Tekstside - Browser - Mobiltelefon
Fra : Peter

Dato : 10-01-09 20:21

Hej NG!

Jeg skal lave en "tekstside" som skal kunne browses med en mobiltelefon
(Internet)

Hvor mange "anslag" må/kan der være i spaltebredden, så det passer til
browseren/skærmen ?

Jeg går ud fra, at m.h.t. højden scroller man bare ned ad ?

hilsen
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-09 20:51

Peter skrev:

> Jeg skal lave en "tekstside" som skal kunne browses med en mobiltelefon
> (Internet)

Hvad er der galt med den hjælp du har fået i webdesigngruppen? Du
finder ikke bedre ekspertise (og det er ikke mig selv jeg tænker
på).

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-01-09 02:29

On 10 Jan., 20:21, "Peter" <pe...@mobil.dk> wrote:
> [...]
> (Internet)
>
> Hvor mange "anslag" må/kan der være i spaltebredden, så det passer til

Tjaa de fleste der er smarte installere jo vel bare en Opera browser
på deres mobil som de allerfleste mobiler kan bruge idag.. Den er ret
godt til at tilpasse sig bredden på tekst osv...

Men jeg har dog på fornemmeren at Opera da på et tidspunkt vil opkræve
betalling for tjenesten, nogen her der ved evt hvornår og hvor meget?
Datatrafikken går jo igennem deres serveren.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-09 13:06

Bjarke Hansen skrev:

> Men jeg har dog på fornemmeren at Opera da på et tidspunkt vil opkræve
> betalling for tjenesten, nogen her der ved evt hvornår og hvor meget?

Det tror jeg ikke. Opera førte en tilbagetrukket tilværelse da
den kostede penge, og også senere da den gratis version havde en
påtvunget reklame. Firefox derimod lagde fra land med det samme
fordi den var helt gratis fra starten.

De har sikkert også læst på lektien i forbindelse med Netscapes
totale dominans over M$' købebrowser (dengang).

Se også på Googles gratis søgemaskine. På få år har de matchet
M$' indtjening. Google ville i dag være død og glemt hvis den
havde kostet penge for brugeren.

> Datatrafikken går jo igennem deres serveren.

Der går også datatrafik gennem Googles servere. Det er i
bi-indtjeningen at pengene ligger. Opera Mini er f.eks. født med
ca. 10 links som man ikke kan fjerne. Det har kostet knaster for
de pågældende firmaer.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-01-09 02:37

On 11 Jan., 10:29, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Tjaa de fleste der er smarte installere jo vel bare en Opera browser
> på deres mobil som de allerfleste mobiler kan bruge idag.. Den er ret
> godt til at tilpasse sig bredden på tekst osv...

Lige for at illustrere det:
http://imageshack.dk/imagesfree/0xi66527.jpg