Hængninger i Iran !
Fra : Per

Dato : 22-01-09 18:53

Hej NG !

Iran er af en eller anden uvis grund vilde med at hænge deres dødsdømte
lovovertrædere.

De bruger kraner til dette formål.

Man bliver delinkventen hængt eller stranguleret - det ser på billeder ud
som om, delinkventen bliver hejst op i kranen.

Jeg kan ikke se at der er faldlemme eller noget der ligner, at det skulle
være en hængning.

Og strangulering er jo tortur inden døden indtræder - fordi det tager lang
tid.

Er der nogen der ved om de hænger eller strangulerer ?

*/ Per

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-09 20:04

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG !
>
> Iran er af en eller anden uvis grund vilde med at hænge deres
> dødsdømte lovovertrædere.

Hænger de ofte folk der ikke er dømt til døden ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 22-01-09 21:04

On Thu, 22 Jan 2009 20:04:07 +0100, N_B_DK wrote:

> Hænger de ofte folk der ikke er dømt til døden ?

Det var jo IKKE det der var spørgsmålet.

Fra : hanzen

Dato : 22-01-09 21:11

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det var jo IKKE det der var spørgsmålet.

Men de kan sikkert godt finde på det.
sådan bare for sjov.
--
hilzen
hanzen

Fra : DADK

Dato : 23-01-09 23:25

Steen A. Thomsen wrote:

> Det var jo IKKE det der var spørgsmålet.

Korrekt. Spørgsmålet var vist, at man skulle opfatte dødstraf i Iran for
f.eks bøssemord meget værre end dødstraf i USA for det samme eller i Kina
pga madsager.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 23-01-09 23:42

On Fri, 23 Jan 2009 23:25:04 +0100, DADK wrote:

> Korrekt. Spørgsmålet var vist, at man skulle opfatte dødstraf i Iran for
> f.eks bøssemord meget værre end dødstraf i USA for det samme eller i Kina
> pga madsager.

Og det var HELLER IKKE det der var spørgsmålet, men om man hængte eller
strangulerede de dødsdømte i Iran.

Fra : DADK

Dato : 24-01-09 00:53

Steen A. Thomsen wrote:

> Og det var HELLER IKKE det der var spørgsmålet, men om man hængte
> eller strangulerede de dødsdømte i Iran.

Ser pointen nu. At man dræber folk med gift i USA, eller hænger dem, eller
skyder en dødsdømt i Kina, eller henretter ved hovedskud i det nye demokrati
Irak, det er ikke vigtigt. Det er heller ikke vigtigt, at folk halshugges i
Saudi-Arabien. Det vigtige er, at man har fundet en dødstrafform man ikke
bryder sig om: At hænge folk op i kraner.

Tja. Produktet kører vist fint, de har ikke fået nogle klager.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 24-01-09 08:42

On Sat, 24 Jan 2009 00:53:24 +0100, DADK wrote:

> [...]
> Saudi-Arabien. Det vigtige er, at man har fundet en dødstrafform man ikke
> bryder sig om: At hænge folk op i kraner.

Hvorfor skal alle andre lande blandes ind i et simpelt spørgsmål om Iran.?

> Tja. Produktet kører vist fint, de har ikke fået nogle klager.

Suk.

Fra : DADK

Dato : 28-01-09 19:13

Steen A. Thomsen wrote:

> Hvorfor skal alle andre lande blandes ind i et simpelt spørgsmål om
> Iran.?

Fordi det ikke handler om et simpelt spørgsmål om Iran, og at de har
dødsstraf, men at du og andre dæmoniserer en adfærd, som der er opbakning
til i Iran, som til forveksling ligner samme adfærd som man har i mange
andre lande. Måden man slår folk ihjel på, er vel ligegyldig. Eller det vil
sige - jeg tror det er værre at ligge i den elektriske stol, eller få
sprøjtet døden ind i etaper, end det er, at blive løftet op i en kran og
knække nakken øjeblikkeligt. Iran piner i det mindste ikke de dødsdømte.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 28-01-09 19:35

On Wed, 28 Jan 2009 19:12:43 +0100, DADK wrote:

> Fordi det ikke handler om et simpelt spørgsmål om Iran,

Jo. Spørgsmålet var om man hængte eller strangulerede dødsdømte i Iran.

> [...]
> til i Iran, som til forveksling ligner samme adfærd som man har i mange
> andre lande. Måden man slår folk ihjel på, er vel ligegyldig.

Nej. Mener du ikke st der er forskel på f.eks. nakkeskud, korsfæstelse og
stening. ?

>Eller det vil
> sige - jeg tror det er værre at ligge i den elektriske stol, eller få
> sprøjtet døden ind i etaper, end det er, at blive løftet op i en kran og
> knække nakken øjeblikkeligt.

Man knækker IKKE nakken ved at blive hejst op i en kran.

>Iran piner i det mindste ikke de dødsdømte.

Det er jo præcis det de gør ved at strangulere (eller stene) dem.

Fra : H. Jensen

Dato : 23-01-09 09:33

> [...]
> tid.
>
> Er der nogen der ved om de hænger eller strangulerer ?

Det kommer lidt an på hvordan at rebet trykker. Nogle kan miste bevidstheden
på sekunder. For andre tager ca. 30-60 sekunder. Hvis knuden er dårlig så
tager det lang tid. Her er lidt om emnet:
http://www.capitalpunishmentuk.org/hanging2.html#pain

Et godt eksempel er denne video fra en dag hvor en by tog i parken for at
blive underholdt. De har jo ikke hybridnet og 39 TV-kanaler, så deres tid må
gå med noget andet ligesom i gamle dage her i landet, når man skulle se på
at forbrydere blev knebet med varmt jern inden at de blev parteret.

http://www.liveleak.com/view?i=271_1189517695

De to mænd bliver umiddelbar bevidstløse. Kvinden derimod sparker i 1 minut
og 20 sekunder. Du kan se at de forsøger at justere rebet i sidste sekund,
men det bliver til en omgang juks.

Men man må slå fast at folk i princippet bliver stranguleret uanset om de
har brækket halsen eller ej. I forbindelse med trafikulykker er der flere
som har fået det samme brud på halsen, som en faldlem skulle garantere og
som har overlevet. Men de er bevidstløse og mærker derfor ikke
stranguleringen. En faldlem udgør også en risiko for fejlkalulation. Et
særligt slemt tilfælde havde man i Californien inden at man gik over til
gas, som bestemt heller ikke er en aflivningsmetode uden stress for den
dømte.

Men er der en aflivningsmetode som er stress-fri? Jeg er ikke sikker. Men
hvorfor i det hele taget dødsstraf?

Som Britney Spears så smuk siger det:
"I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting
punishment. That way he learns the lesson for the next time."

H. Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-09 09:37

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> skrev i meddelelsen

> Som Britney Spears så smuk siger det:
> "I am for the death penalty. Who commits terrible acts must get a fitting
> punishment. That way he learns the lesson for the next time."

LOL! Hvorfor er jeg ikke overrasket...

/Kim

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 23-01-09 21:13

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og strangulering er jo tortur inden døden indtræder - fordi det tager lang
> tid.

Det er kun tortur hvis en hvid mand gør det!

> Er der nogen der ved om de hænger eller strangulerer ?

Strangulation. Det er meningen. Man kan jo ikke tage hele den lange vej til
byen på kamelen og så er hængningen overstået med det samme!