wireless bridge?
Fra : ask

Dato : 27-01-09 13:00

Hej

Jeg har rykket kontoret væk fra min trådløse router, men da min
netværksprinter har brug for et RJ45-stik for at være online har jeg
brug for en trådløs bridge der kan forbinde printeren til routeren
trådløst. Da jeg også har en netværksHDD skal der være mere end eet
RJ45 stik. Problemet er bare, at jeg synes det er lidt svært at finde
et udvalg via edbpriser.dk, pricerunner.dk o.lign. Den nuværende
router kan ikke agere client/bridge så vidt jeg kan se. Har I gode
erfaringer med nogle billige bridges?

(router: DLink DI-624, printer: Canon MP970, netHDD: Synology DS101j)

Takker

Mvh. Ask

Fra : Brian K

Dato : 28-01-09 00:35

"ask" <askbar@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Sitecom WL-183 har jeg lige købt:

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9079

http://www.sitecom.com/product.php?productname=Wireless+Network+300N+Router&productcode=WL-183&productid=580

mvh
brian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-01-09 01:23

ask <askbar@gmail.com> wrote:

> [...]
> erfaringer med nogle billige bridges?
>
> (router: DLink DI-624, printer: Canon MP970, netHDD: Synology DS101j)

- Belkin F5D7330 Bridge + en switch

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : ask

Dato : 28-01-09 05:54

On 28 Jan., 01:22, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> - Belkin F5D7330 Bridge + en switch
>
> --
>             .rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Tak for tipsne, men findes der ikke nogle billigere bridges?
Irriterende når man nu ikke har brug for alt det her firewall osv.

../ask

Fra : Jan Nielsen

Dato : 28-01-09 14:28

ask skrev:
> [...]
299kr med porto

Den har snart kørt en setop boks i et år, den er gennemsigtig så det man
kobler på får en ip i samme range som dem der er på direkte.

Jeg har dog ikke haft en switch koblet på så er ikke 100% sikker på det
vil virke med flere brugere.

Fra : Brian K

Dato : 28-01-09 16:01

Tak for tipsne, men findes der ikke nogle billigere bridges?
Irriterende når man nu ikke har brug for alt det her firewall osv.

700 kr - det er da billigt:

http://www.pricerunner.dk/pl/168-1025777/Bredbaandsrouters/Sitecom-WL-183-Sammenlign-Priser

Fra : Brian K

Dato : 28-01-09 16:02
Fra : Brian K

Dato : 28-01-09 16:05

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> 700 kr - det er da billigt:
>
> http://www.pricerunner.dk/pl/168-1025777/Bredbaandsrouters/Sitecom-WL-183-Sammenlign-Priser

Kommer lige i tanke om at Elgiganten har en Jensen til 499 som ser god ud:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000cn89mLrX?ProductID=8gvD4QFHJowAAAEclKMdx2Tc&CatalogCategoryID=ZATD4QFHIhkAAAEO.A803xiY

Der står ikke noget på siden om at den har bridge mode - men det står på
æsken.

Hvis jeg ikke havde købt mit udstyr 5 dage før jeg opdage dette tilbud - så
var det den jeg havde valgt (og sparet 1000 kr)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-01-09 15:57

ask:

<snip>

> Tak for tipsne, men findes der ikke nogle billigere bridges?
> Irriterende når man nu ikke har brug for alt det her firewall osv.

Det er en bridge, med et RJ45 stik. Der er ikke firewall. Det virker præcis
som et kabel, bare trådløst.

Jeg har brugte den med en hub og flere tilkoblede PCer. De fik så ip-
adresser fra den router som bridgen var forbundet til trådløst. Jeg mener
bestemt det osse skulle virke med en switch.

Jeg så dem for et par uger siden i - tror det var El-gibantens uge avis til
149,- kr.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : N/A

Dato : 30-01-09 22:07

Fra : N/A

Dato : 28-01-09 14:28

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-01-09 23:18

ask skrev den 27-01-2009 21:00:
> [...]
> erfaringer med nogle billige bridges?
>
> (router: DLink DI-624, printer: Canon MP970, netHDD: Synology DS101j)

2 routere som kan hægtes sammen med WDS kunne også være en løsning. Jeg
ville gå efter nogen, der kan installeres dd-wrt på, for at lave wds med
den firmware.

