Når jeg forsøger at sende mails, kommer mo~
Fra : Arkimedes

Dato : 15-01-09 15:02

Jeg har det problem, at jeg har nu fået fast forbindelse til nettet og det
virker perfekt, når jeb bruger Explorer, men ikke Outlook Express.

Når jeg vil sende mails, tror Outlook Express stadig det skal bruge
opkaldsmodem.
Jeg har i Kontrolpanel > Telefon- modemindstillinger under fanel Modemer
fjernet modemet og genstartet PC'en, men Outlook Express tror stadig det
skal danne forbindelse via et opkaldsmodem.

Gode idéer efterlyses, da jeg snart ikke har mere hår på hovedet.

Arkimedes

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-09 15:19

Arkimedes skrev:

> Gode idéer efterlyses, da jeg snart ikke har mere hår på hovedet.

Jeg kender ikke Outlook Express, men er der ikke et sted i dets
opsætning hvor du har bedt det om at aktivere modemmet ved
internetaktivitet?

Jeg har f.eks. et faneblad i Agent der hedder "Dial-Up" som jeg
brugte i stenalderen.

--
Bertel

Fra : Arkimedes

Dato : 15-01-09 17:35

Jeg har f.eks. et faneblad i Agent der hedder "Dial-Up" som jeg brugte i
stenalderen.

Berthel - Nej desværre

Atkimedes

Fra : Ole C

Dato : 15-01-09 17:00

Arkimedes skrev blandt andet:

> [...]
> Modemer fjernet modemet og genstartet PC'en, men Outlook Express tror
> stadig det skal danne forbindelse via et opkaldsmodem.

Du skal kigge i OE under Funktioner>Indstillinger>fanebladet Forbindelse

--
vh
Ole C

Fra : Arkimedes

Dato : 15-01-09 17:34

> Du skal kigge i OE under Funktioner>Indstillinger>fanebladet Forbindelse

Tak for svaret Ole, men mit faneblad Forbindelse og den jeg hjælper er sat
op på samme måde.

Arkimedes

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-01-09 20:18

Arkimedes wrote:

> Tak for svaret Ole, men mit faneblad Forbindelse og den jeg hjælper
> er sat op på samme måde.

Og hvordan er så det?

Det er lidt svært at hjælpe når du er så karrig med oplysninger.

I min Windows mail (som ligner OE meget) står der under fanen
forbindelse at programmet deler indstillinger med Internet Explorer, men
der er en knap der hedder "Rediger". Klikker man på den, kommer man ind
i opsætningsbilledet. Afhængigt af din forbindelse skal du fjerne evt.
opkaldsforbindelse og vælge opsætning i "LAN-indstillinger".

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-09 23:20

"Arkimedes" <pete-fjern.arkimedes@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak for svaret Ole, men mit faneblad Forbindelse og den jeg hjælper er sat
> op på samme måde.
>
> Arkimedes

Kontrolpanel - Internetindstillinger - fanen Forbindelser. Der skal være
prik ved Ring aldrig til en forbindelse.
Du kan også bruge den vej, som Ole C henviser til, der skal du så bare under
Forbindelse trykke på Rediger, så kommer du ind i samme boks.

Kurt

Fra : Arkimedes

Dato : 16-01-09 00:52

Hej Alle

Alle løsninger I har angivet er afprøvet.
Der er noget jeg lige skal prøve, da jeg kommer I tanke om, at der er 2
netkort i PCen. Det ene kort er til kabel og det andet er trådløs
forbindelse og det er den som bruges.
Problemet er først opstået, da jeg monterede det trådløse kort og software,
derfor vil jeg prøve at fjerne alt det nye, dvs. trådløst kort og software.
Hvis det så virket som tidligere, vil jeg arbejde ud fra det.
Det er endvidere det, at kort og software af af fabrikater Level One.

Arkimedes

Fra : Arkimedes

Dato : 16-01-09 22:04

> [...]
> skal danne forbindelse via et opkaldsmodem.
>
> Gode idéer efterlyses, da jeg snart ikke har mere hår på hovedet.

---------------------
Problemet er nu løst
---------------------
Det viser sig at softwaren til det trådlåse kort (Level One), som er
installeret i PC, ikke er XP kompertibelt. Derved bliver PC'en bliver
ustabilt af Level One softwaren.
Afmonterer man Level One softwaren samt det trådløse Level One kort og
bruger "den gamle" faste netforbindelse, så virker netforbindelsen fint.
Nu er der i stedet bestilt et D-Link kort til den trådløse forbindelse.

Sådan er livet jo engang imellem.

Arkimedes

Fra : Ole C

Dato : 17-01-09 00:24

Arkimedes skrev blandt andet:

> Det viser sig at softwaren til det trådlåse kort (Level One), som er
> installeret i PC, ikke er XP kompertibelt. Derved bliver PC'en bliver
> ustabilt af Level One softwaren.

Det må godt nok også være et gammelt kort, hvis der ikke findes en XP-driver
til det.

Næppe heller en herregård

--
vh
Ole C

Fra : Arkimedes

Dato : 17-01-09 09:54

> Det må godt nok også være et gammelt kort, hvis der ikke findes en
> XP-driver til det.

Kortet og dermed også softwaren, som fulgte med, er købt for under 14 dage
siden i Bilka.
Ved softwareinstallationen kunne man vælge mellem [2000/XP] eller [Vista],
Ved klik på [2000/XP] kom så meddelelsen:
"Programmet har ikke bestået prøven for XP, derfor kan systemet blive
ustabilt"
"[Fortsæt] eller [Afbryd]"

Jeg har i forvejen ikke den gode erfaring med produkter fra Level One. Den
erfaring blev hermed bekræftet

Arkimedes

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-01-09 02:17

Arkimedes skrev:

> "Programmet har ikke bestået prøven for XP, derfor kan systemet blive
> ustabilt"

Dét er ikke unormalt når man installerer noget bambus-science.

Har både haft det ved 56K i sin tid og senest med et trådløst netkort -
begge kom til at fungere under XP uden de problemer du hér nævner - dog har
jeg af og til måttet ændre lidt i opsætningerne.
Hans
www.zofiaoghans.dk