spisested i Randers
Fra : Bagmanden

Dato : 23-01-09 13:03

Hvor spiser man godt i Randers?

Skal til koncert i marts, og kender intet til byen

--
Bagmanden der bor i Helsingør

Fra : Kaj Larsen

Dato : 25-01-09 23:10

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor spiser man godt i Randers?
>
> Skal til koncert i marts, og kender intet til byen
>
> --
> Bagmanden der bor i Helsingør

Hejsa

Smider lige nogle links til dig ang. spisesteder i Randers.
Der er forskellige muligheder(nogle nævner jeg ikke) men der findes også
koncept restauranter i Randers. Har jo også noget at gøre med hvor meget man
vil betale, samt hvad man er til.
Altså om man "bare" skal have noget mad eller man går ud for at spise og få
en oplevelse .
De steder jeg nævner har jeg selv kendskab til og her hænger pris og
kvalitet sammen, iflg. undertegnede. Bemærk at jeg personligt sætter mere
pris på kvalitet frem for kvantitet,men kan sagtens finde på at besøge en
kinesserbuffet med spis hvad du kan til kr. 119,- men ikke hvis der skal
hygges og samtidigt få oplevelse ud af det.
Har ren fodnote at bemærke, været på 1 stjernet Michelin restaurant i
Barcelona, det var en fed oplevelse.

http://www.restaurantfirstfloor.dk/index.html

Restaurant First Floor, er ca. 1 år gammel belligende i det gamle
slotscenter( nu Randers midtpunkt), rigtig god mad hyggelige lokaler
stilrent indrettet uden at være snobbet og eminent betjening, har nogle
fabelagtige vine.Er rigtig gode til at anbefale vin til maden.
En restaurant der helt sikkert kan anbefales.
Har en overdækket terasse til rygere, hvis man har det behov.

http://www.oestergade1.dk/

Østergade nr.1, beliggende i Slotsgade har 3-4 år på bagen. Stiler
gastronomisk højt uden at være pragende og højt på strå, men helt sikkert
god mad ,kvalitet og pris hænger sammen,pæne lokaler og god betjening.

http://www.hov-randers.dk/

Herford og Valhalla er beliggende i Middelgade tæt på minefeltet.
Har 2 afdelinger, en buffet del(spis hvad du kan) samt en Steak restaurant i
stil med Jensens bøfhus/Herford Beefstou (bemærk i stil med) dog uden
sammmenligning.

http://www.restaurantmadogvin.dk/index.htm

Restaurant madogvin ligger i Storgade midt i minefeltet, har også en
buffetdel, samt en lidt mere restaurant præget del med ganske udmærket a la
carte retter.
Har som regel et lille udvalg af special øl.

Ud over de nævnte, får du lidt fler links om ikke andet så for syns skyld
dog uden kommentare.

http://www.nielsebbesens.dk/

http://www.stephansenshotel.dk/

http://www.hotel-randers.dk/

http://www.spiseguiden.dk/skovbakken/

Har sikkert glemt nogle, men kan ikke lige komme i tanke om flere pt. Håber
du kan bruge det til noget, om ikke andet som guide-line. smag og behag er
jo heldigvis forskellige, og vi har ikke alle samme behov/ forventninger når
vi går ud.

Held og lykke med restaurant jagten og koncerten samt god tur til Randers.

De bedste hilsner

Kaj Larsen
Randers

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-01-09 11:37

Hej Kaj

Jeg byder også lige ind på denne tråd, da jeg sjovt nok selv skulle til
at oprette en tråd om spisesteder i netop Randers. Omend vi skal dertil
af en anden årsag.

Nu er det så lige det aberdabei at vi har et lille barn på 1 år.

Er der nogle af dem du nævner hvor det er acceptabelt at have en lille
barn med? Evt. andre?

Hilsen
Martin

Fra : Kaj Larsen

Dato : 26-01-09 21:10

"Martin Larsen" <want@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er det så lige det aberdabei at vi har et lille barn på 1 år.
>
> Er der nogle af dem du nævner hvor det er acceptabelt at have en lille

Hej Martin

Jeg vil nok springe de to første steder jeg nævner over, ikke fordi at man
fravælger børn men mere fordi "stilen" ikke er til barnegråd, forstå mig ret
jeg har intet mod børn på restauranter der skal også være plads til dem,børn
har bare et andet aktivitetsnivau end folk der går ud for at spise og hygge
og de to ting hænger ikke altid sammen.Om det så er børnenes skyld eller
forældrenes er en anden snak(har et lidt ambivalent forhold til det da jeg
selv er ansat inden for hotel og restaurations branchen),skal for god ordens
skyld oplyse at jeg arbejder ikke på nogle af stederne jeg nævner,arbejder
ikke engang i Randers.
De andre jeg nævner vil der nok ikke være et problem, slet ikke på buffet
restauranterne da de er gearet til alt og alle, skal dog nævne at der mig
bekendt ikke er noget legerum nogle af stederne, og om de som sådan gør
noget for børn bliver jeg svar skyldig på.
Så er der jo konceptrestauranterne/familierestauranterne der er både Bones
og Jensen repræsenteret i Randers, kommer der dog ikke selv specielt meget
da det ikke lige tiltaler mig, men mon ikke de vil kunne løfte opgaven, og
skulle man være desperat er der jo altid den gyldne måge (der kommer jeg
slet ikke).
Kan da også anbefale de 2 kinneser restauranter der ligger i byen, buffet
el. a la carte, den ene ligger i Middelgade og den anden på Erik Menveds
plads.
Der er også for kort tid siden åbnet en (familie)restaurant i Østergade (det
gamle diskotek Nørreris), men har kun læst om det i forbindelse med åbningen
og derudover melder jeg pas på det,kan ikke lige finde noget link på den.
Derudover findes der en del cafeer med varierende udbud af mad og
drikkevare.
Afslutningsvis vil jeg da bare sige udluk intet men forhør jer evt. om
politikken de enkelte steder, og som jeg nævner i det andet indlæg er det jo
også et spørgsmål om hvad man er til, uanset om man har børn med el. ej.
Om du er blevet klogere ved jeg ikke, men held og lykke med jagten.
Med venlig hilsen
Kaj Larsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-09 15:56

Hej Kaj

Vi spiste på Mad og Vin, og det var en god buffet. Og helt fint at have
vores lille barn med, der var en højstol til det samme.

Tak for tippet!

Hilsen
Martin