Asus WL-500g Premium og Zyxel 660R-D1
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 10-01-09 16:49

HJÆLP......

Jeg har en Zyxel 660R-D1 og bagefter en ASUS WL 500g Premium som samme
volder mig nogle problemer.

Kan ikke få det til at virke så jeg kan tilgå en af mine maskiner udefra!

Har læst og spurgt mange steder men syntes ikke der er noget der hjælper...

Min Zyxel 660R-D1 har i ip 10.0.0.1 og en af de maskiner jeg gerne vil tilgå
har f.eks. 192.168.1.4.

Der MÅ være en som har samme opsætning som mig - og som så måske har en
løsning

Men gode råd modtages med glæde.

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-01-09 18:20

Claus Rasmussen wrote:

> Min Zyxel 660R-D1 har i ip 10.0.0.1 og en af de maskiner jeg gerne vil
> tilgå har f.eks. 192.168.1.4.

Opsæt portforward i Zyxel til 192.168.1.1 (din Asus router). I Asus
routeren opsætter du portforward til 192.168.1.4.

Du kan også forwarde alle porte på Zyxel'en til 192.168.1.1, det vil
formentlig hedde "DMZ" på Zyxel routeren.

--
Jesper Lund

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-01-09 16:11

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]

> Du kan også forwarde alle porte på Zyxel'en til 192.168.1.1, det vil
> formentlig hedde "DMZ" på Zyxel routeren.

Så skal man gøre det for en port af gangen ....

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-01-09 19:33

Jesper Lund wrote:

> Opsæt portforward i Zyxel til 192.168.1.1 (din Asus router). I Asus
> routeren opsætter du portforward til 192.168.1.4.

Ooops, det er noget vrøvl. Det skal være 10.0.0.x adressen for din Asus
router, altså Asus routerens WAN IP.

--
Jesper Lund

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-01-09 16:10

Claus Rasmussen <tvmania@email.dk> wrote:

> HJÆLP......

> Jeg har en Zyxel 660R-D1 og bagefter en ASUS WL 500g Premium som samme
> volder mig nogle problemer.

Er du cybercity skod-udstyrs-ramt? - så kan du ikke vælge udstyr, og den er
noget juks at have med at gøre. Der kan dog siges det gode om den, at du kan
se, hvor god adsl-forbindelsen er, men i denne sammenhæng hjælper det ikke
en tøddel.

> Kan ikke få det til at virke så jeg kan tilgå en af mine maskiner
> udefra!

Det er noget juks. Hvis du begrænser antallet af ip-adresser, den kan
fjernstyres fra, kan den kun styres fra den ene adresse. Det er lidt
formildende at den så sættes op med et rimelig sikkert password, men den er
stadig åben overfor alle adresser ude i den store verden som kender det. Og
når du kan komme ind i en firewall udefra kan dens opsætning ændres så man
kan penetrere videre.

Det er ikke som med f. eks. en 3com 3c858 at det er alle interne + den
eksterne du specificerer.

> Har læst og spurgt mange steder men syntes ikke der er noget der
> hjælper...

Skift til teledk så du får deres lille siemens adsl-modem med en udgang, som
er direkte på internet og få dig en 3com 3c858 eller tilsvarende.

> Min Zyxel 660R-D1 har i ip 10.0.0.1 og en af de maskiner jeg gerne
> vil tilgå har f.eks. 192.168.1.4.

Ja ja, det minder om Cybercity. Du kan godt komme ind i den, du skal bruge
det password de har sendt dig, og så vil jeg prøve at huske at se på mit
notat om, hvilket portnummer der skal bruges.

> Der MÅ være en som har samme opsætning som mig - og som så måske har
> en løsning

Se ovenfor: skift til TDC så du ikke bliver pålagt en skod-legetøj-firewall.
Cybercity's setup er fint hvis du bare skal have en opkobling, men hvis du
vil have to-vejs, så glem det.

> Men gode råd modtages med glæde.

Værs'go, helt min egen mening. Cybercity oplyste dog at de havde hørt den
grund - skodlorterduerikkefirewal - før da jeg opsagde et abonnement, som
før havde væres hos Tele2 og derfor havde haft TeleDK's normale udstyr på og
netop en 3c858. Det havde fungeret fint og givet mig god mulighed for lige
at se hjemmefra om tingene var oppe.

Jeg ved ikke, hvad din asus-dimmer er for noget, gad ikke søge efter info

> Claus Rasmussen

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Robert Piil

Dato : 28-01-09 16:47

Claus Rasmussen skrev:

> Men gode råd modtages med glæde.

Hvis du i din ASUS-boks sætter virtual DMZ (mener jeg det hedder) op til
den IP du vil tilgå (192.168.1.4), så er du i hvert fald sikker på at
den forwarder al trafik det rigtige sted hen.

--
Robert Piil

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-01-09 19:00

Robert Piil <piil@nospam.dk> wrote:

> Hvis du i din ASUS-boks sætter virtual DMZ (mener jeg det hedder) op
> til den IP du vil tilgå (192.168.1.4), så er du i hvert fald sikker
> på at den forwarder al trafik det rigtige sted hen.

Som jeg forstår hans opsætning (Zyxel legetøjsfirewall og adsl-modem i et
til Asus til PC) er det ikke der problemet er.

Med venlig hilsen

Peter Larsen