Laptop/desktop
Fra : kalvoere

Dato : 16-01-09 20:19

Kan følgende setup konfugureres?

Jeg har 2 stk bærbare som bliver brugt over trådløs forbindelse.
Jeg har desuden lige købt (fejl har jeg fundet ud af) en kraftig
stationær.

Jeg har fået følgende ide, men ved ikke om det er muligt eller der er
nogen fornuft i det.

Jeg vil koble den stationære op på netværket (kabel) og sætte den i
et
andet rum, hvor den står sammen med router og andet.

Vil det være muligt at bruge datakraften i den til at gemme/redigere
video, og ellers bruge programmer som kræver power, IGENNEM de(n)
bærbare. Det skal forstås således at den bærbare så kun bruges som en
slags fjernbetjening. Jeg er sikker på at det kan kobles op således,
men kan den power der ligger i den stationære bruges igennem disse?
Eller kunne man forestille sig et andet set-up, hvor man får glæde af
den, uden at den nødvendig skal stå fremme og fylde.?

MVH

LARSH

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-01-09 09:10

kalvoere wrote:

> [...]

> et
> andet rum, hvor den står sammen med router og andet.

Og så bruger du den via rdp.

> [...]
> video, og ellers bruge programmer som kræver power, IGENNEM de(n)
> bærbare. Det skal forstås således at den bærbare så kun bruges som en

Ja.

> [...]

> Eller kunne man forestille sig et andet set-up, hvor man får glæde af
> den, uden at den nødvendig skal stå fremme og fylde.?

Hvis du vil redigere video fra en terminal så er det nok Radmin du skal have
fat i, det er det eneste som er hurtigere end microsofts egen rdp. Det har i
visse sammenhænge den fordel at du har adgang til den viste session og at du
har direkte hardware-adgang med lyden, hvis du vil afvikle lyd og billede på
den stationærer bliver de lidt problematisk med rdp. Dette fordi en rdp
session ikke bliver vist på den lokale computer.

> LARSH

Med venlig hilsen

Peter Larsen