at bruge den dagligt ved
angreb på de palæstinensiske områder, angreb på civile blot
fordi de formoder at der befinder sig "terrorister" i området.

At tale om at palæstinenserne ensidigt har fremkaldt den
situation, er absurd -og det er jo det du antyder her.

Israel tillader i øvrigt heller ikke altid at man får de
nødvendige forsyninger til landet. De har standset massevis af
nødvendige ressourcer for at presse de palæstinensiske
områder. Tror du virkelig at terrorstaten Israel består af de
rene engle?

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-09 05:33

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> At tale om at palæstinenserne ensidigt har fremkaldt den
> situation, er absurd -og det er jo det du antyder her.

Palæstinenserne? Jeg taler her om Hamas.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 12:42

> Palæstinenserne? Jeg taler her om Hamas.

Husk at det er Israel som har skabt Hamas.

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 06-02-09 12:55

On Fri, 6 Feb 2009 12:42:22 +0100, Notion wrote:

> Husk at det er Israel som har skabt Hamas.

Sludder. Det har araberne/palæstinenserne klaret helt selv.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 14:09

"Steen A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Sludder. Det har araberne/palæstinenserne klaret helt selv.

Nope Hamas er israel opfindelse som modvægt til PLO. Av's

Undersøg Al-Mujamma al Islami og Yithaq Segev

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-02-09 16:07

"Notion" <daw> skrev i meddelelsen

> "Steen A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nope Hamas er israel opfindelse som modvægt til PLO. Av's
>
> Undersøg Al-Mujamma al Islami og Yithaq Segev

Du skulle nok hellere undersøge grundlæggeren af Hamas, Ahmed Yassin,
fra paliernes afdeling af det muslimske broderskab.

Han fastslog at "forsoning med jøderne er en forbrydelse", at "Israel må
fjernes fra kortet" og at "Palæstina er hellig jord for muhamserne indtil
dommedag".

I stedet for konspirationsteorier...

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 16:28

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fjernes fra kortet" og at "Palæstina er hellig jord for muhamserne indtil

Læs du bare lidt historie først, så hjælper det alt sammen nok. Hamas var en
lovlig registreret forening i Israel Al-Mujamma al Islami

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-02-09 16:40

> [...]
>
> Læs du bare lidt historie først, så hjælper det alt sammen nok. Hamas var
> en lovlig registreret forening i Israel Al-Mujamma al Islami

Prøv at tale klartekst Notion evt med link - men det kan du ikke...

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 17:02

> "Notion" <daw> skrev i meddelelsen

> Prøv at tale klartekst Notion evt med link - men det kan du ikke...

Har du svært ved at bruge Google ``

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 06-02-09 17:22

On Fri, 6 Feb 2009 14:08:55 +0100, Notion wrote:

> Nope Hamas er israel opfindelse som modvægt til PLO. Av's
>
> Undersøg Al-Mujamma al Islami og Yithaq Segev

Hvad med om du selv leverede noget dokumentation. ?

Jeg gider ikke spilde min tid på "Bible Believers" eller andre
konspirationstosser, på diverse blog's.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 18:06

> Hvad med om du selv leverede noget dokumentation. ?
>
> Jeg gider ikke spilde min tid på "Bible Believers" eller andre
> konspirationstosser, på diverse blog's.

At du ikke kan bruge google fortæller vel bare noget om dine problemer i
hverdagens vidensøgning.
[Historie
Hamas startede mest som en undergrundsbevægelse, hvis religiøse prædiken og
sociale arbejde udvidede gruppens tilhængerskare og sympatisører.

Gruppens udbredelse af budskaber skete netop gennem deres sociale arbejde
(som de ligesom Det Muslimske Broderskab lægger stor vægt på), gennem
moskeer og uddannelse og via udgivelse af bøger, aviser, tidsskrifter, video
og kassettebånd og gennem løbesedler.

