Pølsetarm
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-02-09 10:43

Hvor køber jeg rensede saltede tarme til pølseproduktion?

Fra : Hauge

Dato : 02-02-09 10:52

3140 Abildgaard wrote:
> Hvor køber jeg rensede saltede tarme til pølseproduktion?

Føtex og Bilka har dem.
Afhænger jo af hvad "produktion" er for en størrelse.

Mvh Hauge

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-02-09 11:00

Hauge wrote:

> Føtex og Bilka har dem.
> Afhænger jo af hvad "produktion" er for en størrelse.
>
> Mvh Hauge

Hjemmeproduktion Takker.

Fra : Rene Efternavn

Dato : 02-02-09 12:37

3140 Abildgaard <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev:

>Hjemmeproduktion Takker.
>
>--

Hej Torben
De tarme du kan kæbe i supermarkederne er svinetarme som egenr
sig fortrinligt til medister- og grillpølser
Specielt omkring juletid kan du finde dem mange steder.
Jeg plejer at købe stort ind og smide dem i fryseren, så holder
de utrolig lang tid blot man sørger for at de ikke tørrer ud.

Hvis du er efter at lave wienerpølser (lammetarme) eller
spegepølser (oksetarme eller fibertarme) eller hvad du nu kunne
lyste, så var mantra'et for få år siden DAT-SCHAUB i Kødbyen,
København.
Jeg har ikke handlet hos dem i nogle år nu, så jeg ved ikke om
de stadig er på banen.
Ellers kan du som regel få din lokale slagtermester til at tage
mod en bestilling, og hvis han ved at du lægger en del penge i
hans butik er der god chance for at han vil sælge dem til en
ordentlig pris.

Go' fornøjelse, det smager himmelsk

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-02-09 17:37

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor køber jeg rensede saltede tarme til pølseproduktion?

Prøv også at kigge hos : www.danishoutdoor.dk

Steen

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-02-09 21:07

Steen Jakobsen wrote:
> "3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Prøv også at kigge hos : www.danishoutdoor.dk
>
> Steen

Ser spændende ud!

Fra : MaG

Dato : 02-02-09 21:22

Hej!

Kunne man få en opskrift på de der hjemmelavede pølser?!

Hilsen
Maria

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 02-02-09 22:27

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Kunne man få en opskrift på de der hjemmelavede pølser?!

Det kan du finde på: www.grillguru.dk men siden er under ombygning idag så
jeg kan ikke give dig en link idag.
Siden kommer op igen imorgen engang. Den kan virkeligt anbefales hvis man
kan lide hjemmelavede delikatesser og god mad.

Mvh, Steen.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 03-02-09 09:27

Steen Jakobsen wrote:

> [...]
> Siden kommer op igen imorgen engang. Den kan virkeligt anbefales hvis
> man kan lide hjemmelavede delikatesser og god mad.

Sjovt nok også der, jeg endelig fandt en brugbar manual. Kogebøgerne er ikke
ligefrem overfyldt med pølseopskrfter.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-02-09 15:29

> Sjovt nok også der, jeg endelig fandt en brugbar manual. Kogebøgerne er
> ikke ligefrem overfyldt med pølseopskrfter.

Nej og de fleste tror nok ligesom jeg selv gjorde, at den slags kun er for
proffesionelle, selvom det faktisk er nemt nok.

Steen.

Fra : Max

Dato : 03-02-09 17:02

Hej Abildgaard

> Sjovt nok også der, jeg endelig fandt en brugbar manual. Kogebøgerne
> er ikke ligefrem overfyldt med pølseopskrfter.

Nej, jeg kikke da lige i reolen og der vrimler det ikke ligefrem med
bøger om pølsefremstilling, kun en enkelt kan det blive til:

Karl Friedrich Schmidt
Hjemmelavede Pølser
Forlaget Danmark
Oversat fra tysk 1985

og der er et kapitel i
Kringelbachs Salte- og røgebog

og omtale af fremstillingen af pølser i bogen
Røgning for smagens skyld.

--
Mvh Max