FWA og udstyr.
Fra : Leo Vaeversted

Dato : 27-07-01 17:40

Jeg har i dag fået en mail fra sonofon, ang. det udstyr der skal til, for at
køre FWA, her er svaret.

-----klip
Det udstyr man skal bruge for at kunne benytte SONOFON Bredbånd/FWA, skal vi
nok levere.
-----klip
Og det svar fik jeg 2 dage efter jeg skrev til dem, så helt sløve er de nu
ikk.

Go weekend
Leo

Fra : Gerner

Dato : 28-07-01 04:40

On Fri, 27 Jul 2001 18:40:15 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Leo
Vaeversted" <leo@venlig.dk>:

> [...]
>
>-----klip
>Det udstyr man skal bruge for at kunne benytte SONOFON Bredbånd/FWA, skal vi

Og prisen ?

Jeg synes det er en selvfølge at udbyderen leverer noget der er så nyt, at ingen
har tilsvarende udstyr. Men de opretter vel ikke konto gratis eller lader folk
låne udstyret gratis.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 27-07-01 20:43

Jo, det er mit indtryk af den mail jeg sendte, her kommer både det jeg
sendte, og hele deres svar.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-07-01 10:57

Gerner> Og prisen ?

Står på hjemmesiden

Gerner> Jeg synes det er en selvfølge at udbyderen leverer noget der
Gerner> er så nyt, at ingen har tilsvarende udstyr. Men de opretter
Gerner> vel ikke konto gratis eller lader folk låne udstyret gratis.

Udstyrsleje er en del af abonnementsprisen IIRC.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Gerner

Dato : 28-07-01 20:07

On 28 Jul 2001 11:56:58 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Thomas Rasmussen
<simpsons@kom.auc.dk>:

> Gerner> Og prisen ?
>
>Står på hjemmesiden

Har kikket, men deres sider om fwa giver ingen hint til priser.
Har du en url til den side hvor fwa priserne står ?

I går var der kun sider med at man kunne blive kontaktet når....

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-07-01 12:27

Gerner> Har kikket, men deres sider om fwa giver ingen hint til
Gerner> priser. Har du en url til den side hvor fwa priserne står ?

Under punktet Produkter og priser:

http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/tema/fwa/fwa-sono2.shtml

Der står dog ekskl. oprettelse... Kan ikke finde prisen på dette.

/Thomas

Fra : Gerner

Dato : 28-07-01 22:25

On 28 Jul 2001 13:26:58 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Thomas Rasmussen
<simpsons@kom.auc.dk>:

> [...]
>
>http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/tema/fwa/fwa-sono2.shtml
>
>Der står dog ekskl. oprettelse... Kan ikke finde prisen på dette.

Jo, det var lige som det der manglede i "leverensen".

Jeg har en tro på at de vil "levere" udstyret til en pris. Men den der lever til
den tid vil se det.

Men 95% dækning til sommer, som de gik ud med, er nok ikke nået i år.
Muligvis til efteråret 2002.

Iøvrigt tror jeg ikke på den med max 10 Km til senderen med fri sigt.
(som nogen skriver i en anden tråd)

Det afhænger teoretisk af 3 ting.
Højden af senderantennen
højden af modtagerantennen
styrken på signalet.

Fra : Morten

Dato : 29-07-01 12:25

Som Thomas Rasmussen skriver er lejen af udstyret med i den månedlige
abonnementspris! Oprettelsen kommer efter mine oplysninger til at koste
399,- hvilket skulle være inklusiv tekniker som opsætter parabol, trækker
kabler mv.

Thomas Gerner har også delvist ret mht afstanden til senderen. I kan evt. se
mit indlæg under "Re: skappe krav for at kunne få FWA" for en længere
forklaring

Mvh Morten

Fra : Morten Christensen

Dato : 29-07-01 15:52

*SAVLE-SALVE* sådan en 4mbit linie kunne jeg godt leve med...... bare en
skam, at de vil køre med mb begrænsning, ligesom flexrate....

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Fragman

Dato : 29-07-01 22:07

Her er prisen for private

SONOFON Bredbånd priser for løsning nr. 1
Båndbredde Standard Opr Pris pr. mdr MB inkl.pr.mdr
Internet 256 kbit/s 750,- 349,00 1000 MB
Internet 512 kbit/s 750,- 429,00 2000 MB
Internet 1 Mbit/s 750,- 529,00 4000 MB
Internet 2 Mbit/s 750,- 729,00 8000 MB
Internet 4 Mbit/s 750,- 1.999,00 12000 MB
Priserne for løsning 1 er opgivet inkl. moms.
For forbruget af MB, ud over de inkluderede, betales en fast pris pr. MB på
15 øre.Opgradering af båndbredde er gratis. Nedgradering koster kr. 200,-

Fra : Gerner

Dato : 29-07-01 23:27

On Sun, 29 Jul 2001 23:07:10 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, "Fragman"
<fragman_dk@hotmail.com>:

>Her er prisen for private
>
>SONOFON Bredbånd priser for løsning nr. 1
>Standard Opr
>750,-

Altså 750 for teknikerbesøg som opretter og installere antenner, nedføreing af
kabel, tilslutning til radiomodem/computer m.m ?