Ved den første intifada i 1987 blev bevægelsen mere offentlig og
understregede tydeligt sin palæstinensiske karakter og patriotisme. Hamas
ønskede at fremstå som et reelt alternativ til bevægelsen PLO. Hermed blev
kampen for et frit Palæstina hovedsagligt knyttet til islam, og ikke som
tidligere blot til arabisk eller palæstinensisk nationalisme.
Selvom Hamas kæmpede mod Israel, støttede den israelske besættelsesmagt i
begyndelsen bevægelsen. Israel tænkte, at Hamas indefra kunne udfordre den
sekulære, palæstinensisk-nationalistiske bevægelse, PLO, som landet havde
været i konflikt med siden Yasser Arafat fik kontrollen over PLO i 1968.
Siden har det - paradoksalt nok for Israel - vist sig, at Hamas er sværere
at bekæmpe end PLO.
]

http://www.religion.dk/artikel/297331:Islam--Hvad-er-Hamas?page=3

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 06-02-09 18:21

On Fri, 6 Feb 2009 18:06:25 +0100, Notion wrote:

> At du ikke kan bruge google fortæller vel bare noget om dine problemer i
> hverdagens vidensøgning.

Jeg har skam ikke nogle problemer med at søge på Google.

> [...]
> Siden har det - paradoksalt nok for Israel - vist sig, at Hamas er sværere

Prøv at læse dit link igen og forklar så lige relevansen mht. din
oprindelige påstand "Husk at det er Israel som har skabt Hamas".

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 19:37

> Jeg har skam ikke nogle problemer med at søge på Google.

> Prøv at læse dit link igen og forklar så lige relevansen mht. din
> oprindelige påstand "Husk at det er Israel som har skabt Hamas".

Akkurat som CIA skabte taliban ingen forskel i det, man brugte en gruppe til
at bekrige en anden med.

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 06-02-09 21:48

On Fri, 6 Feb 2009 19:36:33 +0100, Notion wrote:

> Akkurat som CIA skabte taliban ingen forskel i det, man brugte en gruppe til
> at bekrige en anden med.

Suk. I stedet for at holde dig til emnet, så skal CIA pludselig blandes ind
i det.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-02-09 23:05

"Steen A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message
> Suk. I stedet for at holde dig til emnet, så skal CIA pludselig
> blandes ind i det.

Om jeg fatter du spilder tid på den troll, og du glemmer jo alt er
Israels og USA´s skyld

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-09 08:03

Steen A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> Suk. I stedet for at holde dig til emnet, så skal CIA pludselig blandes ind
> i det.

I øvrigt opstod taleban først efter at russerne havde forladt
Afghanistan, og den amerikanske hjælp til de antikommunistiske oprørere
derfor indstillet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 20:06

> I øvrigt opstod taleban først efter at russerne havde forladt
> Afghanistan, og den amerikanske hjælp til de antikommunistiske oprørere
> derfor indstillet.

Taliban opstod i kølvandet på den flygtningestrøm der kom i forbindelse med
krigen mellem Sovjet og afghanske "kriger". Det skabte så en "alliance" fra
USA side, gennem Pakistan til Taliban som hjalp dem med våben og worksshop "
brug af krudt og strategiske nar-streger"

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-09 09:25

Notion <daw> wrote:

> [...]
> USA side, gennem Pakistan til Taliban som hjalp dem med våben og worksshop "
> brug af krudt og strategiske nar-streger"

Taliban opstod først efter at Sovjet var ude af Afghanistan, og efter at
dem der senere kaldtes for Nordalliancen havde overtaget magten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 20:00

"Steen A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Suk. I stedet for at holde dig til emnet, så skal CIA pludselig blandes
> ind
> i det.
Igen har du ikke nogen modargumenter, men du udstiller dig igen som en der
ikke forstår indholdet af en simpel tekst. Det er altid seværdigt, hvordan
du ligger på maven og ruller rundt efter ordene, dog uden at finde det
søgte.

Hvad var det du ikke forstod omkring, hamas skabt af Israel??

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 07-02-09 20:18

On Sat, 7 Feb 2009 20:00:12 +0100, Notion wrote:

> Igen har du ikke nogen modargumenter,

Modargumenter. ? Der er da DIG der begynder at vrøvle om CIA.

