|
| Venstresvingende cyklister Fra : Padre |
Dato : 26-01-09 13:08 |
|
Færdselslovens § 49, stk. 3. Før vejkryds skal cyklist, der skal lige ud
eller svinge til venstre, uanset § 16, stk. 1 og 3, fortsat holde til højre
på vejen. Såfremt en eller flere vognbaner ved afmærkning er forbeholdt de
kørende, der skal svinge til højre, er det dog tilladt cyklisten at placere
sig ved linjen mellem den nærmeste vognbane, som ikke er forbeholdt de
højresvingende, og højresvingsbanen. Cyklist, der ønsker at svinge til
venstre, skal fortsætte gennem krydset til dets modsatte side og må først
foretage svingningen, når det kan ske uden ulempe for den øvrige færdsel.
Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at den
gælder for cyklister. 1.- 4. pkt. gælder også ved kørsel over eller bort fra
kørebanen uden for vejkryds.
Angående 4. punktum om "afmærkning". Jeg så ikke udtrykket defineret i
lovens § 1, men i § 95 ser det ud som om ordet omfatter lysreguleringen. Jf
4. punktums formulering ser det ud som om, at en cyklist, der vil svinge til
venstre gennem et lyskryds skal køre ligeud og så vente på grønt for at køre
videre til venstre, medmindre lysreguleringen specifikt ike omfatter
cyklister, ikke sandt?
Jeg må tilstå at jeg tidligere har overset 4. punktum, og derfor har troet,
at jeg som cyklist måtte køre over for rødt, når det kunne ske uden ulempe
for de øvrige færdsel. I 90 % af tilfældene betyder det, at man må afvente
grønt lys
--
Padre
| |
Bertel Lund Hansen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-01-09 14:47 |
|
Padre skrev:
> venstre, skal fortsætte gennem krydset til dets modsatte side og må først
> foretage svingningen, når det kan ske uden ulempe for den øvrige færdsel.
Der står at man skal vente til det ikke bliver til ulempe at man
fortsætter. I tæt befærdede kryds vil det sige at man må vente på
grønt, men i andre kryds (eller uden for myldretiden) må man
krydse når der er fri bane. Det er det du hidtil har regnet med.
> 4. punktums formulering ser det ud som om, at en cyklist, der vil svinge til
> venstre gennem et lyskryds skal køre ligeud og så vente på grønt for at køre
> videre til venstre, medmindre lysreguleringen specifikt ike omfatter
> cyklister, ikke sandt?
Nej. Afmærkningen er malingen på vejen. I § 62 stk. 2 står der
f.eks.:
Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for kørsel på vejområder, der er
begrænset på betryggende måde ved afspærring eller
afmærkning, eller for kørsel med motorredskab, der er
bestemt til at føres af en gående. Sådan kørsel kan
foretages af personer, der er fyldt 16 år.
Der tales ikke om lyskurve.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
bannimann (26-01-2009)
| Kommentar Fra : bannimann |
Dato : 26-01-09 15:01 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:d4frn4p0fbfohdpg0gnc23ke1o09npdovg@news.stofanet.dk...
> Padre skrev:
>
>> venstre, skal fortsætte gennem krydset til dets modsatte side og må først
>> foretage svingningen, når det kan ske uden ulempe for den øvrige færdsel.
>
> Der står at man skal vente til det ikke bliver til ulempe at man
> fortsætter. I tæt befærdede kryds vil det sige at man må vente på
> grønt, men i andre kryds (eller uden for myldretiden) må man
> krydse når der er fri bane. Det er det du hidtil har regnet med.
>
>> 4. punktums formulering ser det ud som om, at en cyklist, der vil svinge
>> til
>> venstre gennem et lyskryds skal køre ligeud og så vente på grønt for at
>> køre
>> videre til venstre, medmindre lysreguleringen specifikt ike omfatter
>> cyklister, ikke sandt?