Nogen der ved om man skal have et fri slot i computeren til server o.lign. ?

Fra : Gerner

Dato : 02-08-01 10:53

On Mon, 30 Jul 2001 00:27:06 +0200, in dk.edb.internet.udbydere, Gerner
<gm@telefona.dk>:

>Altså 750 for teknikerbesøg som opretter og installere antenner, nedføreing af
>kabel, tilslutning til radiomodem/computer m.m ?
>
>Nogen der ved om man skal have et fri slot i computeren til server o.lign. ?
Til netkort mente jeg.

Men disse spørgsmål var for svære.

Hvad med.: Den der begrænsning i Mb, er det både dl og ul lagt sammen ?

Så tjener udbyderen penge på at man ul data til sin hjemmeside m.m

Jeg synes heller ikke priserne er konkurrencedygtige over for periserne for
webspeed K2, som jo giver nedsatte priser (0 kr. for visse ting) som
introduktion efter opgradering i områderne.

Ingen Mb begrænsning.

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 30-07-01 11:44

"Fragman" <fragman_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]

> 15 øre.Opgradering af båndbredde er gratis. Nedgradering koster kr. 200,-

Hvor ville det dog bare være en våd drøm, hvis den grænse ikke var der...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-07-01 12:28

On Mon, 30 Jul 2001 12:44:03 +0200, "Rasmus Modsat"
<canute@***SPAM_NO_THANK_YOU***f2s.com> wrote:

>Hvor ville det dog bare være en våd drøm, hvis den grænse ikke var der...

.... og endnu mere våd, hvis hastigheden var en million milliard
Mbit/s.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-01 12:44

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in

> ... og endnu mere våd, hvis hastigheden var en million milliard
> Mbit/s.

Nu går der charbax i den... :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-07-01 21:08

"Rasmus Modsat" <canute@***SPAM_NO_THANK_YOU***f2s.com> wrote in message

> på
200,-

> Hvor ville det dog bare være en våd drøm, hvis den grænse ikke var der...

Min Ferrari skal være gul, og min pizza uden ansjoser, og med ekstra bacon.

Lars B

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 30-07-01 22:26

Hej,

> Her er prisen for private

Du skulle vel ikke også have erhvervspriserne

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 31-07-01 11:34

> [...]
>Internet 1 Mbit/s 750,- 529,00 4000 MB
>Internet 2 Mbit/s 750,- 729,00 8000 MB
>Internet 4 Mbit/s 750,- 1.999,00 12000 MB

Er hastighederne symmetriske for up- og downstream?

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Morten

Dato : 31-07-01 23:32

Hastighederne er IKKE symmetriske men skulle være som følgende:

Downstream Upstream

256 kbit/s 128 kbit/s
512 kbit/s 128 kbit/s
1 Mbit/s 256 kbit/s
2 Mbit/s 512 kbit/s
4 Mbit/s 1 Mbit/s

Ønsker man symmetrisk linie (hos Sonofon ihvertfald) skal man have en
erhvervsløsning på 26 Ghz hvilket er noget dyrere end 3,5 Ghz løsningen.

Mvh Morten

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 01-08-01 11:44

"Morten" <nupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9k7bpm$8ka$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Ønsker man symmetrisk linie (hos Sonofon ihvertfald) skal man have en
> erhvervsløsning på 26 Ghz hvilket er noget dyrere end 3,5 Ghz løsningen.

Priser??

mvh
Lars

Fra : Jens

Dato : 01-08-01 22:04

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> *SAVLE-SALVE* sådan en 4mbit linie kunne jeg godt leve med...... bare en
> skam, at de vil køre med mb begrænsning, ligesom flexrate....

Det kunne jeg også godt tænke mig! Men på den anden side, hvem har udstyr i
den anden ende som kan levere med den hastighed (4 Mbit/s) ???

Nogen der har nogen erfaring med linier over 2 Mbit/s ??? Hvordan ligger
hastigheden generelt ? Kan man opnå hastigheder over 2 Mbit/s ??? Hvis ja,
hvordan ???

Jens

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 02-08-01 12:36

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> Det kunne jeg også godt tænke mig! Men på den anden side, hvem har udstyr
> den anden ende som kan levere med den hastighed (4 Mbit/s) ???

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan/hvad du vil bruge en 4mbit/s til?
Hente dine (er det 4Gb?) på de første to dage, og så ellers vente på, at
måneden er omme, så du kan hente 4Gb mere? :)
Eller er du villig til at betalt 15øre per megabyte. - Det går jo stærkt med
en 4mbit linje.

