Kina-kopier?
Fra : Steen

Dato : 15-01-09 22:05

Nogen der har vovet sig ud i at handle hos www.likebuyshop.com?

Priserne er latterligt lave (nok fordi det er kinesiske udgaver), til
gengæld koster hver forsendelse 20 usd (og det er vist pr. dvd-box)

Hvis kvaliteten er i orden, kan det næsten betale sig at blive snuppet i
tolden....eller hvad?

Fra : Optimus Prime

Dato : 16-01-09 09:25

> [...]
> gengæld koster hver forsendelse 20 usd (og det er vist pr. dvd-box)
>
> Hvis kvaliteten er i orden, kan det næsten betale sig at blive snuppet i

Tja du ender stadig med at være den heldige ejer af ulovlige kopier -
hvilket giver lidt tvivlsom ejerglæde i min bog; men jeg ville nok først
undersøge om du kan risikere at få juridiske problemer ved at importere
ulovlige kopier... Kender ikke juraen omkring dette; men med de priser
vil jeg gætte på man kunne dømme at du var i "ond tro" og altså bevidst
indkøbte ulovlige kopier.

Jeg ville personligt ikke løbe risikoen; men jeg er også lidt af en
kylling

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-01-09 13:26

Optimus Prime <optimus@prime.dk> wrote in

> [...]
> indkøbte ulovlige kopier.
>
> Jeg ville personligt ikke løbe risikoen; men jeg er også lidt af en

Chancerne er ihvertfald store for at de snuppes i tolden og så kommer du
til at betale en bøde for at shoppe pirat kopier, for tolden ved godt at
de skal holde ekstra øje med forsendelder til Europa fra Asien.

--
Henrik Laursen

Fra : Steen

Dato : 16-01-09 13:46

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> [...]
> til at betale en bøde for at shoppe pirat kopier, for tolden ved godt at
> de skal holde ekstra øje med forsendelder til Europa fra Asien.

Det er nok klogest at holde sig fra stedet.
Man kan undre sig over, at de bare kan få lov til at sælge piratfilm
ganske åbenlyst

Fra : Henrik Laursen

Dato : 17-01-09 14:42

isteen@gmail.rygeloven.com (Steen) wrote in

> Det er nok klogest at holde sig fra stedet.
> Man kan undre sig over, at de bare kan få lov til at sælge piratfilm
> ganske åbenlyst

Har de heller ikke, der laves razzia'er mod de sælgere, men markedet er
kæmpe stort for det dernede. Når 2 lukkes dukker 5 nye op og Politiet
er så skide korrupt at de tager betaling for at lade dem være i fred.
De er nød til at bruge special styrker styret af regeringerne for at lukke
de piratbixe og det er der ikke de store resourcer til.

Til Jesper Lund: Overtrædelse af loven om copyright
Man må ikke engang lave en kopi til sig selv, kan man også læse i den
velkomstskærm om copyright på både leje og salgs DVD'erne.

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-01-09 20:38

Henrik Laursen wrote:

> Chancerne er ihvertfald store for at de snuppes i tolden og så kommer du
> til at betale en bøde for at shoppe pirat kopier, for tolden ved godt at
> de skal holde ekstra øje med forsendelder til Europa fra Asien.

Hvilken lov mener du at man overtræder? Jeg antager at vi taler om DVD
film til eget brug og ikke videredistribution (salg eller udlån).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 16-01-09 21:40

Prøv http://www.ethaicd.com/ i stedet, de sælger ikke piratkopier.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Steen

Dato : 16-01-09 23:54

> Prøv http://www.ethaicd.com/ i stedet, de sælger ikke piratkopier.

VCD, er det ikke også en piratkopi af en DVD?

Fra : Jesper

Dato : 17-01-09 03:09

Steen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> VCD, er det ikke også en piratkopi af en DVD?

VCD er bare et ældre format, ligesom VHS. VCD er populært i det Fjerne
Østen, film udgives i det format der.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-01-09 00:11

Steen wrote:

> VCD, er det ikke også en piratkopi af en DVD?

VCD er ligesom DVD et video format. Om det er en "pirat"kopi eller ej
afhænger af andre ting.

Men.. har du lyst til at se 352x240 MPEG-1 CBR video?
<http://en.wikipedia.org/wiki/Vcd>

Mere kan der ikke være på en CD

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-01-09 15:04

Henrik Laursen wrote:

> Til Jesper Lund: Overtrædelse af loven om copyright Man må ikke engang
> lave en kopi til sig selv, kan man også læse i den velkomstskærm om
> copyright på både leje og salgs DVD'erne.

Dem som laver "pirat"kopierede DVDer overtræder naturligvis
ophavsretslovgivningen (tilgængeliggørelse af materialet for andre uden
ophavsretshavers tilladelse og eksemplarfremstilling uden tilladelse).

Men køberen af den piratkopierede DVD gør ingen af disse ting. Køberen
laver ingen kopi (eksemplarfremstilling), og der sker ingen
tilgængeliggørelse for andre (køberen afspiller i sit private hjem).

Hvad der står på velkomstskærmen er i øvrigt fuldstændigt lige meget. Det
er lov om ophavsret som betyder noget. Ofte står der at du ikke må udlåne
din DVD til naboen. Det må du gerne, i hvert fald hvis du har købt den
inden for EU (spredningsret). Det er korrekt at du generelt ikke må
kopiere en DVD, men det er af andre årsager (forbud mod omgåelse af
effektive tekniske foranstaltninger).

--
Jesper Lund

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-01-09 18:26

Steen wrote:
> Hvis kvaliteten er i orden

Hvis vi et øjeblik glemmer moralen og kigger på kvaliteten, skal du lige
have en historie fra det virkelige liv:

I sidste uge kom jeg sammen med nogle kolleger gående forbi et gadesalg
af film i Guangzhou. En af os standsede op og købte to film for 4
kr/stk., mens vi andre gik videre.

Da han igen nåede op til gruppen, blev han til grin, fordi han havde
købt en Blu-Ray og en HD DVD uden at have afspiller til nogen af delene.
Så blev jeg nysgerrig og købte Blu-Ray-filmen af ham, bare for at se,
hvad man fik for pengene.

Det viste sig at være en single layer DVD. Altså endnu ringere kvalitet
end en normal film-DVD.

--
Allan Olesen

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-01-09 09:03

Allan Olesen skrev:
> [...]
> hvad man fik for pengene.
>
> Det viste sig at være en single layer DVD. Altså endnu ringere kvalitet

Det er meget almindeligt at "specifikationerne" ikke passer... Jeg har
set adskellige Superbit udgivelser af film som ikke tilhører
Columbia/Tristar (som ejer Superbit konceptet), DTS lyd, THX og lignede
- dog er det første gang jeg hører om din variant... men sådan er
markedsvilkårne jo, de sælger det vi vil ha og nu er turen åbenbart nået
til Blu-Ray