>
> Nej. Afmærkningen er malingen på vejen. I § 62 stk. 2 står der
> f.eks.:
>
> Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for kørsel på vejområder, der er
> begrænset på betryggende måde ved afspærring eller
> afmærkning, eller for kørsel med motorredskab, der er
> bestemt til at føres af en gående. Sådan kørsel kan
> foretages af personer, der er fyldt 16 år.
>
> Der tales ikke om lyskurve.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til modsatte
hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du velkommen til at
gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din nye kørselsretning...
| |
Bertel Lund Hansen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-01-09 16:28 |
|
bannimann skrev:
> Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til modsatte
> hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du velkommen til at
> gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din nye kørselsretning...
Ja.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Philip Nunnegaard (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Philip Nunnegaard |
Dato : 26-01-09 18:42 |
|
"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev
> Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til modsatte
> hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du velkommen til at
> gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din nye kørselsretning...
>
Det var så nyt for mig.
Men her i København gør det nu ingen forskel i praksis uanset tidspunktet på
døgnet.
| |
Erik Olsen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Erik Olsen |
Dato : 26-01-09 19:18 |
|
Philip Nunnegaard wrote:
> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev
>
>> Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til
>> modsatte hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du
>> velkommen til at gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din
>> nye kørselsretning...
>>> o)
>
> Det var så nyt for mig.
> Men her i København gør det nu ingen forskel i praksis uanset
> tidspunktet på døgnet.
Jeg blev engang for mange år siden standset af en betjent på
Nørrebrogade fordi han troede at jeg på cykel kørte frem for rødt fra
Fælledvej og til venstre ad Nørrebrogade i retning mod byen.
Da jeg forklarede ham at jeg var kommet kørende ad Nørrebrogade i
retning fra byen, var standset ud for Fælledvej i dennes højre side og
der svinget til venstre med den hensigt at svinge til venstre på den
anden side Nørrebrogade og derefter til højre ad Blågardsgade, nikkede
han blot og vinkede mig videre.
Stedkendte vil nemmere kunne forestille sig situationen i det skæve
kryds Fælledvej/Blågårdsgade/Nørrebrogade. Forsøg på at dreje til
venstre ud for Blågårdsgade var ikke ualmindelige, men oftest ret
hasarderede.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Kim Larsen (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 29-01-09 04:45 |
|
"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
news:497df603$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> "bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev
>
>> Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til
>> modsatte hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du
>> velkommen til at gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din
>> nye kørselsretning...
>>> o)
>
> Det var så nyt for mig.
> Men her i København gør det nu ingen forskel i praksis uanset
> tidspunktet på døgnet.
Har københavnske cyklister i de seneste 20 år taget sig af hvad der rødt,
gult og grønt på en trafikregulering ? Københavnske cyklister gør lige
præcis hvad det passer dem og helst i konflikt med færdselsloven.
Fodgængerne er lige så blæst i låget og nu er det så småt ved at inficere
bilisterne derinde også med masser af overtrædelser af færdselsloven til
følge. Det er et mareridt at køre bil i København på grund af den mangel på
lov og orden som hersker derinde. Men kan det undre ? Politiet gør jo intet
ved det.
Nå men nu har de jo så fået Klaus Bondam til at chikanere bilerne ud af
København så cyklister kan få mere plads til at lave ulovligheder og med
mindre risiko for det.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Simon (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 26-01-09 18:51 |
|
bannimann wrote:
> Altså, hvis du skal foretage et venstresving, så kører du til modsatte
> hjørne og afventer evt. "hul" i trafikken, derefter er du velkommen til at
> gøre dit sving færdig, uanset om der er rødt i din nye kørselsretning...
Sådan har jeg også opfattet det og kørt. Men hvis "afmærkning" ikke
handler om (cyklist-)lyssignaler, hvad tænkes der så på som gør
'medmindre'-forbeholdet nødvendigt:
"Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at den
gælder for cyklister."
