Ekstremisme i Malmø, - hvad er problemet?
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-09 20:49

Der ER ikke noget problem iflg velmenere, det er kun noget "man" forestiller
sig.

"Udsatte byområder i Malmø præges af religiøs ekstremisme "

Kvinder tvinges til at bære slør, og hvor unge tvinges til at tage afstand
fra det svenske samfund i Rosengårds-ghettoen i Malmøs udkant.

»Det er en trussel mod demokratiet«, sagde integrationsminister Nyamko
Sabuni (FP), da hun onsdag modtog rapporten 'Trussel mod demokrati og
værdigrundlag - en situationsrapport fra Malmø'.

Rapporten er baseret på interviews med politifolk, socialrådgivere, skoler
og frivillige organisationer fra byområdet Rosengård.

Undersøgelserne er foretaget af forskerne Magnus Ranstorp og Josefine Dos
Santos fra Försvarshögskolan og Centrum for asymmetriske trussels-og
terrorismestudier.

Trusler giver stigende radikalisering
De giver et indtryk af en almindelige radikalisering i bydelen i de seneste
fem år.

Forskerne beskriver, hvordan islamister med tilknytning til kældermoskér
eller kulturforeninger prædiker isolation og opbygger en trusselskultur.

Kvinder, som ikke tidligere har skullet bære slør, er blevet tvunget til
det, når de er kommet til Rosengård, hvor drenge og piger opfordres til ikke
at lege sammen.

Den svenske integrationsminister har ikke umiddelbart forslag til, hvad der
skal gøres ved problemerne af stat eller kommune.

Unge mænd tager afstand fra samfundet
Ifølge Aje Carlbom, der er forsker ved Malmø højskole, så er det først og
fremmest unge mænd i alderen mellem 18 og 35 år, som tiltrækkes af de
radikale muslimske kredse og dermed tager afstand fra det almindelige
samfund.

»Disse mennesker er ikke modtagelige for rationelle eller nuancerede
argumenter. De ser verden i en sort-hvid skala, de onde og de gode«, siger
Carlbom, som mener, at der er en åbning for samfundet i et samvirke med
moderate muslimer.

Ritzau
-----------

Sørme godt det ikke er noget problem, - ellers ville det jo være et problem,
at problemerne med ekstremisme stiger og stiger.

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 29-01-09 21:16

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Der ER ikke noget problem iflg velmenere, det er kun noget "man"
> forestiller sig.
>
> "Udsatte byområder i Malmø præges af religiøs ekstremisme "

Ja, sådan er de svenskere.

Det er ikke uden grund, at Sverige er det land, som Danmark
har ført flest krige mod.

Fra : P.N

Dato : 29-01-09 21:43

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sørme godt det ikke er noget problem, - ellers ville det jo være et
> problem, at problemerne med ekstremisme stiger og stiger.

Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din
skribentvirksomhed??.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-01-09 22:32

On Thu, 29 Jan 2009 21:43:13 +0100, P.N wrote:

> Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din
> skribentvirksomhed??.

Som sædvanlig skyder du budbringeren, når du ikke kan lide budskabet.

Fra : @

Dato : 29-01-09 22:43

On Thu, 29 Jan 2009 21:43:13 +0100, "P.N" <pn@tdc.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

>Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din
>skribentvirksomhed??.

den gør den heller ikke

han beskriver jo netop ikke religion

men den omsiggribende koran-nazisme

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 29-01-09 22:56

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din
> skribentvirksomhed??.

Eksemplet på manden der har forstået budskabet..... eller sådan noget.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 09:09

P.N wrote:
> [...]
> meddelelse news:000819b2$0$7270$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din

Så du kender ikke forskel på "særlig meget" og "det hele"?

Islam bliver dette århundredes største problem, - man ville jo være idiot,
hvis man ikke beskæftigede sig med det emne.

Fra : P.N

Dato : 30-01-09 13:36

> Så du kender ikke forskel på "særlig meget" og "det hele"?
>
> Islam bliver dette århundredes største problem, - man ville jo være idiot,
> hvis man ikke beskæftigede sig med det emne.

