ip adresse
Fra : Kaj Larsen

Dato : 11-01-09 16:35

Hej gruppe

Jeg påtænker at lave min egen mail, web og ftp server ved hjælp af en SME
server. Mit spørgsmål: kan jeg få det til at køre fornuftigt med dynamiske
ip adresser fra TDC?

Mvh. Kaj

Fra : jos

Dato : 11-01-09 16:47

Kaj Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg påtænker at lave min egen mail, web og ftp server ved hjælp af en
> SME server. Mit spørgsmål: kan jeg få det til at køre fornuftigt med

det kræver som min. DynDNS.
Men jeg har dårlige erfaringer med mailserver fra dynamisk adresse. Hvid det
kun er dig selv, vil du måske ikke mærke problemer, men har du mange
brugere, vil du rende i det problem at mange postsystemer er, for at
begrænse spamproblemer, sat til ikke at ville modtage mail fra dynamiske
adresser eller fra adresser som ikke har reverseDNS.

finn

Fra : Jens

Dato : 11-01-09 17:39

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> begrænse spamproblemer, sat til ikke at ville modtage mail fra dynamiske
> adresser eller fra adresser som ikke har reverseDNS.

Man skal i det tilfælde lade ens e-mail server sende alt udgående e-mail til
ens udbyders udgående SMTP server. Hvis det er en TDC forbindelse, så er det
smtp.mail.dk
Så bør du undgå problemet.

Jens

Fra : Stig Christensen

Dato : 11-01-09 18:21

"Kaj Larsen" <kaj(snyd)@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> server. Mit spørgsmål: kan jeg få det til at køre fornuftigt med dynamiske

Hvorfor ikke bare bede TDC om en fast ip-adresse, koster ikke alverden....