Stegepander
Fra : helle

Dato : 28-01-09 04:50

Står overfor nyanskaffelse af stegepande. Har efterhånden prøvet
adskillige både dyrere og billigere, men har endnu ikke været hel
tilfreds - især ikke med holdbarheden i forhold til prisen. Hører
gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen
der kan af- eller bekræfte det?

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-01-09 13:32

Samme her og min personlige erfaring er at pander med tefal belægning holder
lige dårligt uanset pris.
Det eneste der kan holde er pander uden belægning, dvs. støbejern eller
aluminium men det sidste tror jeg ikke er til at finde. I Metro kan man også
købe en stålpande men hvordan den er at stege på ved jeg ikke.

Steen.

Fra : Mogens

Dato : 28-01-09 15:28

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen
Eva Trio har i hvert fald opgraderet kvaliteten af deres
tefalbelægninger væsentligt. Tidligere skrællede det af for et godt ord,
men idag holder det rimeligt o.k.

Det kan vel ikke udelukkes at der findes tefalbelagte stegepander med en
meget høj kvalitet? Jeg ved det dog ikke, og er egentlig selv på udkig
efter en god stegepande, så følger interesseret med.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-01-09 15:36

helle <hbknudsen@gmail.com> writes:

> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen

Min stegepande er helt fantastisk. Desværre hjælper det ikke ret
meget, for den er købt på et rodebord i Bilka for godt 10 år siden til
30 kroner. Den er i støbejern med blå emalje på ydersiden og den er
altså rigtig god.

Mvh Trine, der er stor fan af støbejern.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-01-09 15:44

helle skrev:
> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen

Det eneste prblm jeg har oplevet med pander var en meget billig, der
bulede i bunden. Sliplet typer har jeg ikke oplevet prblm med.
Men jeg savner en pande hvor håndtaget kan tåle at gå med i ovnen - det
er måske din overvejelse værd?

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Max

Dato : 28-01-09 16:48

Hej Ole

> Men jeg savner en pande hvor håndtaget kan tåle at gå med i ovnen -
> det er måske din overvejelse værd?

Jeg har Scanpan og de klare fint en tur i ovnen.

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-01-09 10:07

Ole Larsen skrev bl.a.:

> Men jeg savner en pande hvor håndtaget kan tåle at gå
> med i ovnen - det er måske din overvejelse værd?

Jeg havde en gang et par smågryder og en pande med
sådan nogle smarte håndtag, som kunne "klikkes" af og
på. Tingene var lavet af noget hvidt, ildfast materiale,
som vistnok hed "Arcoflam". Jeg gav det meste væk, da
alting brændte fast i gryderne. Men disse "klik-håndtag"
var geniale. Bare man kunne få noget andet med den slags.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-01-09 13:22

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> alting brændte fast i gryderne. Men disse "klik-håndtag"
> var geniale. Bare man kunne få noget andet med den slags.

Her er et link til Arcoflam-serien. Billedet kan jeg desværre
ikke finde ud af at forstørre:
http://www.villagekitchen.com/mfg/arc/arcoflam/arcoflam_baking.html

Her kan man se et par kasseroller med de nævnte aftagelige
håndtag:
http://www.villagekitchen.com/mfg/arc/arcoflam/art/arcoflam_sauce_pans.jpg

--
Herluf :·)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-01-09 18:21

In news:cdc51572-f7e8-43fd-9cad-a86a04957988@40g2000prx.googlegroups.com,
helle <hbknudsen@gmail.com> typed:
> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen

Jeg fik en Jamie Oliver sliplet pande til næsten 500,- kr i fødselsdagsgave
for 3 år siden. Jeg troede at den var god, men jeg har desværre måttet
erkende at den ikke tåler stærk varme. Jeg har kasseret den og købt en
Raadvad sliplet pande i stedet for, den var også rimeligt dyr. Den er ca. 1
år gammel nu og jeg har ikke bemærket tendenser til afskalning e.l. Scanpan
er også et rimeligt godt mærke. Der har tidligere været 10 års garanti, men
det ved jeg ikke om der er mere. Min holdt i ca. 5 år førend den blev
"grim". Den kan dog bruges i nødstilfælde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-01-09 19:40

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> Der har tidligere været 10 års garanti, men det ved jeg ikke om der er
> mere. Min holdt i ca. 5 år førend den blev "grim". Den kan dog bruges

Scanpan tåler heller ikke kraftig varme. Da min begyndte at skalle i
bunden efter et par år, fik jeg at vide, at den havde været misbrugt
ved for stærk varme og at deres garanti derfor ikke holdt. De 10 år er
også blevet nedsat til 5 år for i hvert fald en del af deres
produkter.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-01-09 22:45

In news:ur62np94v.fsf@trinekc.dk,
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> typed:

> [...]
> ved for stærk varme og at deres garanti derfor ikke holdt. De 10 år er
> også blevet nedsat til 5 år for i hvert fald en del af deres

Hvor kan det mon være, at det ikke undrer mig ? Det er sikkert deres
standardsvar for at slippe for videre "tiltale". Det bedste bud på en pande
må nok være en af støbejern, den skaller ikke, men så er der jo risiko for
at det man steger brænder på. Jeg havde dog for mange år siden en Look pande
med små runde fordybninger i bunden. Den holdt godt nok i ret mange år, men
blev udskiftet med en pande med tefalbelægning, som man jo dengang troede
var bedre.

