Netværksharddisk på internettet - hvordan.
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 19-01-09 23:17

Hej folkens

Har lige fået købt mig en netværksharddisk Freecom network drive. Min router
er en WRT54G fra Linksys.

Jeg har fået sat dyret til og kan se den på mit netværk. Den skulle være sat
godtnok op.
Nu kommer det bøvlede.

Jeg vil gerne kunne se den på internettet og kunne tilgå den f.eks fra
arbejdet.. Manualen siger :
5.7.2 External FTP access (via Internet)

To access the Freecom Network Drive via FTP from the Internet, make sure
that the FTP port specified in the Network Drive settings is forwarded to
the Network Drive IP address in the port forwarding settings of your router!

I opsætningen står den til port 21.

Jeg er på dybt vand her. Er der nogen der kan hjælpe mig igennem denne??

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-01-09 23:43

news.stofanet.dk wrote:

> Jeg er på dybt vand her. Er der nogen der kan hjælpe mig igennem denne??

Du skal lave en portforward i din router, således at port 21 bliver
forwardet til den IP som din Freecom har.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54G/

Du skal dog være opmærksom på at ftp er en meget usikker måde til
overførsel af data.

Jesper Poulsen

Fra : jesper

Dato : 20-01-09 15:59

Hej Jesper

Jeg prøver lige
Vil du forklare usikker
Bitsmæssig eller sikkerhedsmæssig

Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-09 16:36

On Tue, 20 Jan 2009 15:58:35 +0100, "jesper" <kjb@fw.dk> wrote:

> Vil du forklare usikker
> Bitsmæssig eller sikkerhedsmæssig

Brugernavn og password sendes i klar text over Internet og kan altså
opsnappes af enhver, IP-pakkerne kommer forbi.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jesper

Dato : 20-01-09 16:35

Så fik jeg port forwarded
Men hvad er adressen på internettet??

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-01-09 16:38

On Tue, 20 Jan 2009 16:35:17 +0100, "jesper" <kjb@fw.dk> wrote:

> Men hvad er adressen på internettet??

Din egen? Se på www.myip.dk

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens Fallesen

Dato : 20-01-09 19:48

jesper wrote:

> Men hvad er adressen på internettet??

The Internet
1 Information Super Highway
Cybercity 2^32
Cyberspace

Sorry, kunne ikke lade være.

--
Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-09 06:42

Jens Fallesen <jf@avicnet.co.uk> wrote in news:49761c4a$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> The Internet
> 1 Information Super Highway
> Cybercity 2^32
> Cyberspace

L*L!

Jeg må straks prøve at sende en stak reklamer, men de ryger nok direkte i
PostDanmark filteret :-/