<snip mudder>

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 17:27

> Modargumenter. ? Der er da DIG der begynder at vrøvle om CIA.

Det var en ren pejling, men du forstår nok ikke ordet så der kommer lige en
oversættelse
[forsøge at få en fornemmelse el. forståelse af nogen el. noget): derigennem
kan du se ligheden, nemlig i at Hamas som var helt lovlig hjemhørende i
Israel, blive brugt til at bekæmpe PLO. Pejlingen var så at det gjorde USA
også med Taliban i starten, gennem våbenbrug og strategi bevægelse på
bjergsiden.

Konklusion: At Israel nu har problemer med hamas, kan de takke sig selv for.

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 08-02-09 18:32

On Sun, 8 Feb 2009 17:27:25 +0100, Notion wrote:

> [...]
<snip CIA-paranoia>

> Konklusion: At Israel nu har problemer med hamas, kan de takke sig selv for.

Det kan man vel sige om alting.

Det er vel også Danmark's skyld at vi har så store problemer med
volds-kriminalitet blandt indvandrerne. For hvis vi ikke havde lukket dem
ind, så havde problemerne jo ikke været der.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-09 09:32

> [...]
> volds-kriminalitet blandt indvandrerne. For hvis vi ikke havde lukket dem
> ind, så havde problemerne jo ikke været der.

Ja.

Hvis vi ikke havde lukket dem ind??? Havde vi noget valg ??

At der ikke er taget hånd om de problemer de sidste 10 år skyldes ene og
alene, VK(o). De magter ikke at tage ansvar.

Fra : Steen A.Thomsen

Dato : 10-02-09 13:42

On Tue, 10 Feb 2009 09:31:51 +0100, Notion wrote:

> Ja.
>
> Hvis vi ikke havde lukket dem ind??? Havde vi noget valg ??

Selvfølgelig havde vi da et valg.

> At der ikke er taget hånd om de problemer de sidste 10 år skyldes ene og
> alene, VK(o). De magter ikke at tage ansvar.

Typisk socialistisk. Først skaber man selv en masse problemer (importerer
en masse uintegrerbare mennesker) og bagefter skyder man hele skylden på de
andre fordi de ikke kan løse problemerne.

Vi kunne jo starte med at udvise ALLE kriminelle ikke-danske statsborgere
(og jeg er skide ligeglad med om det er katolikker fra Polen, hinduer fra
Indien, eller muslimer fra Libanon), men det vil socialisterne,
halal-hippierne og de faktaresistente tåber jo ikke være med til.

Fra : @

Dato : 06-02-09 13:22

On Fri, 6 Feb 2009 12:42:22 +0100, "Notion" <daw> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

>Husk at det er Israel som har skabt Hamas.

vrøvl

Hamas og alle andre muhamedanske terrorgrupper er skabt med afsæt i
koranen som jo foreskriver at muhamedanere bør terrorisere alt og alle
indtil hele kloden er omskabt til en stor stinkende muhamedansk
mødding af formørkelse vold dumhed og kvindeundertrykkelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ivannof

Dato : 05-02-09 17:14

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ødelæggelser.
> Hvad bidrager Israel egentlig med til det internationale samfund.?
> Har de slet ikke pungen oppe af lommen ?

Jo, de har betalt krigen og den var ikke helt billig!

Hilsen Ivan

Fra : Tony

Dato : 05-02-09 21:59

> "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, de har betalt krigen og den var ikke helt billig!
>
> Hilsen Ivan

Ja ja, det er meget godt. Men det lader altså ikke til, at der er nogen som
kan forklare mig, om Israel bidrager med genopbygningen, gennem det
internationale samfund.

Tony

Fra : @

Dato : 05-02-09 23:55

On Thu, 5 Feb 2009 15:39:38 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

> [...]
>>> http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1121037.ece . Nej, det drejer

>og i dette her tilfælde er der heller ikke noget som hedder

hvad med erstatning til israelerne for enorme militær- og
sikkkerhedsudgifter som agressive arabiske naboer har påtvunget landet
de sidste 60 år?