?
--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)
| |
Bertel Lund Hansen (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-01-09 19:26 |
|
Simon skrev:
> Sådan har jeg også opfattet det og kørt. Men hvis "afmærkning" ikke
> handler om (cyklist-)lyssignaler, hvad tænkes der så på som gør
> 'medmindre'-forbeholdet nødvendigt:
> "Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at den
> gælder for cyklister."
Hvis der f.eks. er afmærket en cyklistbås for ligeudcyklende,
gælder kravet om at man skal holde helt til højre, ikke. Man må
bruge båsen selv om den ligger i midten.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Simon (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 26-01-09 23:31 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Simon skrev:
>> "Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at den
>> gælder for cyklister."
>
> Hvis der f.eks. er afmærket en cyklistbås for ligeudcyklende,
> gælder kravet om at man skal holde helt til højre, ikke. Man må
> bruge båsen selv om den ligger i midten.
Det lyder som en lidt konstrueret fortolkning...
Altså
A) Man skal "fortsætte gennem krydset til dets modsatte side og må først
foretage svingningen, når det kan ske uden ulempe for den øvrige færdsel."
B) Når man gør A, må man ignorere afmærkning.
C) - dog ikke hvis det er cykel-specific afmærkning. ...
Så når bestemmelsen er formuleret på den måde den er, vil jeg forvente en
ganske udbredt form for B)-afmærkning(er), som man får lov til at
tilsidesætte? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen (hvis ikke Padre har ret
i at lyssignaler også er omfattet) -- hvilke kan der være tænkt på?
Desuden, 'kravet om at man skal holde helt til højre' er ikke faslagt som
følge af afmærkning; så dét giver bestemmelsen vel ikke ret til at ignorere?
Og til slut står der vel at man *skal* respektere cyklist-specifik
afmærkning? - ikke 'må' som Bertel foreslår?
Summa - Jeg synes det meget nærliggende at bestemmelsen mest af alt siger:
/Du behøver ikke afvente grønt lys før du svinger færdig, medmindre det
er et rødt *cyklist*-signal du ser på/
?
--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)
| |
Padre (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Padre |
Dato : 26-01-09 23:39 |
|
"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> wrote in message
news:497e3998$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Summa - Jeg synes det meget nærliggende at bestemmelsen mest af alt siger:
> /Du behøver ikke afvente grønt lys før du svinger færdig, medmindre det er
> et rødt *cyklist*-signal du ser på/
Ja det er rigtigt - det er mig, der har læst forkert.
--
Padre
| |
Bertel Lund Hansen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 27-01-09 00:48 |
|
Simon skrev:
> Så når bestemmelsen er formuleret på den måde den er, vil jeg forvente en
> ganske udbredt form for B)-afmærkning(er), som man får lov til at
> tilsidesætte? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen (hvis ikke Padre har ret
> i at lyssignaler også er omfattet) -- hvilke kan der være tænkt på?
Det er nok rigtigt at lyssignaler også er omfattet.
> Summa - Jeg synes det meget nærliggende at bestemmelsen mest af alt siger:
> /Du behøver ikke afvente grønt lys før du svinger færdig, medmindre det
> er et rødt *cyklist*-signal du ser på/
> ?
Nu er jeg i tvivl om hvad du mener. Hvis man kører ind i krydset
fra én retning, gælder lyssignalerne for den krydsende bane
*ikke* for en. Man skal ikke stoppe og vente på rødt cyklistlys
for nord-syd hvis man er kørt ind fra øst-vest. Man skal kun
vente på at man ikke bliver til gene.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Padre (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Padre |
Dato : 27-01-09 08:44 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
news:qlisn4l7276surqhpf946rhrsne2jvd17i@news.stofanet.dk...
