Venstre ved du hvor du har
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 18:20

Sundhedsforsikringer skubber svage patienter bagerst i køen
Information, s. 1, 4 og 5
02.02.2009

Med en sundhedsforsikring i hånden kan man komme til speciallæge med det
samme. Imens skal folk uden forsikring ofte vente i månedsvis. Ifølge den
tidligere formand for Etisk Råd, Ole J. Hartling, er de lange ventetider en
trussel mod sundhedslovens formål om "let og lige adgang til
sundhedsvæsnet." F.eks oplevede Steen Bonde at måtte vente mere end et år på
en tid hos sin neurolog, da han skulle have justeret sin parkinsonmedicin.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 18:26

"Peter K. Nielsen" <vilduhaminadressesåspørgmig> skrev i meddelelsen
> Sundhedsforsikringer skubber svage patienter bagerst i køen

Pis med dig. Hvis køen i det offentlige bliver kortere pga. af de private
læger er begyndt at behandle for det offentlige, så kommer det alle til
gode. Hvis du kigger lidt nærmere på kilden til dine oplysninger
(Kommunistsprøjten "Information"), så har du nok snarere forklaringen på
påstanden.

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 18:31

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:CKudnU52OMIrsRrUnZ2dnUVZ_tfinZ2d@giganews.com...
> [...]
> gode. Hvis du kigger lidt nærmere på kilden til dine oplysninger
> (Kommunistsprøjten "Information"), så har du nok snarere forklaringen på

Det er da utrolig så lidt viden du besidder om det samfund du lever i, men
hvad værrer er du kan åbentbart ikke se længere end til din egen næsetip.

Køen til det offentlige bliver IKKE kortere af at nogle læger har forladt
det offentlige for at tjene op til 9 millioner kr som privat læger. (og
dermed fordyrer de den samlede sundhedsregning til samfundet)

Der er x antal mennesker i dette land der er uddannede inden for området. så
det som det private øges med reduceres i det offentlige, og dermed
forsvinder køerne ikke

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 18:43

> Der er x antal mennesker i dette land der er uddannede inden for området.
> så det som det private øges med reduceres i det offentlige, og dermed
> forsvinder køerne ikke

Aha ... så der er ingen læger der arbejder udover de 37 timer i det
offentlige?

/Kim

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 18:46

Kim Frederiksen wrote:
> "Peter K. Nielsen" <vilduhaminadressesåspørgmig> skrev i meddelelsen

> Aha ... så der er ingen læger der arbejder udover de 37 timer i det
> offentlige?

Ikke ifølge dig selv:
"Eller som minimum en effektivisering, således at de rent
faktisk arbejdede for deres løn..."
oZSdnauocv0JsxrUnZ2dnUVZ_uudnZ2d@giganews.com

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 19:02

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Ikke ifølge dig selv:
> "Eller som minimum en effektivisering, således at de rent
> faktisk arbejdede for deres løn..."
> oZSdnauocv0JsxrUnZ2dnUVZ_uudnZ2d@giganews.com

Dumhed og dovenskab er et generelt problem i det offentlige. Der er dog
visse grupper jeg respekterer mere end andre. Politifolk, brandfolk og læger
hører bl.a. til denne kategori.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 19:10

Kim Frederiksen wrote:

> Dumhed og dovenskab er et generelt problem i det offentlige.

Sjovt som du skifter én "væg-til-væg" generalisering for en anden.
Dét er dumhed og dovenskab.

>Der er dog
> visse grupper jeg respekterer mere end andre.

Hvad har din respekt at gøre med offentlige ansattes
eventuelle dumhed og dovenskab ?

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 19:48

Kim Frederiksen wrote:

> Dumhed og dovenskab er et generelt problem i det offentlige. Der er dog
> visse grupper jeg respekterer mere end andre. Politifolk, brandfolk og
> læger
> hører bl.a. til denne kategori.

M.h.t. dumhed, prøv at tjekke hvad kvalifikationer man skal have indenfor
de forskellige arbejdspladser indenfor det offentlige:
https://job.jobnet.dk/jobbanken/ViaJobIStaten/JobIStatenPerLan.aspx

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 21:21

> M.h.t. dumhed, prøv at tjekke hvad kvalifikationer man skal have indenfor
> de forskellige arbejdspladser indenfor det offentlige:
> https://job.jobnet.dk/jobbanken/ViaJobIStaten/JobIStatenPerLan.aspx

Kim var jo NØDT til at føre debatten over i noget andet, da han jo godt selv
ku se at han var på yderst dybt vand

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 21:20

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:b9WdnQKtpK2DqBrUnZ2dnUVZ_qTinZ2d@giganews.com...