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-01-09 16:38

Tove Krieger skrev:
Jeg havde dog for mange år
> siden en Look pande med små runde fordybninger i bunden. Den holdt godt
> nok i ret mange år, men blev udskiftet med en pande med tefalbelægning,
> som man jo dengang troede var bedre.

Min Look, stor, firkantet og høj med hvælvet glaslåg fungerer stadigt
fint efter 40 ? år. Uovertruffen til grydestegning

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Hauge

Dato : 28-01-09 18:29

helle wrote:
> - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen
> der kan af- eller bekræfte det?

Det kan jeg bekræfte og jeg bruger selv en sådan pande, og den fungerer
suverent og kan klart anbefales. Dog står der Ikea i bunden, så pas på ikke
at vise den til andre

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 28-01-09 18:48

Hej Hauge

> fungerer suverent og kan klart anbefales. Dog står der Ikea i
> bunden, så pas på ikke at vise den til andre

Bliver de misundelige da ? :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 28-01-09 18:56

Hej Max
Max wrote:
> Bliver de misundelige da ? :)

Jada, det er ikke rart at se sine gæster ligge på gulvet og tude af
misundelse.

Mvh Hauge

Fra : Heidi

Dato : 29-01-09 07:21

Hauge wrote:

> Det kan jeg bekræfte og jeg bruger selv en sådan pande, og den
> fungerer suverent og kan klart anbefales. Dog står der Ikea i
> bunden, så pas på ikke at vise den til andre

Har du et link til hvilken pande det er? Eller bare navnet på den?

--
Heidi

Fra : Hauge

Dato : 29-01-09 16:27

Hej
Heidi wrote:
> Har du et link til hvilken pande det er? Eller bare navnet på den?

Ikea 365

Mvh Hauge

Fra : Heidi

Dato : 29-01-09 17:40

Hauge wrote:
> Hej
>
> Ikea 365

Tak - hvordan med slip-let-belægningen, holder den ordentligt?

--
Heidi

Fra : Hauge

Dato : 29-01-09 18:29

Hej
Heidi wrote:
> Tak - hvordan med slip-let-belægningen, holder den ordentligt?

Jeg oplever i hvert fald at kvaliteten er bedre end på Tefals meget dyrere
pander.. Jeg er i hvert fald godt tilfreds, jeg får dem ødelagt "mekanisk"
(pande/gryde i pande) før den ryger pga. almindelig brug.

Mvh Hauge

Fra : Inger D.

Dato : 28-01-09 19:38

> [...]
>adskillige både dyrere og billigere, men har endnu ikke været hel
>tilfreds - især ikke med holdbarheden i forhold til prisen. Hører

Vores pande er af rustfrit stål og har et gittermønster i bunden.
Jeg ved desværre ikke, hvilket mærke den er, men den har holdt i umindelige
tider, og jeg er meget tilfreds med den.

Inger D.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-01-09 21:12

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i meddelelsen

> Vores pande er af rustfrit stål og har et gittermønster i bunden.
> Jeg ved desværre ikke, hvilket mærke den er, men den har holdt i
> umindelige tider, og jeg er meget tilfreds med den.

Er du helt sikker på at det ikke er en Look i aluminium? De har et
vaffelmønster i bunden og kan holde næsten evigt.

Steen.

Fra : Inger D.

Dato : 29-01-09 09:12

> Er du helt sikker på at det ikke er en Look i aluminium? De har et
> vaffelmønster i bunden og kan holde næsten evigt.

Nej det er jeg ikke sikker på, jeg har bare fået at vide, at den er af
rustfrit stål. Kan man se forskel?
Jeg har prøvet at søge efter mærket Look, så jeg kunne se, om deres
stegepander ligner vores, men uden held.

Inger D.

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-09 09:14

> Nej det er jeg ikke sikker på, jeg har bare fået at vide, at den er af
> rustfrit stål. Kan man se forskel?

Der er kæmpe forskel på vægten. Rustfrit stål er pænt tungt, hvor en
alupande er fjerlet.

> Jeg har prøvet at søge efter mærket Look, så jeg kunne se, om deres
> stegepander ligner vores, men uden held.

Kan også mindes vi havde sådan en i min barndom..

- Martin

Fra : Inger D.

Dato : 29-01-09 09:19

> Der er kæmpe forskel på vægten. Rustfrit stål er pænt tungt, hvor en
> alupande er fjerlet.

Den er rimlig tung, så det er nok rustfrit stål.

