Hitlers psyke-afvigelser var delvis geneti~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-09 21:53

Hitlers psyke-afvigelser var delvis genetiske
Der er et hav af adfærds-afvigelser der har rod i medfødt hjerne-defekt
Og nogle der er klart miljøskabt, og nogle hvor begge dele er muligt.
Jeg har især erfaringer med stammen, som min bror, søster og jeg har lidt af
i høj grad som teenagere.Ingen i far og mors slægt - som er extremt grundigt
undersøgt af min genealogi-hobby praktiserende ingeniørfar - har haft
stammmen på nogen måde.
Alle talepsykologer forklarede problemet ved at min mor havde klumphånd og
ville hævde sig overfor sin normale og smukkere søster ved at opdrage børn
til "noget stort" og har haft et selvhad eller usikkerhed der har fået hende
til at opdrage os til "tillært hjælpeløshed" så vi fik hende til at føle sig
uundværlig evt. være uundværlig
Min halvfætter, overlæge, opera-stemmekonsulent Svend Prytz forsker i
stammen og mener at det oftest er genetisk og har rod i
stemmebånds-afvigelser!"
Jeg mener, at man slet ikke skal se et problem i stammen. Hvis man har noget
at sige, skal man nok få det sagt - eller man kan skrive det.
Mine søskende og jeg har arbejdet os ud af stammen og er kommet styrket ud
af det- Barndommen er en kedsommelige parkeringsplads, og at stamme er en
udfordring
Mange udfordringer er en forudsætning for at folk realiserer deres
potential - fx Nietzsches neurologiske smertesyndrommer der gjorde ham
speciel så han blev et geni
Neurologisk vil man også kalde en Parkinson-rystesyge, som ses på Hitlers
fingre i sene (1940-45) filmoptagelser og som gav stereotype
overkrop-bevægelser i 1930erne - og som han måske kamuflerede ved overdreven
gestikulation.
Det er latterlig nazifobi at kalde dette småproblem for en psykiatrisk
lidelse - og andet end den neurologiske Parkinson-lidelse har man ikke til
brug for diagnose af det talekunst-fornyende demagogi-geni. Som kaldte sig
selv "Tysklands største skuespiller" med den højtudviklede ironi som han
besad.
At Leni Riefensthal smigrede Hitler viser ikke, at hun har antisemitisme
eller anden nazisme i sin sjæl - alle fedter for en diktator
Læger siger, at Parkinson er genetisk - men har ikke meget forstand på den
slags.