Det er ikke let at være bredbåndskunde
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 17:11

Hejsa,

Jeg er netop flyttet til Næstved. Her i huset har vi en 10/2 Cybercity Solo
forbindelse, som vi sådan det er glade for. Nu er det bare sådan at min
arbejdsplads har tilbudt at betale den for mig som fryns. Fint nok. Da det
er en soloaftale, kan jeg - jvf. Cybercity's kundeservice, ikke få flyttet
betaleradressen over til min arbejdsgiver. De er hverken til at hygge eller
stikke i! Nu kigger jeg mig så om efter en anden udbyder - men hvem pokker
leverer uploadhastigheder på 2Mbit og derover, uden at skulle betale for
50Mbit upload som vi alligevel ikke kan få herude? (max 10 ned og 2 op pga.
kobberet). Min arbejdsgiver æder ikke en md. pris på 500,- så en "50Mbit"
duer ikke.

TDC leverer ikke noget brugbart upload
Stofa er komplet til grin med deres hastigheder
Cybercity: nej
Telia leverer heller ikke noget i det "range"
Fiber er her ikke noget af.

.... men så fandt jeg lige Telmore, som tilsyneladende kan opfylde mit
behov.... lige indtil jeg så deres betalingsbetingelser: Kun kreditkort,
ingen PBS! AAAAAARGH! (hvorfor vil de ikke have PBS?)

Kontoret vil have betalingsadressen flyttet over til dem, så der er ingen
vej uden om denne løsning.

Har I nogen forslag til en udbyder i området jeg kan have overset?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : dennis

Dato : 13-01-09 17:22

Kim Frederiksen wrote:

> Har I nogen forslag til en udbyder i området jeg kan have overset?

Hvad med Yousee? Lige nu har de en 20/2 (som i de næstfølgende måneder
er 50/4) til 349

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 09:49

On 13 Jan., 17:10, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:
> [...]
> betaleradressen over til min arbejdsgiver. De er hverken til at hygge eller

Hvad med at få flyttet til en hjemmearbejdsplads erhverv linie eller
noget i den stil hos CC?

> Har I nogen forslag til en udbyder i området jeg kan have overset?

Fullrate måske...
Dansknet er vist begyndt at bruge Dankort også, så den nok udelukket.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 09:50

On 13 Jan., 17:22, dennis <dennis@na> wrote:

> Hvad med Yousee? Lige nu har de en 20/2 (som i de næstfølgende måneder
> er 50/4) til 349

Han havde mulighed for Stofa, så har han nok ikke mulighed for
yousee....!

Fra : dennis

Dato : 13-01-09 17:58

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:28

"dennis" <dennis@na> skrev i meddelelsen

> Nå

Det er enten eller.

/Kim

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 15-01-09 13:47

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Han havde mulighed for Stofa, så har han nok ikke mulighed for
> yousee....!

Det er nærliggende at tro at der er tale om Stofa kabeltv (og det er det
nok når nu det er Næstved), men Stofanet leverer også ADSL.

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Can't rain all the time" -- The Crow

Fra : N/A

Dato : 13-01-09 17:58

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-09 18:10

dk> skrev:

> Stofa er komplet til grin med deres hastigheder

Hvorfor?

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 14-01-09 09:39

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvorfor?

Fordi TDC og stofa kan ikke levere den samme anteneforbindelse.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 10:14

On 13 Jan., 18:10, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Hvorfor?

De har vist ikke over 1Mbit i upload?

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De har vist ikke over 1Mbit i upload?

Præcis

/Kim

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 13-01-09 20:45

wrote in news:6OSdnUwt-dGLIPHUnZ2dnUVZ_gOdnZ2d@giganews.com:

> ... men så fandt jeg lige Telmore, som tilsyneladende kan opfylde mit
> behov.... lige indtil jeg så deres betalingsbetingelser: Kun
> kreditkort, ingen PBS! AAAAAARGH! (hvorfor vil de ikke have PBS?)