Inger D.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-01-09 12:35

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i meddelelsen
> "Inger D." <blabla@no.no> skrev i meddelelsen

> Der er kæmpe forskel på vægten. Rustfrit stål er pænt tungt, hvor en
> alupande er fjerlet.

Det kan godt ligne rustfrit stål når den er ny og den er bestemt ikke
fjerlet for det er kraftigt gods. Den er meget tungere end en Tefal f.eks.

Steen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-09 13:08

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan godt ligne rustfrit stål når den er ny og den er bestemt ikke
> fjerlet for det er kraftigt gods. Den er meget tungere end en Tefal f.eks.

Hmm. Der må være forskel på alupander. Den vi havde var jeg nødt til at
bruge med mine spaghettiarme. Støbejernspanden var for tung af svinge rundt
med for lille mig. :)

- Martin

Fra : Inger D.

Dato : 30-01-09 08:56

> Der er kæmpe forskel på vægten. Rustfrit stål er pænt tungt, hvor en
> alupande er fjerlet.

Nu har jeg spurgt svigermor, der har samme stegepande. Hun sagde:

"EVA-TRIO (design Ole Palsby). Den er vistnok købt hos Erik Mangor, Denmark.
Panden I har, købte jeg hos Ilskøb, som nu er Inspiration."

På Eva Trios hjemmeside kan jeg se, at den pande vi har, er lavet af
rustfrit stål, og hvis jeg ikke fik det sagt; vi er meget glad for vores, og
den holder "evigt".

Inger D.

Fra : ASKF

Dato : 16-02-09 06:29

Inger D. ytrede sig i <4982b1fe$0$90264$14726298@news.sunsite.dk> med
dette:

> [...]
>
>På Eva Trios hjemmeside kan jeg se, at den pande vi har, er lavet af
>rustfrit stål, og hvis jeg ikke fik det sagt; vi er meget glad for vores, og

Jeg har også to af dem som jeg købte billigt i en genbrugsforretning. De
er meget lette at holde pæne da de fint tåler metalsvampe.

Da jeg købte dem var de meget grimme, men efter en tur med RensLet så de
ud som nye og har været nemme at holde pæne siden.

Jeg foretrækker dog mine støbejernspander til at stege kødet på, så jeg
bruger dem primært som sautepander.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 29-01-09 09:34

helle wrote:
> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen

En Evatrio i rustfrit stål. Tung, bliver meget varm. God stegepande. En
Jamieoliver sliplet. Tung, men bliver ikke specielt varm. Ok til
langtidsstegning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-01-09 18:53

helle skrev:

> Står overfor nyanskaffelse af stegepande.

Hej

Den jeg bruger for tiden er en "anonym" pande med en
bunddiameter på 22 cm. Det er en sort pande med
titanium-slip-let belægning. Den tåler at jeg bruger den
til "næsten" tørstegning, hvad jeg er meget glad for.

Jeg mener at jeg måtte slippe cirka 120 kr. for den,
men husker ikke lige hvor jeg købte den. Det eneste
navn jeg kan finde på den, er de tre bogstaver FBM,
som står på undersiden af det sorte plast-håndtag.

Ellers er jeg også mægtig glad for min Eva Trio 3,6 L
sauterpande med sliplet-belægning, men den skal
man jo bestemt ikke "voldstege" noget med

--
Herluf :·)

Fra : nlauges@gmail.com

Dato : 29-01-09 12:29

On 28 Jan., 12:50, helle <hbknud...@gmail.com> wrote:
> [...]
> gerne Jeres erfaringer! - mener iøvrigt, at jeg engang har set en
> test, hvor Ikeas ret billige pande opnåede en høj score - er der nogen

Efter at vi måtte kassere to sliplet pander inden for et par år (Tefal
og Hackmann, tror jeg), gik jeg på nettet for at finde den bedste. Det
pegede mod belgiske Demeyere. Vi købte den gennem Pot og Pande i
Charlottenlund. Jeg ved ikke om de stadig forhandler dette mærke
(faktisk tror jeg, at Scanpan havde agenturet på dét tidspunkt).
Panden har nu været i brug næsten hver dag i 4 - 5 år, så selvom
prisen sikkert var tredobbelt i forhold til standardpanderne, så har
det været et godt køb - og en daglig fornøjelse ved at stå med en god,
velfungerende pande.

Mvh.
Niels

Fra : Aegir

Dato : 30-01-09 23:24

On 29 Jan., 20:29, nlau...@gmail.com wrote:

> [...]
> prisen sikkert var tredobbelt i forhold til standardpanderne, så har
> det været et godt køb - og en daglig fornøjelse ved at stå med en god,

Hej,

suveræne pander De hedder De Buyer og købes i specialbutikker.

vh Aegir

Fra : nlauges@gmail.com

Dato : 31-01-09 09:20

On 31 Jan., 07:24, Aegir <k...@rest.to> wrote:

> Hej,
>
> suveræne pander De hedder De Buyer og købes i specialbutikker.
>
> vh Aegir- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej

Vores er nu fra Demeyere - den kommer fra http://www.demeyere.be/.