Fra : Jens

Dato : 02-08-01 17:06

"Rasmus Modsat" <canute@***SPAM_NO_THANK_YOU***f2s.com> skrev i en
meddelelse news:3b693aaa$0$45149$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> måneden er omme, så du kan hente 4Gb mere? :)
> Eller er du villig til at betalt 15øre per megabyte. - Det går jo stærkt

Det er jo netop derfor jeg spørger ! Der er jo ikke umiddelbart noget at
bruge 4 Mbit/s til idag. Vi har 2 Mbit/s på arbejdet, og det er da de
færreste forbindelser som kan levere med 2 Mbit/s idag. Jeg synes at man
mange steder får max. 1 Mbit/s pr. forbindelse/session. Det kan selvfølgelig
være at jeg har været uheldig eller ikke bruger de servere som vitterligt
kan levere.

Jens

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 02-08-01 17:18

> [...]

selvfølgelig
> være at jeg har været uheldig eller ikke bruger de servere som vitterligt

OK, men jeg tænkte nu mere på selve økonomien, og ikke om man nu kan få
4mbit/s eller kun 3mbit/s.

Med den hastighed er éns grænse jo nået indenfor meget kort tid. (Hvis man
da bruger den...)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-08-01 19:38

Rasmus> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:
> [...]
Rasmus> i

Rasmus> Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan/hvad du vil bruge
Rasmus> en 4mbit/s til? Hente dine (er det 4Gb?) på de første to
Rasmus> dage, og så ellers vente på, at måneden er omme, så du kan
Rasmus> hente 4Gb mere? :) Eller er du villig til at betalt 15øre per
Rasmus> megabyte. - Det går jo stærkt med en 4mbit linje.

Nu er det jo sådan at der står på sonofon.dk at der til 4Mbit
forbindelsen er 12GB data... men de kan jo også godt forsvinde hurtigt

/Thomas

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 03-08-01 12:10

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote:

> Nu er det jo sådan at der står på sonofon.dk at der til 4Mbit
> forbindelsen er 12GB data... men de kan jo også godt forsvinde hurtigt

Det går i hvert fald stærkt! :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-08-01 17:05

> Det går i hvert fald stærkt! :)

(12000 MB *8 Mb/MB)/4 Mb/s = 24000 s = 6,67 timer. Tjah.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Rasmus Modsat

Dato : 03-08-01 18:51

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> (12000 MB *8 Mb/MB)/4 Mb/s = 24000 s = 6,67 timer. Tjah.

LOL. Det er endnu hurtigere, end jeg antog.

Fra : Charbax

Dato : 04-08-01 00:57

> (12440 MB *19 Mb/MB)/4 Mb/s = 87332 s = 6,67 timer. Tjah.

Nu haaber jeg sandeligt internet baandbredde langtfra koster 15 oere
per megabyte, for hvis det goer, og at der ikke kommer mirakuloese nye
teknologier til at overfoere data 100 gange billigere indefor snart,
saa er der jo ingen fremtid i internettet. Saa er der ingen fremtid i
video-on-demand, music-on-demand osv. hvis ikke at det kan koste
billigt nok saa alle mennesker har raad til den, og ikke behoever at
laegge maerke til at traffik overhovedet koster noget, at det bare
kommer ligesom vand, electricitet og almindeligt DR1 og DR2 fjernsyn,
man sidder ikke og kronometrere eller regner ud hvor meget man
forbruger, man er lidt ligeglad.

JEg haaber ihvertfald et internet med ubegraenset gratis naesten
baandbredde bliver vores hverdag. For hvis vi stadig skal betale 15
oere per megabyte naar man sidder og ser en Hitchcock film-on-demand,
og 11 oere per minut naar man taler i telefonen med sin nabo i 2010,
saa tror jeg nok mange mennesker vil vaere meget ked af det og graede,
lidt ligesom at man gik paa maanen mellem 1969-1976 og siden har man
ikke gjordt en skid i rummet og vi har heller ingen planer idag hos
f.eks. Nasa eller ESA om at lave noget saerligt indefor de naeste
10-20 aar..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-08-01 01:13

charbax@space.com (Charbax) writes:

> Nu haaber jeg sandeligt internet baandbredde langtfra koster 15 oere
> per megabyte,

Det bliver det næppe ved med. En tommelfingerregel for internet er, at
tingene fordobles ca. en gang om året, så en times mp3-musik, der ved
15 øre/minut koster 9 kr (hvilket i øvrigt ikke er meget i sig selv)
vil om fem år sikkert koste omkring 30 øre og om ti år omkring 1 øre.

Dertil kommer selvfølgelig mikrobetaling for selve musikken.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Tirsek

Dato : 03-08-01 21:07