Hvorfor vil dit firma ikke have kreditkort? Telmore er vel ligeglade hvem
der står på kreditkortet, bare pengene forfalder til tiden?

Mvh. NKJensen

Fra : Per Jensen

Dato : 14-01-09 17:53

Niels Kristian Jensen skrev:

> Hvorfor vil dit firma ikke have kreditkort? Telmore er vel ligeglade hvem
> der står på kreditkortet, bare pengene forfalder til tiden?

Præcis. De er totalt ligeglade med navnet på dankortet.

Jeg har mit dankort tilmeldt på svigerfars Fullrate forbindelse, fordi
at han ikke har dankort, og det har da virket fint i et par år.

// Per.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-01-09 23:01

On Tue, 13 Jan 2009 08:49:01 -0800, Bjarke Hansen wrote:

> Fullrate måske...

Dér kan man også kun betale med kort. Elendigt!

--
Niels

Fra : KsNa

Dato : 15-01-09 17:13

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:6OSdnUwt-dGLIPHUnZ2dnUVZ_gOdnZ2d@giganews.com...

Hvad med http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_bb_bbp_myb_pri

Mvh
kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-01-09 21:45

KsNa wrote:

> Hvad med http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_bb_bbp_myb_pri

Så vidt jeg forstår det, er der tale om medarbejder bredbånd, mens det
du linker til, er en hjemmearbejdsplads.

- Chano Andersen

Fra : KsNa

Dato : 16-01-09 17:32

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg forstår det, er der tale om medarbejder bredbånd, mens det du
> linker til, er en hjemmearbejdsplads.

Var det ikke fordi arbejdspladsen ville betale forbindelsen.

Mvh
Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-01-09 18:08

KsNa wrote:

> Var det ikke fordi arbejdspladsen ville betale forbindelsen.

Jo, men der er stadig forskel på en hjemmearbejdsplads, og en firma
betalt internet forbindelse.

- Chano Andersen

Fra : KsNa

Dato : 16-01-09 22:28

> Jo, men der er stadig forskel på en hjemmearbejdsplads, og en firma betalt
> internet forbindelse.

Ja, det kan der være, hjemmearbejdspladsen er ikke skattepligtig, det kan
den firmabetalte være - hvis der ikke er adgang til firmaets netværk ,skal
der betales skat af værdien af internetforbindelsen, men er der adgang til
netværket er den ikke skattepligtig.

Hvis firmaet vil betale for forbindelsen, mon så ikke der også bliver en
eller anden form for adgang til netværket, og så kan brugeren være ligeglad
med hvad forbindelsen kaldes.

Mvh
Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-01-09 11:27

KsNa wrote:
> Hvis firmaet vil betale for forbindelsen, mon så ikke der også bliver en
> eller anden form for adgang til netværket, og så kan brugeren være ligeglad
> med hvad forbindelsen kaldes.

Hvis nu vedkommende er skraldemand, så kan det næppe kaldes
hjemmearbejdsplads, uanset hvor meget adgang der er til firmaets netværk.

Umiddelbart lægges der op til, at det er den private internet
forbindelse der skal betales af virksomheden, og dermed er TDC's
hjemmearbejdsplads løsninger ikke relevante.

I øvrigt hvis der var tale om en egentlig hjemmearbejdsplads, som f.eks.
TDC løsningen, så ville virksomheden allerede have en aftale med en
udbyder, og dermed ville der slet ikke være behov for at undersøge
markedet, med mindre det var noget nyt, at der skulle etableres
hjemmearbejdspladser, men så ville der forhåbentligt have været givet
bedre oplysninger om kravene, end 2 Mbit upload og mulighed for at få
regningen sendt til virksomheden.

- Chano Andersen.

Fra : KsNa

Dato : 17-01-09 14:23

> Hvis nu vedkommende er skraldemand, så kan det næppe kaldes
> hjemmearbejdsplads, uanset hvor meget adgang der er til firmaets netværk.