> Simon skrev:
>
>> Så når bestemmelsen er formuleret på den måde den er, vil jeg forvente en
>> ganske udbredt form for B)-afmærkning(er), som man får lov til at
>> tilsidesætte? Jeg kan ikke komme i tanke om nogen (hvis ikke Padre har
>> ret
>> i at lyssignaler også er omfattet) -- hvilke kan der være tænkt på?
>
> Det er nok rigtigt at lyssignaler også er omfattet.
>
>> Summa - Jeg synes det meget nærliggende at bestemmelsen mest af alt
>> siger:
>> /Du behøver ikke afvente grønt lys før du svinger færdig, medmindre det
>> er et rødt *cyklist*-signal du ser på/
>> ?
>
> Nu er jeg i tvivl om hvad du mener. Hvis man kører ind i krydset
> fra én retning, gælder lyssignalerne for den krydsende bane
> *ikke* for en. Man skal ikke stoppe og vente på rødt cyklistlys
> for nord-syd hvis man er kørt ind fra øst-vest. Man skal kun
> vente på at man ikke bliver til gene.
Jeg tror at han mener, at hvis du er kommet over gaden, og så vil krydse
over, for at fuldende venstresvinget, skla du kun holde for rødt lys hvis
det røde lys *specifikt* gælder for cyklister (lysende rød cykel i stedet
for bare en rød lampe).
Men jeg tror s'gu vi er enige ..........
--
Padre
| |
Bertel Lund Hansen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 27-01-09 15:07 |
|
Padre skrev:
> Jeg tror at han mener, at hvis du er kommet over gaden, og så vil krydse
> over, for at fuldende venstresvinget, skla du kun holde for rødt lys hvis
> det røde lys *specifikt* gælder for cyklister (lysende rød cykel i stedet
> for bare en rød lampe).
Ja, det forstod jeg godt. Det skal man ikke vente på. Svingende
biler skal heller ikke stoppe for rødt på tværs selv om det
gælder biler..
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Erik Olsen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Erik Olsen |
Dato : 27-01-09 19:08 |
|
Padre wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
>>
>> Nu er jeg i tvivl om hvad du mener. Hvis man kører ind i krydset
>> fra én retning, gælder lyssignalerne for den krydsende bane
>> *ikke* for en. Man skal ikke stoppe og vente på rødt cyklistlys
>> for nord-syd hvis man er kørt ind fra øst-vest. Man skal kun
>> vente på at man ikke bliver til gene.
>
> Jeg tror at han mener, at hvis du er kommet over gaden, og så vil
> krydse over, for at fuldende venstresvinget, skla du kun holde for
> rødt lys hvis det røde lys *specifikt* gælder for cyklister (lysende
> rød cykel i stedet for bare en rød lampe).
>
> Men jeg tror s'gu vi er enige ..........
Visse steder er der f. eks. særlige signaler for venstresvingende
cyklister kombineret med afmærkning (stoplinje), når der køres fra en
cykelsti til venstre over kørebanen og ind på en tilstødende vej (oftest
T-kryds). Sådanne signaler skal naturligvis respekteres.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Simon (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 27-01-09 15:07 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Man skal ikke stoppe og vente på rødt cyklistlys
> for nord-syd hvis man er kørt ind fra øst-vest.
Jo, det mener jeg man skal. (Altså afvente *grønt* cyklist-lys! :) )
--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)
| |
Erik Olsen (27-01-2009)
| Kommentar Fra : Erik Olsen |
Dato : 27-01-09 19:12 |
|
Simon wrote:
> Bertel Lund Hansen wrote:
>> Man skal ikke stoppe og vente på rødt cyklistlys
>> for nord-syd hvis man er kørt ind fra øst-vest.
