Andet multimedie
bentjuul 3670
Pæn udskrift af browse billeder ønskes
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-07-01 20:58

Jeg har en masse billeder som jeg ønsker at udskrive i oversigtsformat på et
A4-ark, fx. med 4 kolonner med 6 rækker billeder. Jeg har prøvet med Paint
Shop Pro 5 og Irfanview der begge kan udprinte browse-filer. Problemet er at
disse små billeder ikke bliver særligt skarpe (jeg har valgt størst mulige
opløsning i programmernes options). Endvidere er der specielt i PSP meget
store hvide "rammer" mellem billederne, hvilket jeg også godt vil minimere.

Findes der ikke et program eller smart metode, der udnytter et A4-ark næsten
helt og hvor man kan få billederne skrevet ud i en *ordenlig* kvalitet?

mvh

Lars

e-mail: lars@flexcom.dk

**************************************
This e-mail uses 100% recycled electrones
"In theory there is no difference between theory and practice. In practice
there is"

Fra : emj

Dato : 27-07-01 21:11

Lars Thomsen Nielsen skrev i
<3b61c744$0$5935$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Findes der ikke et program eller smart metode, der udnytter et A4-ark næsten
>helt og hvor man kan få billederne skrevet ud i en *ordenlig* kvalitet?

Jo PSP 7.02
Hilsen emj
--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-07-01 21:34

> Jo PSP 7.02
> Hilsen emj

PSP skifter version hurtigere end end Microsoft og der er nærmest ingen
fordele for folk der har betalt for en tidligere version. Jeg holder derfor
fast i min PSP5, men tak for tippet.

Lars

Fra : emj

Dato : 30-07-01 01:25

<3b647291$0$6083$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> og der er nærmest ingen
>fordele for folk der har betalt for en tidligere version.
Du kan i alle tilfælde få opgraderet til version 7 for ca 500 kr,
Det kræver dog, at du har betalt licens på din vesion 5.0

Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : Madsen

Dato : 27-07-01 21:33

"Lars Thomsen Nielsen" <lisbet_lars@oncable.dk> skrev:

> [...]
> helt og hvor man kan få billederne skrevet ud i en *ordenlig* kvalitet?

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med "browse-filer", men
et program som AcdSee vil kunne lave et såkaldt Contact Sheet for
dig. Det kan f.eks. se sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/acdsee/contact_sheet.gif>
De gange jeg har brugt det har det stået knivskarpt på print og du
har ret mange indstillingsmuligher som du kan se. Du kan også selv
bestemme hvor meget de hvide rammer skal fylde, men ingen siger
de behøver at være hvide. Det kan du også selv bestemme.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-07-01 21:35

> [...]
> bestemme hvor meget de hvide rammer skal fylde, men ingen siger
> de behøver at være hvide. Det kan du også selv bestemme.

Programmet lyder jo som et kendt heavy metal band, men det kan lige præcis
det jeg har behov for, så tak for hjælpen.

Lars

Fra : pwa

Dato : 27-07-01 21:59

"Lars Thomsen Nielsen" <lisbet_lars@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> **************************************
> simply cut and paste dine billeder til Word, så kan du selv bestemme antal
og størrelse -
i tilgift får du en godt kvalitet i udskrivning.

v/h pwa

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-07-01 21:38

> og størrelse -
> i tilgift får du en godt kvalitet i udskrivning.
>
> v/h pwa

Word genererer ganske vidst pæne udskrifter, men med *mange* billeder er det
meget omstændeligt. Tak for indlægget alligevel, det havde været det
letteste, måske med 5 billeder.

Lars