Søger sjov "kort" film
Fra : MicJen

Dato : 08-01-09 09:57

Jeg vil skyde på den er fra starten af 80'erne. Spilletiden er vel 30-45
min.

Det handler om 2 gutter som får job på et hotel, og så sker der alle mulige
sjove ting (de var i hvert fald sjove i 80'erne

Blandt andet er den ene ret god til badminton og spiller med sig selv.

På et andet tidspunkt er der en gæst som klager over en flue i suppen og så
trækker ham den ene gut en pistol og pløkker tallerken og det hele.

Så er der selvfølgelig nogle kønne piger som de forsøger at gøre indtryk på
med alle mulige gerninger.

Det som er bemærkelsesværdigt er at der ikke er nogen dialog. Eller dvs. der
er en tjener som på et tidspunkt præsenterer noget mad, og det gør han på
tysk, så jeg går udfra den er enten tysk/schweizisk/østrisk af oprindelse.

Nogen der kan genkende noget af ovenstående og evt. huske titel m.v. på
filmen?

Fra : Nana

Dato : 08-01-09 11:45

"MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_TAK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oprindelse.
>
> Nogen der kan genkende noget af ovenstående og evt. huske titel m.v. på

Det er vist den her:

http://www.imdb.com/title/tt0106410/ The big freeze

Tyskeren har en udstoppet hund? Er det den?

Fra : MicJen

Dato : 11-01-09 19:29

Hej

Nej det er ikke den. Den er helt sikkert fra først i 80'erne. Mine forældre
havde optaget det fra DR på deres Video 2000 system

Desuden er der ingen "kendte" med i den, i hvertfald ikke så kendte som Bob
Hoskins.

Men tak for dit bud.

Andre der har et bud?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-01-09 21:28

"MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_TAK@gmail.com> enriched usenet
with:

> [...]
> forældre havde optaget det fra DR på deres Video 2000 system
>
> Desuden er der ingen "kendte" med i den, i hvertfald ikke så kendte

Jeg tror jeg kan huske den. Jeg mener, den hedder Hotel. Min sparsomme
erindring mener, at den vandt Montreux-prisen.

Min storebror havde den optaget på Betamax

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : MicJen

Dato : 12-01-09 13:31

Hej

> Jeg tror jeg kan huske den. Jeg mener, den hedder Hotel. Min sparsomme
> erindring mener, at den vandt Montreux-prisen.

Det lyder meget rigtigt i mine ører.

Kan dog ikke finde noget på imdb.com der peger i den retninge.

http://www.imdb.com/find?s=all&q=hotel&x=0&y=0

Der er en fra 1983, der passer tidsmæssigt og titelmæssigt, men det er ikke
den.

En anden fra 1981 lyder nærmest indisk hvis man kigger på de medvirkenes
navne, så den udelukker jeg også.

> Min storebror havde den optaget på Betamax

Hehe, ja der var krig på kniven mellem Video2000, Betamax og VHS

Fra : MicJen

Dato : 12-01-09 13:37

Nå, lidt yderligere detektiv arbejde har afsløret noget.

http://www.rosedor.com/downloads/rosedor_awardwinners.pdf

Jeg vil skyde på at det er den fra 1982:
Special Prize of the City of Montreux: Hotel - SRG / DRS - CH

Som fodnote kan jeg også se at Pallesen/Pilmark vandt sølvrosen i 1985 og
den store klassefest vandt Gameshow sølvhosen i år 2000.

Så blev jeg så klog