zyxel 2602hw-d1a, open dns og bittorrent
Fra : Sune

Dato : 20-01-09 15:16

Jeg har siddet og eksperimenteret med at omgå spærringen af PB.

Jeg anvender den zyxel router som er udleveret af cc. OpenDNS er
konfigureret som manuel DNS på min XP maskine. Pirate Bay kommer fint
frem, og jeg henter også torrents uden problemer.

Når det så kommer til download sker der det, at efter ca 1-2 min
crasher routeren, og rebooter. 1-2 min mere, og det gentager sig.

Prøvede at sætte en linksys router til zyxelen, og linksysen relayede
så dhcp fra zyxel - og den crashede igen.

Jeg kan snildt undvære PB - men jeg er meget nysgerrig på hvad i
alverden den zyxel har gang i. Nogen af jer der har et bud?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-09 06:36

Sune <sune.engsig@gmail.com> wrote in news:99bd9470-8b29-4fac-8be0-
78ea0dc020e4@r37g2000prr.googlegroups.com:

> Jeg kan snildt undvære PB - men jeg er meget nysgerrig på hvad i
> alverden den zyxel har gang i. Nogen af jer der har et bud?

Er bundet til samme router via mit Fullrate abo. Den har det rigtig svært
med mange NAT sessions (allerede omkring +1000). Af samme grund kører jeg
routeren i bridgemode og benytter min egen D-link DIR-655.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-01-09 07:48

On 21 Jan 2009 05:35:47 GMT
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> Er bundet til samme router via mit Fullrate abo. Den har det rigtig svært
> med mange NAT sessions (allerede omkring +1000). Af samme grund kører jeg
Ifølge dokumentationen til Fullrates Zyxel kan den interne NAT-tabel
præcist indeholde 1000 sessions. Problemet er så i forbindelse med P2P,
at TTL for sådanne sessions er sat urimeligt højt!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Sune

Dato : 21-01-09 02:56

On 21 Jan., 07:48, Michael Rasmussen <m...@miras.org> wrote:

> [...]
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open

Tak for jeres oplysende svar! Overvejer nu at gå tidligt hjem for at
teste bridge-finten :)

/Sune

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-01-09 16:11

Michael Rasmussen wrote:

> Ifølge dokumentationen til Fullrates Zyxel kan den interne NAT-tabel
> præcist indeholde 1000 sessions. Problemet er så i forbindelse med P2P,
> at TTL for sådanne sessions er sat urimeligt højt!

Man kan reducere antallet af forbindelser der skal trackes ved at disable
DHT og Peer Exchange i BT klienten.

--
Jesper Lund