--
Morten Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-01-09 15:43

ask <askbar@gmail.com> wrote in news:9c221ed4-9c95-4adc-85fd-
> [...]

> netværksprinter har brug for et RJ45-stik for at være online har jeg
> brug for en trådløs bridge der kan forbinde printeren til routeren

Jeg ved godt du sikkert har fundet en løsning, og mit forslag kræver da
osse du har en Squeezebox i forvejen. Men andre kan måske have glæde af den
skjulte funktionalitet i en Squeezebox:

Squeezeboxen kan forbindes til netværket enten trådløst eller via RJ45. De
fleste benytter nok den trådløse mulighed.

Gør man det, kan Squeezeboxen faktisk bridge'e RJ45 stikket til
netværket.Brugte det for noget tid siden til juniors bærbare da den ikke
havde Wi-Fi.

Fra : ask

Dato : 30-01-09 13:45

[...]
> 2 routere som kan hægtes sammen med WDS kunne også være en løsning. Jeg
> ville gå efter nogen, der kan installeres dd-wrt på, for at lave wds med
> [...]

Præcis; jeg fandt nedenstående SMC-fætter til 380,-, det var vidst det
billigst jeg kunne finde ... Ser det ikke rigtigt ud; "Acesspoint/
client modes"?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416947&searchArea=products&Soegeord=SMCWEB

../ask

Fra : ask

Dato : 30-01-09 13:47

On 29 Jan., 15:57, Axel Hammerschmidt <hl...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 149,- kr.
>
> --
> Those are my principles. If you don't like them I have others.

Lyder som det jeg savner - bare helst med flere end eet RJ45 stik....
Kan dog ikke rigtig finde den på ElGigantens side :(

../ask

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-01-09 22:07

ask wrote:

> Lyder som det jeg savner - bare helst med flere end eet RJ45 stik....

Til hvad?

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-01-09 15:55

ask:

<snip>

> Kan dog ikke rigtig finde den på ElGigantens side :(

Når jeg søger på Google med F5D7330 kommer der mange resultater frem, men
ved alle står der Google:

"This site may harm your computer."

[f.eks osse her: Results 201 - 210 of about 24,700 for F5D7330. (0.39
seconds)]

Hva' delen sker der?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 31-01-09 19:51

Axel Hammerschmidt:

> [...]
> men ved alle står der Google:
>
> "This site may harm your computer."
>
> [f.eks osse her: Results 201 - 210 of about 24,700 for F5D7330. (0.39

Windows Firewall

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 31-01-09 20:03

Axel Hammerschmidt wrote:
> [...]
> ved alle står der Google:
>
> "This site may harm your computer."
>
> [f.eks osse her: Results 201 - 210 of about 24,700 for F5D7330. (0.39

Hej Axel

Blot en menneskelig fejl...:

31. jan. 2009 Menneskelig fejl nedlagde Google:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1118765.ece

hilsen

Glenn

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-02-09 15:42

Glenn Møller-Holst:

> [...]

> Hej Axel
>
> Blot en menneskelig fejl...:
>
> 31. jan. 2009 Menneskelig fejl nedlagde Google:

Mange tak for forklaringen.

Fra : N/A

Dato : 02-02-09 19:50

Fra : ask

Dato : 30-01-09 13:58

[...]
> [...]
>
> Gør man det, kan Squeezeboxen faktisk bridge'e RJ45 stikket til
> netværket.Brugte det for noget tid siden til juniors bærbare da den ikke

Ahh ... det var alligevel smart :) ejer dog desværre ikke nogen
squeezeBox. Regner med at købe en SMC SMCWEB-N da det er den billigste
løsning...

../ask

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-01-09 22:09

ask wrote:

> Ahh ... det var alligevel smart :) ejer dog desværre ikke nogen
> squeezeBox. Regner med at købe en SMC SMCWEB-N da det er den billigste

Squeezebox er en musikafspiller til netværksbrug. Den kan være meget
handy i mange sammenhænge.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 30-01-09 22:09

Fra : ask

Dato : 01-02-09 14:52

On 30 Jan., 22:06, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Til hvad?
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Som sagt vil jeg gerne ha' både min Synology-server og min printer
online...

../ask

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-02-09 19:50

ask wrote:

> Som sagt vil jeg gerne ha' både min Synology-server og min printer
> online...

Switch?

Jesper Poulsen