Det forhold ved hverken du eller jeg noget om.

> Umiddelbart lægges der op til, at det er den private internet forbindelse
> der skal betales af virksomheden, og dermed er TDC's hjemmearbejdsplads
> løsninger ikke relevante.

Og hvad forhindre brugeren i, at bruge forbindelsen til privat internet,
intet.

> [...]
> hjemmearbejdspladser, men så ville der forhåbentligt have været givet
> bedre oplysninger om kravene, end 2 Mbit upload og mulighed for at få

Om forbindelsen bruges til hjemmearbejdsplads eller ej, ja - TDC er da nok
ligeglad.

I øvrigt var det ikke disse forhold der blev spurgt til, men hastigheder på
forbindelsen, hvordan de så kringler det med regningen må de jo selv om.

Mvh
Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-01-09 05:20

KsNa wrote:
> Det forhold ved hverken du eller jeg noget om.

Der blev nævnt firma betalt internet, ikke hjemmearbejdsplads. Jeg vil
forvente, at selv en almindelig bruger kan kende forskel.

> Og hvad forhindre brugeren i, at bruge forbindelsen til privat internet,
> intet.

Korrekt, hvis det ikke lige var for det faktum, at der er tale om en
ADSL med MPLS forbindelse direkte til udstyr hos virksomheden. Alt efter
løsningen er der dog almindelige ADSL porte i modemmet også.

> Om forbindelsen bruges til hjemmearbejdsplads eller ej, ja - TDC er da nok
> ligeglad.

Ja, bortset fra, at den løsning du linkede til, så vidt jeg lige kan se,
kræver en MPLS forbindelse til virksomhedens netværk, og dermed ikke er
relevant hvis virksomheden ikke har det korrekte abonnement hos TDC, på
deres egen internet forbindelse.

> I øvrigt var det ikke disse forhold der blev spurgt til, men hastigheder på
> forbindelsen, hvordan de så kringler det med regningen må de jo selv om.

Korrekt, det var hastighederne, men det er ikke relevant at nævne
produkter der umiddelbart ligger uden for det der bliver spurgt til. For
mig er firma betalt internet IKKE det samme som en hjemmearbejdsplads.
Og jeg ville forvente, at der var skrevet hjemmearbejdsplads, hvis det
var det der faktisk var behov for.

- Chano Andersen.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 16-01-09 10:48

On Tue, 13 Jan 2009 17:10:54 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
> [...]

>Stofa er komplet til grin med deres hastigheder
>Cybercity: nej
>Telia leverer heller ikke noget i det "range"

Prøv Perspektiv Bredbånd og Fullrate, som begge to har mulighed for
2Mbit upload.
JEg ved ikke om de dækker dig, eller om de opfylder dine krav til
betaling.

/Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-09 06:50

On 15 Jan., 13:46, Allan Willems Joergensen <al...@nowhere.dk> wrote:

> Det er nærliggende at tro at der er tale om Stofa kabeltv (og det er det
> nok når nu det er Næstved), men Stofanet leverer også ADSL.

Du mener Telia levere adsl, ikke stofa?

I hvertfald når man indtaster postnummer... siger de bare:

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-01-09 21:06

Lasse Jarlskov wrote:

> Prøv Perspektiv Bredbånd og Fullrate, som begge to har mulighed for
> 2Mbit upload.

Det har Telmore også.

--
Jesper Lund

Fra : Brian K

Dato : 17-01-09 13:28

> [...]
> det er en soloaftale, kan jeg - jvf. Cybercity's kundeservice, ikke få
> flyttet betaleradressen over til min arbejdsgiver. De er hverken til at

Mit arbejde har bare tilmeldt min regning til deres betalingsservice - så
får de hver mdr min regning, som så bliver til bilag i regnskabet. Sværere
er det ikke. Forbindelsen behøver ikke at stå i firmaets navn.