Jeg var en tur inde byen her den anden dag og det jeg så var velintegrerede
unge mennesker der gik på handelskole og jeg er sikker på at inden længe må
vi importere unge fra de muslimske lande for at opretholde vores
levestandard og terror det kan man vænne sig til, der dør 700 om året pga
bilisme og hvor mange er døde i DK pga terror??. Vi kan sagtens acceptere at
der dør nogle ganske få pga Islam, hvis det så tilgengæld betyder at vores
levestandard forbliver uændret. Med mindre at du vil ha fremmede fra Indien
eller Kina, men det er så en helt anden problematik.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-01-09 13:53

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> Vi kan sagtens acceptere at der dør nogle ganske få pga Islam, hvis det så
> tilgengæld betyder at vores levestandard forbliver uændret.

For en psykopat-troll som dig ville problemet være lille

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-01-09 13:57

On Fri, 30 Jan 2009 13:36:19 +0100, P.N wrote:

> [...]
> unge mennesker der gik på handelskole og jeg er sikker på at inden længe må
> vi importere unge fra de muslimske lande for at opretholde vores

Det er da noget værre vrøvl. HVIS vi blev nødt til at importere
arbejdskraft, så behøved det da IKKE at være fra muslimske lande.

>og terror det kan man vænne sig til,

Det er muligt at DU kan, men jeg VIL ikke.

>der dør 700 om året pga
> bilisme og hvor mange er døde i DK pga terror??.

Der dør også en masse af alderdom, men det er da lige så irrelevant som
trafikofre.

>Vi kan sagtens acceptere at
> der dør nogle ganske få pga Islam,

Med "vi" kan du da kun mene dig og din bændelorm, for jeg tvivler på at
nogen andre vil acceptere drab pga. en syg ideologi.

>hvis det så tilgengæld betyder at vores
> levestandard forbliver uændret.

Den ville utvivlsomt blive MEGET dårligere. Bare se på alle de lande hvor
islam har overtaget.

>Med mindre at du vil ha fremmede fra Indien
> eller Kina, men det er så en helt anden problematik.

Jeg vil 1.000 gange hellere have indere/kinesere/polakker/filippinere og
lign. for dem er der ikke nævneværdige problemer med.

Fra : @

Dato : 30-01-09 16:04

On Fri, 30 Jan 2009 13:56:36 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det er da noget værre vrøvl. HVIS vi blev nødt til at importere
>arbejdskraft, så behøved det da IKKE at være fra muslimske lande.

muhamedaner og arbejdskraft er to uforlignelige størrelser

det eneste muhamedanere er gode til er

at være dårlige eksmpler

omdanne frodige lande til møddinger

formere sig uhæmmet uden tanke på forsørgelse af egen yngel

samt være til fare og gene for alle andre

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 16:39

P.N wrote:
> [...]
> Islam, hvis det så tilgengæld betyder at vores levestandard forbliver
> uændret. Med mindre at du vil ha fremmede fra Indien eller Kina, men

Der er normalt ingen problemer med folk fra Indien eller Kina, - eller
Filippinerne eller Vietnam.
Se på Danmarks Statistik fra i år, og se på hvem der er i arbejde, og hvem
der IKKE er overkriminelle.

Islam er noget helt i særklasse.

Fra : P.N

Dato : 30-01-09 16:49

> [...]
> Filippinerne eller Vietnam.
> Se på Danmarks Statistik fra i år, og se på hvem der er i arbejde, og hvem

Hvilket selvfølgelig hænger sammen på den måde at Muslimer udgør den største
del af indvandrere. At foreks kinesere og Indere ikke optræder i den
negative statestik skyldes uden tvivl også at de ikke er udsat for
diskrimination og racehad og overfald fra danskere. Jeg har arbejdet sammen
med muslimske indvandrere der har måttet flygte for deres liv pga voldelige
danskere. Jeg bemærker at du ingen kommentar har til de ekstremt hadske
antimuslimske indlæg der konstant dukker her i gruppen.

Fra : @

Dato : 30-01-09 17:30

On Fri, 30 Jan 2009 16:49:07 +0100, "P.N" <pn@tdc.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

>Hvilket selvfølgelig hænger sammen på den måde at Muslimer udgør den største
>del af indvandrere.

nej

det hænger uløseligt sammen med at muhamedanere ikke VIL være en del
af noget samfund ud over umma

prøv at se lidt på hvordan verden fungerer -

se på medlemmerne af OIC

prøv at sammenligne disse lande med vesteuropæiske lande, eller japan,
Kina eller Vietnam

hvis ikke et OIC-medlemsland tilfældigvis er placeret oven på et
oliehav hvad har et sådant land da at byde på

hvilken fødevareeksport har de

hviken anden eksport har de

altså bortset fra eksport af overskudspopulation religiøs formørkelse
og terrorisme

hvor mange Nobelpriser modtager deres forskere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-01-09 18:31

On Fri, 30 Jan 2009 16:49:07 +0100, P.N wrote:

> Hvilket selvfølgelig hænger sammen på den måde at Muslimer udgør den største
> del af indvandrere.

