Hollandsk mand i burka
Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 07:21

Jeg ser at Trykkefrihedsselskabet i går aftes har holdt et møde med en
hollandsk mand, der går under navnet Gregorius Nekshot.

Som følge af ny hollandsk lovgivning, der forbyder folk at vise andet
end den dybeste respekt for religion [læs: islam], tør han ikke længere
stå åbent frem, og selv til et møde i København optræder han nu i burka.

Hans tale kan læses her:

<http://www.sappho.dk/gregorius-nekschots-tale-i-dansk-forfatterforening
..htm>

men det væsentligste er nok at Holland, der i et halvt millenium har
været en lysende fakkel for demokrati og ytringsfrihed, er på vej ned i
totalitarismens mørke.

Uden ytringsfrihed, herunder kritik af troslæresystemer som fascisme og
islam, intet demokrati. Husk på at islam, som defineret af Muhamed og de
første kaliffer, ikke blot er religion, men en altomfattende, totalitær
politisk, juridisk, økonomisk og religiøs ideologi.

Uden den kritik kan man heller ikke få muslimer til at se kritisk på
islam, herunder på De sataniske Vers, og få dem til nå frem til at
Muhamed også andre steder kan have ladet sig snyde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 08:04

"Per Rønne" wrote:
> [...]
> islam, herunder på De sataniske Vers, og få dem til nå frem til at
> Muhamed også andre steder kan have ladet sig snyde ...

Jeg tror nu ikke "indgangen" vil være via De Sataniske Vers, det er FOR
kraftig kost at ligefrem få muslimer til at tro, at "alle menneskers model"
hele tiden blev snydt. Man kan højest få en tilstand hvor man siger "han er
modellen for al menneskelig handlen, MEN tiderne var anderledes i det 7.
århundrede, derfor må vi selv begynde at tænke" eller noget i den stil.

De fleste muslimer VIL ikke overveje om islam skulle tage fejl på et eller
andet punkt, - det ved vi bl.a fra de danske blogge, den samlede mængde
muslimer som overhovedet har villet diskutere islam, har ikke rokket sig en
millimeter i forhold til at "islam er perfekt". Flere har opgivet dialogen,
for uanset hvor respektfulde og langsomt de er gået frem, så ændrer de
bloggende muslimer ikke anskuelse. Der har været et *par* forresten, én som
var troende men åben, og så et par frafaldne eller lunkne, og en enkelt
sekulær muslim, - af dem jeg har set hist og pist de sidste tre år. Der er
ikke ligefrem lyse udsigter, - men ændringen af islam skal jo også komme
indefra.
Måske ER det islams dødskamp vi ser lige nu, men den vil nok tage 50 år, og
den halve verden vil komme til at mærke dens følger.

Her er forøvrigt lige et citat fra "Den moderate lærde muslim Qaradawi" som
apologet plejede at kalde ham, - det var ham der blev omfavnet og kysset af
Londons venstreorienterede borgmester for et par år siden.
Qaradawi er formand for "Det Europæisk Råd for Fatwa og Forskning", - meget
fin mand.

OG som man siger "Der er intet jødehad inden for islam, der er kun tale om
anti-zionisme"

Sheikh Yousuf Al-Qaradhawi: Throughout history, Allah has imposed upon the
[Jews] people who would punish them for their corruption. The last
punishment was carried out by Hitler. By means of all the things he did to
them - even though they exaggerated this issue - he managed to put them in
their place. This was divine punishment for them. Allah willing, the next
time will be at the hand of the believers.
[...]
To conclude my speech, I'd like to say that the only thing I hope for is
that as my life approaches its end, Allah will give me an opportunity to go
to the land of Jihad and resistance, even if in a wheelchair. I will shoot
Allah's enemies, the Jews, and they will throw a bomb at me, and thus, I
will seal my life with martyrdom. Praise be to Allah, Lord of the Worlds.
Allah's mercy and blessings upon you.

ER han ikke sød?