Adgang til NAS
Fra : khr

Dato : 21-01-09 21:09

Hej
Jeg har en netværksharddisk som jeg ikke længere kan komme i kontakt med.
Jeg kan fint gå på opsætningen via IP addressen, men når jeg skal logge på
disken via Netværksteder - med login får jeg beskeden:

"Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressource af samme
bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle
tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressource og prøv igen."

Jeg har tidligere kunnet få adgang direkte fra "Denne computer", hvor disken
blev vist.

Hvad har jeg gjort galt?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-01-09 17:44

Ligner noget jeg i perioder fik til min synology nas.

Prøv "synology assistent" eller lignende program til at mounte/tilknytte
netværksdrev. Windows explorer kan ikke altid mounte nas drev (til synos)

Men så vidt jeg husker var det til tider nødvendigt at reboote nas
(eller var det pc-en)

/Poul