NAS server ?
Fra : MM

Dato : 26-01-09 17:49

Hejsa hvilken nas server vil i anbefale, den skal være med ftp og http
server , samt at der skal være gode muligheder
for at se hvem der er på ftp server samt sætte en hastighed for brugerne

kan i hjælpe ?

Fra : MM

Dato : 26-01-09 18:41

er den her et godt bud ?

Buffalo Technology 750 GB - LS-750GL SATA

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-09 19:29

MM skrev:
> er den her et godt bud ?
>
> Buffalo Technology 750 GB - LS-750GL SATA
>

> "MM" <m@m.com> skrev i meddelelsen

Hvad med at byge en selv?
Du har sikkert en ældre computer, som står og samler støv et sted...
Smid et controllerkort i den, og installer eks. windows 2000 (evt. Linux...)

Så kan du få en glimrende nas ud af det, som også kan en masse andet...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-01-09 18:55

On Mon, 26 Jan 2009 17:49:03 +0100, "MM" <m@m.com> wrote:

> Hejsa hvilken nas server vil i anbefale, den skal være med ftp og http
> server, samt at der skal være gode muligheder for at se hvem der er på
> ftp server samt sætte en hastighed for brugerne

Jeg blev for nyligt varmt anbefalet QNAP, der skulle have både god
funktionalitet og performance. Selv bruger jeg en server med masser af
plads (mere end jeg kunne få i en (privatbruger-)NAS) og med et gratis
operativsystem.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-01-09 15:40

On 2009-01-26 18:55:11 +0100, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> said:

> [...]
> funktionalitet og performance. Selv bruger jeg en server med masser af
> plads (mere end jeg kunne få i en (privatbruger-)NAS) og med et gratis

Jeg kan godt anbefale en QNAP. Jeg har en QNAP TS-509 Pro Turbo NAS.
Den har pt 3x 1TB diske i som kører raid5. Via SMB og AFP har jeg en
skrivehastighed på omkring 50MB/s og læse på omkring 70MB/s. (Tests med
lantest over Gbit)
Den larmer ikke ret meget, og man har mulighed for at installere flere
applicationer på denne. Den er ret hurtig at navigere rundt i og
undersøtter mange teknologier.

Læs mere på denne side: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=104

Et minus den dog har - den er lidt smådyr :)
Men hvis man er lidt doven som mig, og gider at rode med hardware, så
er det en rigtig god løsning

Jesper Laursen