link på den sædvanlige maner (ala Marlene)
Fra : sjp

Dato : 22-01-09 19:18

http://www.berlingske.dk/article/20090122/kultur/90122135/

Jeg gir jo manden ret, men kan en journalist fra en licensbetalt kanal have
en mening?
Vi er vel nok helst fri når det går mod vores egne meninger.
Hvad syntes I ? skal der være frit slag hele spektret rundt?

Mvh. Stig

Fra : Morten Stæhr

Dato : 22-01-09 19:27

"sjp" <stigpedersen notvalid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi er vel nok helst fri når det går mod vores egne meninger.
> Hvad syntes I ? skal der være frit slag hele spektret rundt?

Ser ikke noget problem i at Adam Holm, optræder i Politikken, med hans egene
holdninger(som jeg bestemt ikke støtter), utrings friheden gælder vel også
for ansatte i DR. Det havde været en anden sag om han havde sagt det samme i
DR. Selv om der for mig stadig er for meget "Rød" støjsender over visse
jounalister i DR og TV2

Fra : sjp

Dato : 22-01-09 19:36

"Morten Stæhr" <netromrheast@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det samme i DR. Selv om der for mig stadig er for meget "Rød" støjsender

Jeg er mener osse at ytringsfriheden må gælde for alle. Bare at det er i det
rette forum.
Dette gælder selvfølgelig også for kommunalt ansatte og firmaansatte.

Mvh Stig

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-09 19:47

"sjp" <stigpedersen notvalid@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vi er vel nok helst fri når det går mod vores egne meninger.
> Hvad syntes I ? skal der være frit slag hele spektret rundt?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvordan kan han undgå at have en mening? Alle mennesker har en mening. Det
er uhørt at han får sin chef på nakken!
Men det er typisk for den protestantiske selvmordskultur.
Han havde talt positivt for Israel og negativt om zzombierne der beskyder
Israel! Så kommer kanøflemaskinen igang!

mvH
Jens

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-01-09 20:00

"sjp" skrev i en meddelelse

> Jeg gir jo manden ret, men kan en journalist fra en licensbetalt >kanal
> have en mening?

Ja hvis det er den "rigtige" menning !.

Du skal se hvis Adam Holm havde taget palæstinensernes parti
i Politiken , så havde der ingen sag været.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : sjp

Dato : 22-01-09 20:40

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4978c219$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja hvis det er den "rigtige" menning !.
>
> Du skal se hvis Adam Holm havde taget palæstinensernes parti
> i Politiken , så havde der ingen sag været.

Jo her i gruppen.. her ville foragelsen ingen ende tage.

Mvh. Stig

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 22-01-09 20:44

On Thu, 22 Jan 2009 19:59:32 +0100, Michael Meidahl Jensen wrote:

> Ja hvis det er den "rigtige" menning !.
>
> Du skal se hvis Adam Holm havde taget palæstinensernes parti
> i Politiken , så havde der ingen sag været.

Helt enig.

Bare se hvad Olav Skaaning Andersen siger.

citat:

"Min vurdering af den sag har været, at han har bragt nogle synspunkter på
bane, som jeg ikke var tilfreds med, at en studievært på Deadline bringer
frem"

og

"Hvis man f.eks. ytrer sig om Israel til fordel for den ene eller anden, så
er spørgsmålet om man kan være studievært på Deadline"

MEN hvis "Israel" blev skiftet ud med "palæstinenserne", så havde der
garanteret ikke været et problem.

Fra : Tim

Dato : 22-01-09 21:48

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> er spørgsmålet om man kan være studievært på Deadline"
>
> MEN hvis "Israel" blev skiftet ud med "palæstinenserne", så havde der

Jeg ved ikke om der er andre indlæg om det her, men har først selv lige set
det:

http://www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Klip+fra+Aftenshowet/20070129142128.htm?play=%2FForms%2FPublished%2FPlaylistGen.aspx%3Fqid%3D888637

Jeg forstår sgu' godt, at jøder føler sig udsatte og utrygge i Danmark.
Direkte forfulgte. Jøde-forfølgelse. Lyder det bekendt?

Manden, Claus Bentow, der deltager i aftenshowet her er faktisk parat til at
forlade Danmark, for at slippe væk. I tide??

Når store dele (læs: de venstreorienterede) af den danske befolkning
tilsyneladende intet galt ser i, at en flok højtråbende muslimske aber står
inde midt på Rådhuspladsen og skråler, at alle jøder i Danmark og hele
verden skal udslettes, og at jøder ikke har ret til at eksistere. Og det er
ikke kun jøder og Israel der skal fjernes. Det skal USA og Danmark sgu også,
skriger de. Jo, jo. Det er rigtig godtfolk.

Jøder er nødt til at sende deres børn i skoler, der er omgivet af
sikkerhedshegn, overvågningskameraer og sikkerhedsvagter, fordi de frygter
for deres sikkerhed pga. muslimer. I DANMARK, for helvede!?! Sgu ikke i Iran
eller et eller andet neandertalsk muslimsk diktatur. Danmark!!

Jeg fatter virkelig ikke, at nogen kan, eller vælger, at overse den lige
linie til nazitiden? Hvad bliver det næste? Plakater, hvor jøder er tegnet
som rotter?... osv.?

/Tim

Fra : Petse

Dato : 22-01-09 22:35

Den Thu, 22 Jan 2009 21:47:44 +0100 skrev Tim:

> [...]
>
> Jeg fatter virkelig ikke, at nogen kan, eller vælger, at overse den lige
> linie til nazitiden? Hvad bliver det næste? Plakater, hvor jøder er

Glem det. De "anstændige" er kun på muslimernes side, uanset om de så går
rundt og dræber småbørn med økser.

Fra : Rea721

Dato : 22-01-09 23:04

> sjp <stigpedersen notvalid@hotmail.com> wrote:
> http://www.berlingske.dk/article/20090122/kultur/90122135/

> Jeg gir jo manden ret, men kan en journalist fra en licensbetalt
> kanal have en mening?

Ja.

> Vi er vel nok helst fri når det går mod vores egne meninger.
> Hvad syntes I ? skal der være frit slag hele spektret rundt?

Nææ. Ytringsfrihed er noget der er relevant overfor staten og ikke ens
arbejdsgiver.

At tro, ens ytringer ikke kan ha en konsekvens i forholdet til ens
arbejdsgiver, kollegaer, kone osv, er naivt, dumt og helt forkert.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om

Fra : Joakim

Dato : 23-01-09 15:34

> [...]
> Vi er vel nok helst fri når det går mod vores egne meninger.
> Hvad syntes I ? skal der være frit slag hele spektret rundt?

Ja.

Og der er jo reelt frit slag, sålænge det er de politisk korrekte meninger
som kommer til udtryk.

Mig bekendt overtrådte fx. Asmaa Abdol-Hamid ikke DR's etiske regelsæt mens
hun var studievært med ingen andre end selveste Adam Holm.

Ingen er vel i tvivl om at damen aktivt deltog i den offentlige debat på
daværende tidspunkt?

Bortset fra det en stor cadeau til Adam Holm herfra for hans glimrende
kronik.