Sikke noget vrøvl. Der er RELATIVT langt flere kriminelle muslimer, end af
de andre nationaliteter som nævnes.

>At foreks kinesere og Indere ikke optræder i den
> negative statestik skyldes uden tvivl også at de ikke er udsat for
> diskrimination og racehad og overfald fra danskere.

Det var dog den latterligste bortforklaring jeg har set længe.

>Jeg har arbejdet sammen
> med muslimske indvandrere der har måttet flygte for deres liv pga voldelige
> danskere.

Er det knivstikkende indvandrere, som bagefter får et par på hovedet. ?

>Jeg bemærker at du ingen kommentar har til de ekstremt hadske
> antimuslimske indlæg der konstant dukker her i gruppen.

Det er KUN ord, overfald og knivstikkerier er VIRKELIGHED.

Fra : P.N

Dato : 30-01-09 19:34

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er KUN ord, overfald og knivstikkerier er VIRKELIGHED.

Jamen jeg er ikke et sekund i tvivl om at de har haft alle de gode grunde
til stikke dem ned som tænkes kan.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 30-01-09 20:00

On Fri, 30 Jan 2009 19:34:08 +0100, P.N wrote:

> Jamen jeg er ikke et sekund i tvivl om at de har haft alle de gode grunde
> til stikke dem ned som tænkes kan.

Der findes INGEN "gode grunde" til at stikke folk ned.

Fra : DADK

Dato : 31-01-09 17:40

Steen A. Thomsen wrote:

> Der findes INGEN "gode grunde" til at stikke folk ned.

Netop. Der findes heller ikke gode grunde til at gå med kniv.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-01-09 18:16

On Sat, 31 Jan 2009 17:40:17 +0100, DADK wrote:

> Netop. Der findes heller ikke gode grunde til at gå med kniv.

Jo, hvis man er på jegt eller fisketur, men ikke inde i byerne.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-01-09 18:36

On Sat, 31 Jan 2009 18:16:13 +0100, Steen A. Thomsen wrote:

> Jo, hvis man er på jegt eller fisketur, men ikke inde i byerne.

Lortetastatur.

Der skulle selvfølgelig stå "jagt".

Fra : @

Dato : 31-01-09 21:34

<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Jo, hvis man er på jegt eller fisketur, men ikke inde i byerne.

mener du i ramme alvor at det er det lille fåtal som ikke opfører sig
ordentligt der skal sætte dagsordenen for hvad andre må eller ikke må
medbringe af nyttige redskaber?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-01-09 22:11

On Sat, 31 Jan 2009 21:34:24 +0100, @ wrote:

> mener du i ramme alvor at det er det lille fåtal som ikke opfører sig
> ordentligt der skal sætte dagsordenen for hvad andre må eller ikke må
> medbringe af nyttige redskaber?

En kniv er ikke et nyttigt redskab inde i en by, ligesom en pistol heller
ikke er (bortset fra for røvere).

Fra : @

Dato : 31-01-09 22:14

On Sat, 31 Jan 2009 22:10:36 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>En kniv er ikke et nyttigt redskab inde i en by, ligesom en pistol heller
>ikke er (bortset fra for røvere).

en kniv er altid et nyttigt redskab,
det er jo ikke kniven der har ændret sig, det er menneskene,

hvad med at sætte ind der hvor der retteligt bør sættes ind?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 31-01-09 22:20

On Sat, 31 Jan 2009 22:14:07 +0100, @ wrote:

> en kniv er altid et nyttigt redskab,

Sludder. Hvad vil du bruge den til ?

<snip gentagelser>

Fra : @

Dato : 01-02-09 09:47

On Sat, 31 Jan 2009 22:19:33 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Sludder.

nej absolut ikke

>Hvad vil du bruge den til ?

ganske underordenet,

hvorfor skal andre blande sig i hvad jeg finder det betimeligt altid
at medbringe af nyttige ting?