>
> Jo, det mener jeg man skal. (Altså afvente *grønt* cyklist-lys! :) )
Hvis der er særlige cyklist-signaler, afhænger det af de lokale forhold,
i givet fald vil signalet være suppleret af afmærkning på
kørebanen/cykelstien (bl. a. stoplinje). Normalt gælder lyssignaler kun
for kørende som befinder sig bag stoplinjen.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Padre (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Padre |
Dato : 26-01-09 18:46 |
|
"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message
news:d4frn4p0fbfohdpg0gnc23ke1o09npdovg@news.stofanet.dk...
> Der står at man skal vente til det ikke bliver til ulempe at man
> fortsætter. I tæt befærdede kryds vil det sige at man må vente på
> grønt, men i andre kryds (eller uden for myldretiden) må man
> krydse når der er fri bane. Det er det du hidtil har regnet med.
> Nej. Afmærkningen er malingen på vejen. I § 62 stk. 2 står der
> f.eks.:
Det lyder tillokkende, men ser du på § 95, som står i kapitel 15 under
afsnittet "Almindelige bestemmelser om afmærkning", så står der følgende:
Almindelige bestemmelser om afmærkning
§ 95. Transportministeren fastsætter bestemmelser om udformningen og
betydningen af:
1) færdselstavler,
2) afmærkning på kørebanen,
3) signalanlæg og
4) anden afmærkning eller indretning på eller ved vej til regulering af
eller til vejledning for færdslen.
Teksten giver for mig at se det indtryk, at signalanlæg anses som
afmærkning.
Det var som sagt den sammenhæng, som bragte mig i tvivl om min hidtidige
forståelse af § 49, en forståelse som jeg ellers var godt tilfreds med
--
Padre
| |
Simon (26-01-2009)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 26-01-09 23:44 |
|
Padre wrote:
> Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at den
> gælder for cyklister.
> 4. punktums formulering ser det ud som om, at en cyklist, der vil svinge til
> venstre gennem et lyskryds skal køre ligeud og så vente på grønt for at køre
> videre til venstre, medmindre lysreguleringen specifikt ike omfatter
> cyklister, ikke sandt?
Hmm - jeg vil sige 'behøver ikke holde tilbage for rødt, medmindre
signalet er mærket med en cykel'. .. Og dét er ikke det samme!
--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_
are from way the hell over there. | (_)/ (_)
| |
Kim Larsen (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 29-01-09 04:54 |
|
"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:497e3cb6$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
> Padre wrote:
>> Dette gælder uanset afmærkning, medmindre det fremgår af denne, at
>> den gælder for cyklister.
>
>> 4. punktums formulering ser det ud som om, at en cyklist, der vil
>> svinge til venstre gennem et lyskryds skal køre ligeud og så vente
>> på grønt for at køre videre til venstre, medmindre lysreguleringen
>> specifikt ike omfatter cyklister, ikke sandt?
>
> Hmm - jeg vil sige 'behøver ikke holde tilbage for rødt, medmindre
> signalet er mærket med en cykel'. .. Og dét er ikke det samme!
Sæt Klaus Bondam på sagen, så skal han nok finde en løsning til gavn for
cyklisterne og fare for bilisterne. Nu får cyklisterne i løbet af året lov
til at køre over for rødt ved højresving. Lur mig om ikke Klaus Bondam har
været med til at støbe kuglerne til det galimatias. På den måde bliver
cyklisterne belønnet for deres årevise overtrædelser af færdselsloven. Vi
bilister skal nu til at være ekstra opmærksomme på cyklister som blæser ud
på kørebanen fra højre når der er grønt for os. Behøver jeg nævne
fodgængernes nye situation når dette galimatias bliver vedtaget.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Peter Lykkegaard (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 29-01-09 08:44 |
|
"Kim Larsen" skrev
> Nu får cyklisterne i løbet af året lov til at køre over for rødt ved
> højresving. Lur mig om ikke Klaus Bondam har været med til at støbe
> kuglerne til det galimatias.