>Det internationale samfund betaler med stor glæde for de store ødelæggelser.
>Hvad bidrager Israel egentlig med til det internationale samfund.?
>Har de slet ikke pungen oppe af lommen ?

araberne ligger som de har redt,

hvorfor skulle den angrebne part betale erstatning?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Tony

Dato : 06-02-09 00:33

> [...]
> de sidste 60 år?

> araberne ligger som de har redt,
>
> hvorfor skulle den angrebne part betale erstatning?

Det kan du da have ret i, det er sikkert mig som bytter om på tingene.
Men derfor kunne jeg stadig godt li' at vide, om Israel yder bidrag til det
internationale samfund, for derigennem er med til at finansere
genopbygningen af alt det som de har ødelagt ?

Tony

Fra : @

Dato : 06-02-09 10:25

On Fri, 6 Feb 2009 00:32:43 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

> [...]

>internationale samfund, for derigennem er med til at finansere
>genopbygningen af alt det som de har ødelagt ?

man kan jo også vælge at se på det på den måde at det er
palæstinaaraberne som har ødelagt det for sig selv ved at angribe et
naboland

et for mig meget mere påtrængende spørgsmål er

hvorfor får Israel aldrig humanitær bistand til hjælp med genopbygning
efter de angreb landet er udsat for?

det er ikke kun palæstina-arabere som har fået deres hjem ødelagt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ivannof

Dato : 06-02-09 14:25

> [...]
>

> --
> If you want to make peace, you don't talk to your friends.

Ja, og som jeg har forstået det, så sender palæstinenserne stadig raketter
over grænsen til Israel. Dette forstår jeg som endnu en ny krigserklæring
mod Israel, og så ville jeg, hvis jeg var administrator af internationel
genopbygningshjælp, tøve med at starte genopbygningen til jeg var sikker på
de nye bygninger ikke bare skal være underlag for nye affyringsramper til
palæstinensernes skod-missiler.

Helt ærligt. Så dumme er genopbygningsadministratorer heller ikke!

Hilsen Ivan

Fra : Tony

Dato : 06-02-09 15:15

> [...]
> efter de angreb landet er udsat for?
>
> det er ikke kun palæstina-arabere som har fået deres hjem ødelagt

Jamen det er da osse rigtigt.

Tro endelig ikke, at jeg har meget tilovers for Hamas, men der er altså en
civilbefolkning, at ta' hensyn til.
Mange af dem er jo taget som gidsler i denne krig.

Efter min mening, burde Israel have fortsat ( hvis det var muligt) kampen
indtil Hamas va fuldstændig nedkæmpet.

Ikke med bombninger, som kræver mange civile ofre, og store ødelæggelser,
men ind og optage kampen på landjorden.

Tony

Fra : Martin

Dato : 05-02-09 08:03

On 5 Feb., 15:39, "Tony" <tonycarped...@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Hvad bidrager Israel egentlig med til det internationale samfund.?

> Har de slet ikke pungen oppe af lommen ?

Jo da. Israel er en af verdens største våben-eksportører, så der
flyder en lind strøm af dollaser ned i den store gedeskindspung.

Fra : Tony

Dato : 05-02-09 16:12

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
> [...]

Jo da. Israel er en af verdens største våben-eksportører, så der
flyder en lind strøm af dollaser ned i den store gedeskindspung.

Det er meget muligt, men det besvarer heller ikke mine spørgsmål.

Tony

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-02-09 16:17

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> ... palæstinesernes aggressive adfærd mod et fredeligt og
> demokratisk land, Israel.

Du har godt nok filteret slået til, skal jeg love for.

Fra : Malene P

Dato : 05-02-09 16:57

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Du har godt nok filteret slået til, skal jeg love for.

Skriver jeg noget, der ikke passer? Jeg synes da, at det er lidt aggressivt
at sende raketter ind i Israel på må og få. Jeg mener da også at have hørt,
at Israel er et fredeligt demokrati -ja, faktisk det eneste i hele regionen.
Er du uenig i det, Christian?

Malene P