><snip gentagelser>

men du ønsker altså ikke at svare på:

mener du i ramme alvor at det er det lille fåtal som ikke opfører sig
ordentligt der skal sætte dagsordenen for hvad andre må eller ikke må
medbringe af nyttige redskaber?

prøv lige at tænke nærmere over:

staten beskytter IKKE borgerne ved at afvæbne dem, tværtimod

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 10:27

On Sun, 01 Feb 2009 09:47:11 +0100, @ wrote:

> nej absolut ikke

> ganske underordenet,

Hvordan kan du kalde det et "nyttigt redskab", når du ikke kan fortælle
hvad der er "nyttigt" ved det. ?

<snip flere gentagelser>

Fra : Egon Stich

Dato : 01-02-09 16:24

> Hvordan kan du kalde det et "nyttigt redskab", når du ikke kan fortælle
> hvad der er "nyttigt" ved det. ?
>
> <snip flere gentagelser>

Der er skam mange nyttige sider ved en kniv.
Personligt kunne jeg ikke tænke mig at undvære den.

Du vil have exempler?
Gerne.

Jeg var hos tømmerhandleren.
Et ægtepar, ned anhænger, havde fået et par stabler bipsplader kørt hen ved
hængeren af en på stedet ansat.
Nu skulle de læsse.
Stor fortvivlelse, idet pladerne var emballeret i plastic, og de kunne ikke
løfte en balle af gangen, men måtte af med plasticen.
Og det kunne de jo ikke.....

Ikke før jeg, som den hjælpsomme mand jeg er, fremdrog min kniv, og skar
pakkerne op.

Smart - ikke?

Hvad ville du have gjort i en lignende situation?
Forsøgt med tænderne?

Hvorledes vil du forøvrigt, når den tid kommer, hvor din fortænder har
krævet skilsmisse, spise f.ex. et æble uden at have en kniv til at
fremstille passende stykker med?

Fastsiddense sikkerhedssele, f.ex.?
Mon ikke du ville være glad, om der var en kniv til stede?

Eller dit halstørklæde i en svingdør?

Om en kniv er nyttig?
Den er uundværlig.

Hvad du, og de "handlekraftige" politikere gør jer til talsmænd for, er
alene tåbelig symptombehandling.
Tåbelig, fordi den jo bevisligt IKKE fungerer efter hensigten.

Egon

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 17:15

On Sun, 1 Feb 2009 16:24:10 +0100, Egon Stich wrote:

> [...]
>
> Jeg var hos tømmerhandleren.
> Et ægtepar, ned anhænger, havde fået et par stabler bipsplader kørt hen ved

Sjov slåfejl.

> Nu skulle de læsse.
> Stor fortvivlelse, idet pladerne var emballeret i plastic, og de kunne ikke
> løfte en balle af gangen, men måtte af med plasticen.
> Og det kunne de jo ikke.....

Hvad med ham fra tømmerhandleren.? Var det ligesom ikke hans arbejde.?

> [...]
>
> Hvorledes vil du forøvrigt, når den tid kommer, hvor din fortænder har
> krævet skilsmisse, spise f.ex. et æble uden at have en kniv til at

Det er da ikke noget problem.

> Fastsiddense sikkerhedssele, f.ex.?
> Mon ikke du ville være glad, om der var en kniv til stede?
>
> Eller dit halstørklæde i en svingdør?

Dine eksempler bliver mere og mere vanvittige.

> [...]
> alene tåbelig symptombehandling.
> Tåbelig, fordi den jo bevisligt IKKE fungerer efter hensigten.

Jeg kan så bare konstatere at vi er totalt uenige mht. knive i byerne.

Fra : @

Dato : 02-02-09 00:40

On Sun, 1 Feb 2009 17:14:57 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Jeg kan så bare konstatere at vi er totalt uenige mht. knive i byerne.

hvad med at forholde dig til virkeligheden

hvilken påviselig effekt har "knivloven" haft på antallet af
knivstikkerier?

mener du i ramme alvor at det er knive og ikke mennseker som er
farlige?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 02-02-09 10:07

On Mon, 02 Feb 2009 00:39:47 +0100, @ wrote:

> hvad med at forholde dig til virkeligheden

Det gør jeg da.