Det har fungeret fint i andre lande i mange år, såehh :)
- Peter
| |
Kim Larsen (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 29-01-09 09:46 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:49815e40$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
> "Kim Larsen" skrev
>
>> Nu får cyklisterne i løbet af året lov til at køre over for rødt ved
>> højresving. Lur mig om ikke Klaus Bondam har været med til at støbe
>> kuglerne til det galimatias.
>
> Det har fungeret fint i andre lande i mange år, såehh :)
>
> - Peter
Der skal sgu nok ryge en cyklist op på kølerhjelmen på den konto her. Danske
cyklister hører til nogen af de ringeste i verden. Ud fra den betragtning
skal man ikke give cyklister flere rettigheder, det burde nok gå den anden
vej i stedet for. Og man bør i hvert fald slet ikke belønne gentagne
overtrædelser af en færdselslov med at gøre den lovlig, det er en utrolig
skidt glidebane.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Erik Olsen (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Erik Olsen |
Dato : 29-01-09 09:55 |
|
Kim Larsen wrote:
> Der skal sgu nok ryge en cyklist op på kølerhjelmen på den konto her.
> Danske cyklister hører til nogen af de ringeste i verden.
Hvis du gad lukke øjnene op, ville du opdage at der er meget stor
forskel på hvordan danske cyklister kører.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
| |
Master Fat Bastard (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Master Fat Bastard |
Dato : 29-01-09 16:00 |
|
Kim Larsen wrote, On 1/29/09 9:46 AM:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49815e40$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>> "Kim Larsen" skrev
>>
>>> Nu får cyklisterne i løbet af året lov til at køre over for rødt ved
>>> højresving. Lur mig om ikke Klaus Bondam har været med til at støbe
>>> kuglerne til det galimatias.
>> Det har fungeret fint i andre lande i mange år, såehh :)
>>
>> - Peter
>
> Der skal sgu nok ryge en cyklist op på kølerhjelmen på den konto her. Danske
> cyklister hører til nogen af de ringeste i verden. Ud fra den betragtning
> skal man ikke give cyklister flere rettigheder, det burde nok gå den anden
> vej i stedet for. Og man bør i hvert fald slet ikke belønne gentagne
> overtrædelser af en færdselslov med at gøre den lovlig, det er en utrolig
> skidt glidebane.
>
det kan godt være at du synger godt, men mage til lort at lukke ud af
den kæmpemund skal man lede længe efter
| |
Kim Larsen (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 30-01-09 10:31 |
|
"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse
news:glsg9u$280$1@news.motzarella.org
> Kim Larsen wrote, On 1/29/09 9:46 AM:
>> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:49815e40$0$90272$14726298@news.sunsite.dk
>>> "Kim Larsen" skrev
>>>
>>>> Nu får cyklisterne i løbet af året lov til at køre over for rødt
>>>> ved højresving. Lur mig om ikke Klaus Bondam har været med til at
>>>> støbe kuglerne til det galimatias.
>>> Det har fungeret fint i andre lande i mange år, såehh :)
>>>
>>> - Peter
>>
>> Der skal sgu nok ryge en cyklist op på kølerhjelmen på den konto
>> her. Danske cyklister hører til nogen af de ringeste i verden. Ud
>> fra den betragtning skal man ikke give cyklister flere rettigheder,
>> det burde nok gå den anden vej i stedet for. Og man bør i hvert fald
>> slet ikke belønne gentagne overtrædelser af en færdselslov med at
>> gøre den lovlig, det er en utrolig skidt glidebane.
>>
> det kan godt være at du synger godt, men mage til lort at lukke ud af
> den kæmpemund skal man lede længe efter
Jeg ville være lykkelig om danske cyklister begyndte at overholde
færdselsloven. At der ikke bliver kvæstet og dræbt flere cyklister hver dag
skyldes i høj grad bilisters generelle dygtighed og årvågenhed.
Husk at skrive FUT når dit begrænsede intellekt ikke tåler at se sandheden.
--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com
| |
|
|