> Dumhed og dovenskab er et generelt problem i det offentlige. Der er dog
> visse grupper jeg respekterer mere end andre. Politifolk, brandfolk og
> læger hører bl.a. til denne kategori.

lige nu udviser du da dumhed ud over noget der ses i det offentlige med den
generalisering af hele faggrupper som dumme og dovne

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 21:56

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> den
> generalisering af hele faggrupper som dumme og dovne

For nogle faggrupper antager et ansættelsesforhold indenfor
det offentlige filantropisk karakter.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : HAWK

Dato : 02-02-09 22:01

> For nogle faggrupper antager et ansættelsesforhold indenfor
> det offentlige filantropisk karakter.

hvilke faggrupper tænker du på????

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 22:03

HAWK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> hvilke faggrupper tænker du på????

It-området og senest læger.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : HAWK

Dato : 02-02-09 22:10

> It-området og senest læger.
>

> --
> Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
du ved da vist ikke ret meget om hvilke arbejdsforhold en hospitalslæge
bydes

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 22:13

HAWK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> du ved da vist ikke ret meget om hvilke arbejdsforhold en hospitalslæge
> bydes

Det er faggrupperne der er filantropisk ..i.e. de kan tjene mere i det
private.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : HAWK

Dato : 02-02-09 22:22

> Det er faggrupperne der er filantropisk ..i.e. de kan tjene mere i det
> private.

OK så misofrstod jeg dig totalt. jeg troede du mente det modsatte - vi er
enige

Fra : Michael Weber

Dato : 02-02-09 22:26

HAWK wrote:

> OK så misofrstod jeg dig totalt. jeg troede du mente det modsatte - vi er
> enige

Nu gjorde jeg det jo heller ikke nemmere da mit indlæg jo kunne
forstås begge veje. Jeg skulle nok lige have præciseret hvilken vej jeg
mente.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-09 22:16

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> du ved da vist ikke ret meget om hvilke arbejdsforhold en hospitalslæge
> bydes

De lønnes godt og kan ved samtaler med ulykkelige patiener gøre megen gavn
og nogen gør dett

Andre er papirnussere

Lægevidenskab har ikke de muligheder for mirakler som medierne påstår

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-02-09 22:31

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og nogen gør dett
>
> Andre er papirnussere
>
> Lægevidenskab har ikke de muligheder for mirakler som medierne påstår

Det er mest placebo, lidt nervemedicin til hypokondere, gips på brækket ben,
jomfruhinder til muhamsere og en masse geriatri som hører til på et
alderdomshjem som der ikke er råd til pga muhamserimporten.

Alt i alt stort set værdiløst.

Mvh
Martin

Fra : HAWK

Dato : 02-02-09 22:33

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-02-09 23:35

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvorfor skriver du under forskellige navne i samme tråd, og hvorfor er du så
ualmindelig dårlig til at citere?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 02-02-09 23:56

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skriver du under forskellige navne i samme tråd, og hvorfor er du
> så ualmindelig dårlig til at citere?

fordi jeg ikke altid sidder ved den samme PC

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-02-09 10:21

> fordi jeg ikke altid sidder ved den samme PC

Og det er dig helt umuligt at skrive under samme navn, fordi du sidder ved
flere maskiner?

Hvad er grunden til, at du har forskelligt nick afhængig af PC?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-02-09 00:00

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

>jeg er sikker på at lægevidenskaben kan gøre noget ved din angstneurose

Pas du hellere din placebo-medicin.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-09 05:54

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Det er mest placebo, lidt nervemedicin til hypokondere, gips på brækket
> ben,

Vedr hjernen er lægerne helt uden indsigt, men håndværket med brækkede ben i
gips bliver de bedre og bedre til
Den tyske opfindelse, gips, fra WW1-feltlasaretterne og indre metalstøtte
til brækkede knogler, lærte de allierede efterhånden, men nu indføres ydre
metal-fixering så der kan kommme ventilation til såret og mindre kløe. Noget
kan de.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-02-09 17:58

> [...]
> til brækkede knogler, lærte de allierede efterhånden, men nu indføres ydre
> metal-fixering så der kan kommme ventilation til såret og mindre kløe.

Jeg hørte i går Frank Møller Aarestrup, som netop har modtaget
Videnskabsministerens eliteforskningspris og som forsker i bakteriernes
stigende modstandsdygtighed mod medicin, som mente at det ikke var
usandsynligt at bakterierne vandt våbenkapløbet. - Den dag kan hospitalerne
lukke ned for al kirurgi.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 21:19

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:4MKdnQgb2KxVrRrUnZ2dnUVZ_jKdnZ2d@giganews.com...

jo det går jeg da stærkt ud fra der er