> hvilken påviselig effekt har "knivloven" haft på antallet af
> knivstikkerier?

Hvilken relevans har det. ?

Der er ingen fornuftige grunde til at rende rundt med kniv inde i en by.

> mener du i ramme alvor at det er knive og ikke mennseker som er
> farlige?

Nu digter du en stråmand.

Selvfølgelig er det mennesker der er farlige og en person med en kniv er
farligere end hvis denne person ikke havde en kniv.

Fra : @

Dato : 02-02-09 12:34

On Mon, 2 Feb 2009 10:07:02 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Selvfølgelig er det mennesker der er farlige og en person med en kniv er
>farligere end hvis denne person ikke havde en kniv.

og så har lovgiverne i al deres "visdom" nu sørget for at det kun er
lovbrydere der kan være farlige

du har endnu ikke kunnet komme med et enste argument for at jeg ikke
skulle have lov til at medbringe en kniv hvor end jeg færdes

at forbyde folk at bære og besidde en kniv er topmålt tåbeligt

hvad har DU mod at andre folk selv vælger hvike værktøjer de ønsker at
bære rundt på?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-09 12:53

> Sjov slåfejl.

> Hvad med ham fra tømmerhandleren.? Var det ligesom ikke hans arbejde.?

Mon dog?
Forøvrigt en sølle opfattelse, at man tilsyneladende skal have særligt
autoriserede personer til at hjælpe?
Når man kan klare sig selv?
Blot man har en lommekniv.

> Det er da ikke noget problem.

Du bliver klogere med alderes--

> Dine eksempler bliver mere og mere vanvittige.

Siger den mindre begavede, da han ikke kan imødegå, at exemplerne faktisk er
temmelig gode til at vise det vanvittige i drømmen om det værktøjsløse
menneske.

Eller du er pen og blækhusarbejder, der aldrig møder større problemer, end
at blyantspidseren er i udu?

> Jeg kan så bare konstatere at vi er totalt uenige mht. knive i byerne.

Jamen ser du:
Du, I, har jo ikke antydningen af et argument for de vanvittige pleaserlove,
der vedtages.

Derimod masser af krumspring for at skjule den kendsgerning, at : Knivloven
virker jo ikke..!!

Den kan du ikke platte dig ud af.

Egon

Fra : @

Dato : 02-02-09 14:50

On Mon, 2 Feb 2009 12:53:16 +0100, "Egon Stich" <ukendt@mail.dk>
wrote:

>Eller du er pen og blækhusarbejder, der aldrig møder større problemer, end
>at blyantspidseren er i udu?

når det sker kan man jo spidse blyanten med sin kniv -

nåe nej . . nogle tankeløse politikere har jo forbudt folk at have
værktøj i lommen

> [...]
>der vedtages.
>
>Derimod masser af krumspring for at skjule den kendsgerning, at : Knivloven

jo jo

knivloven virker skam ganske udmærket- den gør almindelige borgere til
forbrydere

anden virkning har den så heller ikke

antallet af knivtrusler/knivstikkeri/knivdrab er nemlig ikke faldet
efter denne tåbelige lovs vedtagelse

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 02-02-09 00:24

On Sun, 1 Feb 2009 10:26:53 +0100, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Hvordan kan du kalde det et "nyttigt redskab", når du ikke kan fortælle
>hvad der er "nyttigt" ved det. ?

igen

ganske underordnet

hvis jeg finder det nyttigt at medbringe en kniv - eller en
blyantspidser

hvilke grunde skulle der være til at _nogen som helst_ skal blande sig
i dette ?

du kan ikke give en eneste god grund til at jeg ikke skal bære en
solid god kniv i bæltet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 01-02-09 16:14

> En kniv er ikke et nyttigt redskab inde i en by, ligesom en pistol heller
> ikke er (bortset fra for røvere).

Her lader du ideologien, eller hvad man skal kalde det, fordrive
eftertænksomheden.

En kniv er jo i virkeligheden et både nyttigt og uundværligt værktøj.

Men kan naturligvis, som så mange andre værktøjer, bruges til tåbelige ting.

Faktisk ganske som love kan.
Hvor meget tror man mod det hjælper, at forbyde hele landets befolkning at
have et nyttigt værktøj i lommen?

Tror man virkelig, at dette er vejen frem?

Legemsbeskadigelse er forbudt.
Dette burde jo egentlig være rigeligt.

Ikke sandt?

Fra : @

Dato : 02-02-09 00:36

On Sun, 1 Feb 2009 16:13:40 +0100, "Egon Stich" <ukendt@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Faktisk ganske som love kan.
>Hvor meget tror man mod det hjælper, at forbyde hele landets befolkning at

det hjælper ikke en disse

voldsforbrydere overholder jo netop IKKE gældende lov

uanset om det gælder besiddelse af kniv eller skydevåben

>Tror man virkelig, at dette er vejen frem?

at afvæbne befolkningen er IKKE at beskytte befolkningen - tværtimod

God created man

Colt made men even

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 31-01-09 21:27

On Sat, 31 Jan 2009 17:40:17 +0100, "DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Netop. Der findes heller ikke gode grunde til at gå med kniv.

en kniv er et redskab som alle andre redskaber og et af de redskaber
menesket har fremstillet båret og anvendt i mange tusinde år, på grund
af dette redskabs nytte

giv lige en enste god grund til at jeg ikke må have et sådant redskab
på mig?

at andre misbruger noget er ikke nogen god grund?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 01-02-09 16:07

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Netop. Der findes heller ikke gode grunde til at gå med kniv.

Prøv du at æde et æble uden tænder---
Og uden kniv.

Egon

Fra : @

Dato : 02-02-09 00:20

>Netop. Der findes heller ikke gode grunde til at gå med kniv.

jo da

hvis man er ordentligt opdraget medbringer man altid en kniv og en
ende snor

uden disse to ting er man ikke påklædt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 09:40

@ wrote:

> jo da
>
> hvis man er ordentligt opdraget medbringer man altid en kniv og en
> ende snor
>
> uden disse to ting er man ikke påklædt

Og et grill-spyd.

Fra : @

Dato : 02-02-09 12:31

On Mon, 2 Feb 2009 09:40:23 +0100, "Knud Larsen"
<mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote:

>Og et grill-spyd.

hvis du ikke føler dig påklædt uden et grillspyd så må du jo have
sådan et med dig

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-09 12:55

> Og et grill-spyd.

Grillspyd?
Til hvad dog?

Skal man riste en pølse, bruger man sin kniv til at spidse en pind til
formålet.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 13:03

Egon Stich wrote:
> [...]
>>

> Grillspyd?
> Til hvad dog?
>
> Skal man riste en pølse, bruger man sin kniv til at spidse en pind til

Så det er sådan man gør, jeg havde holdt pølsen inde over ilden, men det
gjorde alt for ondt i fingrene

Da jeg var dreng på Ruder Konges tid, da havde vi alle en spejderkniv, ELLER
bedre, dét gav prestige. Vi tog dem dog ikke med i skole, eller brugte dem
til at stikke hul i andre mennesker, sjovt nok var den indlysende tanke ikke
faldet os ind.

Fra : @

Dato : 02-02-09 14:51

On Mon, 2 Feb 2009 13:02:45 +0100, "Knud Larsen"
> [...]

>til at stikke hul i andre mennesker, sjovt nok var den indlysende tanke ikke

nej netop

og hvorfor så forbyde folk at have et sådant nyttigt redskab med sig?

man stopper IKKE forbryderne ved at afvæbne befolkningen - tværtimod

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-09 13:27

> Så det er sådan man gør, jeg havde holdt pølsen inde over ilden, men det
> gjorde alt for ondt i fingrene

Man kan altså kalde dig: Et brændt barn?

> [...]
> ELLER bedre, dét gav prestige. Vi tog dem dog ikke med i skole, eller
> brugte dem til at stikke hul i andre mennesker, sjovt nok var den

Måske kan dette skyldes, at vores generationer blev opdraget til at begå os
med værktøj af forskellig art?
Og ikke fik frataget denne mulighed af østrogenstinkende
børneopbevaringssteder?

Angående det med at falde os ind--
Naturligvis ikke.
Alene det, at vi på et tidligt tidspunkt oplevede, at vi selv blødte, om vi
skar os under grillspydssnitning, gjorde jo, at vi på dette område blev
"brændte børn"--
Der vidste bedre.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 15:32

Egon Stich wrote:
> [...]

> Alene det, at vi på et tidligt tidspunkt oplevede, at vi selv blødte,
> om vi skar os under grillspydssnitning, gjorde jo, at vi på dette

Dem der bruger knivene i dag gør det jo netop fordi de kan få folk til at
bløde, jo mere jo bedre, - det er tidsånden der er forandret, ikke
erfaringen med at skære sig på en kniv.

Fra : Egon Stich

Dato : 04-02-09 15:51

> Dem der bruger knivene i dag gør det jo netop fordi de kan få folk til at
> bløde, jo mere jo bedre, - det er tidsånden der er forandret, ikke
> erfaringen med at skære sig på en kniv.

Det ene er måske en delvis følge af det andet

Egon

Fra : @

Dato : 30-01-09 20:34

On Fri, 30 Jan 2009 19:34:08 +0100, "P.N" <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]
>til stikke dem ned som tænkes kan.
>

>Hvilket selvfølgelig hænger sammen på den måde at Muslimer udgør den største

nå PN lad os nu se et svar

Fra : pm

Dato : 31-01-09 03:00

Jeg skl hverken udtrykke for eller imod fremmed indvandring, men undrer mig
over flere debatørers holdning.
Mest undrer jeg mig over PN som på den særeste vis bortforklarer stort set
alt på en til tider infantil sprogbrug og senest sammenligner trafikofre med
terrorofre som en nødvendighed. I den sammenligning falder det ham ikke et
eneste øjeblik ind, at trafikofre er uforsætlige ulykker og terror er
forsætligt og nøje planlagte "ulykker", altså to helt uforlignelige
størrelser
Personligt kunne jeg godt tænke mig at møde PN, årsagen er her ligegyldig,
men der tænkes ikke på vold.
PN er måske en velfungerende indvandrer ( behersker sproget til fulde) men
jeg har en nagende mistanke om en mulig personforstyrrelse..... ville det
ikke tjene dette forum bedst om man ikke svarede på hans indlæg, hvoraf jeg
kun ser angreb og aldrig evt seriøse løsninger, eller er han "plantet" som
provokatør ???
pm

Fra : J. Nielsen

Dato : 31-01-09 10:02

On Sat, 31 Jan 2009 02:59:56 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

> [...]
>kun ser angreb og aldrig evt seriøse løsninger, eller er han "plantet" som

Konspirationsteorier er altid underholdende, men PNs forstyrrede skriverier
tyder mere på et begrænset intellekt, parret med personlighedsforstyrrelse.

Jeg ville gerne lade tvivlen komme ham til gode og titulere ham "troll", men
det må nok snarere blive "kook".
--

-JN-

Fra : Ivannof

Dato : 02-02-09 14:26

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen sagde du ikke at at religion ikke fyldte særligt meget i din
> skribentvirksomhed??.
Islam er nu også en politisk filosofi forklædt som religion. Hitler har
noget at lære

Hilsen Ivan

Fra : John

Dato : 30-01-09 03:19

> [...]

> Kvinder tvinges til at bære slør, og hvor unge tvinges til at tage afstand
> fra det svenske samfund i Rosengårds-ghettoen i Malmøs udkant.

<snip>

> Sørme godt det ikke er noget problem, - ellers ville det jo være et
> problem, at problemerne med ekstremisme stiger og stiger.

Arh.. det er sikker bare jødisk propaganda.

Men vil det sige, at svenskerne så småningom OMSIDER er ved at vågne af
deres tornerose-søvn?

Er det muligt?

John

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 09:10

John wrote:
> [...]
>
> Arh.. det er sikker bare jødisk propaganda.
>
> Men vil det sige, at svenskerne så småningom OMSIDER er ved at vågne

Nej, der skal gå syv år mere.

Fra : Malene P

Dato : 31-01-09 13:18

> [...]
problem,
> at problemerne med ekstremisme stiger og stiger.

Så længe CRL ikke bor i Malmø ER der jo ikke noget problem.

Malene P

Fra : H. Jensen

Dato : 03-02-09 16:05

> [...]
forestiller
> sig.
>
> "Udsatte byområder i Malmø præges af religiøs ekstremisme "

Myndighederne ønsker uroligheder derovre!!

Jeg så et TV-indslag om at man konfiskerer alkohol fra 16-18 årige i
Helsingborg, hvorefter at de unge, hvis ligner danske hurtigt bliver
marginaliseret og tilslutter sig de grupperinger af unge, som for tiden
render rundt og skyder med pistol i København.

H. Jensen